Jump to content

Hur kommer Saddam få däng?


Guest

Recommended Posts

Jag är lite intresserad av vapenutvecklingen de senaste tio åren... dvs sedan förra DS. Vad för nya vapen, vapensystem och teknologier kommer brukas mot Saddam denna gång? och eventuellt taktiker...

Link to comment
Share on other sites

Nu har USA till storleken en mindre försvarsmakt än under ODS...Men nu med mycket mer avancerad utrustning och vapen mm. + mycket mer erfarenhet av bla ökenkrig och storskalig luftstrid.

Saddam kommer få rejält med däng...innan sommaren är kriget över och Saddam begraven.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr tror jag vi har ett nytt ökenkrig framför oss...

 

Bush har redan dratt på sig cowboysbootsen och sexskjutaren...

 

Men frågan är vad det kommer få för konsekvenser, tex hur kommer Fn stå i frågan? Även Nato, kommer dom blint följa Usa som det brukar eller?

 

Hur kommer de Islamska länderna ställa sig?

Vad kommer isåfall hända med Israel?

Link to comment
Share on other sites

Vad menar du med kommer hända med Israel? Att de muslimska länder skulle attackera dom?

Dels kan det bli attacker mot Israel, vilket skede sist det bar sig, dvs under ODS. Den andra saken gällande Israel är att vissa "hökar" vill hämnas beskjutningen under ODS. Sharon är för en hård linje, och det är inte omöjligt att han skulle ta chansen när den dyker upp. Enligt en artikel i en av blaskorna, fanns det redan Israeliska "SF" i Irak för att spana scuds och dyl.

 

En Israelisk inblandning i en eventuell konflikt kan få allvarliga följder oavsett vilket scenoerarie som blir verklighet.

Link to comment
Share on other sites

Vad jag undrar mest är ifall den gemene irakiern vill slåss mot USA alls. Självklart vill han inte det.

 

Men vill han försvara Saddam? Kanske är han idoktrinerad och hatar USA, troligt efter ett decenium av svält. Kanske hatar han Saddam och kommer att välkomna en invasion.

 

Ska Saddam störtas och folket vill slåss kan man väll vänta sig strid på Baghdads gator med M16 och Ak-47. Kanske med små UAVs och annat smått å gott. Men i det scenariot tror jag vilja och list är viktigast.

Link to comment
Share on other sites

Ska Saddam störtas och folket vill slåss kan man väll vänta sig strid på Baghdads gator med M16 och Ak-47. Kanske med små UAVs och annat smått å gott. Men i det scenariot tror jag vilja och list är viktigast.

------------------------------------------------------------

 

Det finns ju en stor risk för att det blir ett nytt Mogadishu

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte Saddam alls har samma möjligheter att göma sig från Sheriffen Bush... Anledningen är att Saddam inte är lika religiös och har antagligen inte så många fantiska anhängare runt om i världen som Usama har....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...