Jump to content

Vad är det dummaste ni har gjort?

Nestor

Recommended Posts

Kom på en sak till:

Första dagen på gymnasiet lyckades jag låsa in mina nycklar i skåpet! Vaktis fick komma med stora bultsaxen och 50 spänn för hänglåset i sjön.

En gång för dig, jag tror jag är uppe i mitt sextonde hänglås sedan sjuan (går 1:a ring). :mellow:

Det helt klart dummaste tinget jag har åstadkommit med i mitt liv hittils vad att "lämna" en vän.

Jag har känt honom sedan ett års ålder (jag är ett år äldre) och sedan dess har vi varit (samma sak som leka för den som undrar :-P) dag in och dag ut, tills, hans föräldrar separerade när jag var 13 år (vi hade spenderat våra klocka huvuden och dumma kroppar i 13 år!!) och han flyttade bort ungefär 5-6 kvarter. Från att ha bott 75m från varandra kanske vi bor 500m ifrån varanda. Efter skillsmässan så har vi endast varit kanske 10 gånger, HÖGST!, på snart 4 år. Kontakten bara försvann och är fortfarande borta. Pratade dessutom med honom för någon månad sen och fick då veta att han kanske ska flytta till forshaga (en byhåla ca 2 mil från mig).

Det är vid det här laget man verkligen saknar och ångrar allt i världen att kontakten bröts. Tror inget kompispar i världshistorien har lyckats med så mycket möjliga och omöjliga saker som vi hann med. Minnena är helt otroliga.

Han är/var helt klart den bästa kompisen man kan ha. ;-)

Ska ringa honom imorgon (idag tillochmed) och se om vi kan skapa nya minnen ihop. :-(

Jag --> :worthy: <-- Samvetet

• 4 months later...
  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply

Jag har (är) varit en snäll påg, men min polare är inte så intellegent precis.

Han hade varit på fest, kom hem och satte igång spisen och la på 2 snitzlar, och vaknade 40 minuter senare att en polare ringde in till han, och såg att hela hans hus var ett jävla stort rökmoln :) Han hade alltså satt på spisen, lagt på snitzlar och sedan gått och lagt sig.

SMART!

• 2 months later...
Att under en SIB övning i Bockaby stå och flina åt Swede som gör en nosedive ner från en betonavsats rätt ner i sprängstenen...........För att direkt efter klartecken från Swede att han var ok göra exakt samma sak själv ;-)

Hmm blev många blåmärken och sår den dagen, hade nämligen ett par timmar innan hälsat på kompanisjukvårdaren i sjvtältet då man hade snublat på en sten vid vägövergång och landat med hela kroppstyngden på armbågen i sprängsten samtidigt som man fick ta en fin tugga på kolven från sin Ak4... :rolleyes:

Det var under samma övning som en StfKompC ville skjuta rök med Grg under en dubbelsidig övning.

StfKompC :bash: BstyrkeChef (swede) :clap:

/JBP

I Bockaby utanför Borås?

• 1 month later...

Kanske inte det dummaste jag gjort. Men bra nära.

Sålde frugans hoj (Motorcykel, alltså.) utan att hon var helt med på noterna. :banana

För att citera Homer: "I am so smart, S-M-R-T!"

Behöver det tilläggas att det blev en lätt spänd atmosfär efter att det uppdagats?

Så nu får jag vackert leta en ny hoj åt henne. Siktar på en silverfärgad Kawasaki zx7r. Nu jävlar ska det gå undan!!! :rockon:

edit: Förtydligande.

Kanske inte det dummaste jag gjort. Men bra nära.

Sålde frugans hoj (Motorcykel, alltså.) utan att hon var helt med på noterna. :banana

För att citera Homer: "I am so smart, S-M-R-T!"

Behöver det tilläggas att det blev en lätt spänd atmosfär efter att det uppdagats?

Så nu får jag vackert leta en ny hoj åt henne. Siktar på en silverfärgad Kawasaki zx7r. Nu jävlar ska det gå undan!!! :rockon:

edit: Förtydligande.

Är inte det egenmäktigt förfarande? :huh:

Inte när jag är registrerad ägare... :) Hon fick den i påskägget för ett par år sedan och ägarbyte till henne blev inte av.

Så. När era käraste tycker att ni är korkade kan ni ta mig som exempel på att de inte har det så illa ändå...

Den bjuder jag på. Varsågod!

@ SwePace

:) Gudars vilken vedergällning som hade väntat från min sida om någon gjorde så mot mig... nytt boende, fastkedjad i hundkojan, långkokt hö som dagens enda mål mat och en överreligiös predikant som mal på om Frälsningen och Friheten. Fast så skulle han aldrig göra - köpa en tvåhjuling åt mig alltså. Än mindre våga sälja den. :unsure:

Och...

Jag är fortfarande gift. Så jag måste ju vara bra till något? :unsure: Hon är en underbar kvinna!

Kom på litet annat, när vi ändå är igång.

Till ettårsdagen av vårt brölopp fick hon en flaska Laphroaig (Islay Whisky) och ett glas. Guldfynd hade flyttat och där låg bolaget istället. Men det gick bra ändå.

Hon gick inte i taket ens när jag hade paintballskjutbana inomhus. Hemma. Från hallen in i duschkabinen. Så jag kunde spola av när jag var färdig :) Man kan ju inte gå ut på radhustomten och kriga loss en vacker söndag.

Jag måste, vid närmare tanke, ha varit riktigt god i mitt tidigare liv. Med tanke på vad C.SwePace utsätts för och kvarstannar. Eller så har jag bara tur!

Jag kanske ska gå till henne och förklara min kärlek? Hej på en stund!

@Rara

Du vet verkligen hur man bestraffar! :) Jag sov för övrigt i sängen efter det. Samma säng jag sov i innan.

Och...

Jag är fortfarande gift. Så jag måste ju vara bra till något? :uuh: Hon är en underbar kvinna!

Kom på litet annat, när vi ändå är igång.

Till ettårsdagen av vårt brölopp fick hon en flaska Laphroaig (Islay Whisky) och ett glas. Guldfynd hade flyttat och där låg bolaget istället. Men det gick bra ändå.

Hon gick inte i taket ens när jag hade paintballskjutbana inomhus. Hemma. Från hallen in i duschkabinen. Så jag kunde spola av när jag var färdig :) Man kan ju inte gå ut på radhustomten och kriga loss en vacker söndag.

Jag måste, vid närmare tanke, ha varit riktigt god i mitt tidigare liv. Med tanke på vad C.SwePace utsätts för och kvarstannar. Eller så har jag bara tur!

Jag kanske ska gå till henne och förklara min kärlek? Hej på en stund!

@Rara

Du vet verkligen hur man bestraffar! :) Jag sov för övrigt i sängen efter det. Samma säng jag sov i innan.

Missade du inte att nämna en viktig detalj om när du hade paintballskjutbana inomhus... :)

Vadå, Ugly?

Den lilla detaljen att jag hade klarat mig undan om jag hade sanerat stänken i taket. :) Nu missade jag det och åkte dit så det sjöng om det.

Ska jag posta om dina dumheter. Eller klarar du det själv? :)

Var väl. När vi skulle UE:a lite på ett gammalt industriområde. Helt plötsligt börjar det tjuta som fan och vi får panik. Jag hade skjussat min kompis på cykel ut där och jag blev så jävla övverraskad så att jag cyklade därifrån fort som fan. Sen typ 4 minuter efteråt kommer jag på att min kompis inte är med mig. Han har väskan med kamera, Fiklampa, Rep, Kniv, Radio m,m så jag vänder cyklen och är påväg tillbaka då jag ser att han får en utskällning av securitas. Ångrer mig stort. Men fan vad vi skrattade DÅ

Just det. Har råkat elda upp en trädgårdsstol. Smög ifrån en fest som årskursen anordnade. När dom ringde till min kompis så svarade vi inte tills hans mamma kom hem och vi åkte tillbaka till skolan där utskällningen väntade. Jäklats med nior när man själv gick i sjuan. Rökbomber har man ju också erfarenhet av. Det är ett fint stort sotmärke vid vörat förråd nu :rolleyes:

• 2 months later...
  • 4 months later...

Har gjort en lite småkorkad grej, något pinsam men fantastiskt rolig tycker all i min omgivning inklusive mig ;)

Det knackade på dörren hemma, jag hade låst in mig ett par dagar för att slippa folk i allmänhet och småungar i synnerhet. jag öppnar i mjukiskläder. Där står Batman"grannens unge" 1 meter hög och mummlar något lite blygt och sträcker fram en leksakshåv med godis i.

Jag hörde inte vad parveln sa så jag tänkte väl att han vill väl bara spexxa lite eller nåt.

Normalt brukar man få teckningar, en sång eller annat skräp och då brukar det höra till att man ger dom något för deras underhållning, denna ungen stod bara och glodde på mig med utsträckt håv.

Batmans morsa som är runt 25-30 årsåldern och halvfräsch står en ½ trappa ner för att pusha och stötta Batman.

"Greven" -Jaha, då får väl jag ge honom lite godis eller nåt?"Jag antar ju att jag skall stoppa ner något i håvskrället"

"Mamman" - Nä han vill nog bara bjuda på godis! "Det är iaf så jag uppfattar vad hon säger.

Jaha tänker jag och försöker krångla ner fingrarna för att komma åt en liten godisbit, håven är konstruerad så att ringen runt är av hårdplast och på tok förliten för att en vuxen skall kunna sno innehållet. För att ungen inte skall bli besviken så lyfter jag lite försiktigt på själva nätet för att lättare komma åt en bit, det fungerar inte heller så jag "låtsas" tar en bit och stoppar i munnen med ett ljudligt Mmmmm vad gott.

Där står vi nu, Batman, Morsan och en förvirrad Greve och tittar på varandra tills Morsan säger

- Då går väl vi ner till oss då...

- Ja hej då, ha det gött!

Jag stänger dörren och tänker för mig själv vilken trevlig pojk som kommer och bjuder på godis bara sådär. Ägnar inte det så mycket mer tid i min hjärna utan släpper det och gömmer mig långt inne i min boning för att återigen slippa omvärlden.

Detta bryts när sambon kommer hem från jobbet. Jag berättar om incidenten med grannens pojk, hon börjar ganska snart att dra på smilbanden och tillslut står hon och gapskrattar åt mig, jag ser inte komiken utan ifrågasätter fruntimmret vad det är som är så förbaskat roligt?

Då säger hon till mig att det är Halloween helg....

Då spelas allt upp som i en film i mitt huvud igen..

Det ungen troligtvis mummlade var "Bus eller godis"

Vad morsan sa när jag erbjöd mig att ge ungen godis för sin utstyrsel har jag än idag ingen aning om men troligtvis, "Han vill nog bara HA lite godis" alltså inte bjuda på godis som det lät i mina öron.

Jag börjar få tunnelseende och känner en hetta i ansiktet, jag känner mig så grymt bortgjord!

Återigen bilder i huvudet hur jag försöker pressa ner handen i hans omöjliga lilla håv för att komma åt hans små enstaka godisar. Låtsas mumsandet!

Morsan som är i min ålder och dessutom min granne. Hon måste ha trott jag var helt jädra dum i huvudet!

Min lite smartare hälft sprang genast till den lokala butiken och inhandlade en stor påse med godis, knackade på hos Batman och morsan och bad så mycket om ursäkt för mitt beteende och överräckte godiset.

För min egen del så rörde jag mig bara i trapphuset under dygnets mörka timmar i fortsättningen för att slippa se dom i ögonen. Detta behövde jag inte göra länge för dom flyttade 2 veckor därefter....undra varför?

• 3 months later...

Civilt:

1,Låg tillsammans med 4 kompisar på en 5:e kompis bil. Vi var utspridda enligt 3 på motorhuven och 2 på taket medan bilen kördes omkring i c:a 90+Km/t.

1b, Efter omgruppering och förflyttande av mig till motorhuven och 1 man från motorhuv till pasagerarsäte frågar Laqez uppriktigt om inte passageraren skall ta på sig säkerhetsbältet. :rolleyes:

Militärt:

Som glad sjukvårdare i hans majestäts skytteförening (FM) skulle vi öva skytte med Pskott (spårljus) för att heroiskt nedkämpa ryska(?) säckvävsmål. Efter att dessa nedkämpats skulle vi lägga ifrån oss Pskotten och nedkämpa Spetsnaz pappskivekommando med ak5. Ledaren för övningen klargjorde att vi noggrant skulle fälla in riktmedlen på Pskottet för att dessa inte skulle brytas av! Övningen var inte på tid och vi förfogar bara över detta enda Pskott. ("FÖRSTÅTT?!?" följt av "Ja, Löjtnant!")

Laqez strosar fram och placerar spårljuset klockrent i det fientliga säckvävsmålet och lägger ifrån sig Pskottet med ett glatt "knak" från ett f.d. riktmedel.

Än i denna dag vet jag inte om det var en utskällning jag fick då jag inte ens vet om det var ord jag hörde. Kan Yoff tala i tungor vid utskällning av pappskallar?

/L

• 2 weeks later...

Dom där små rumstärmostaterna som sitter på väggar här och var. En sådan tryckte jag ner en metallbit i som resulterade i en ljudlig knall. Dagen efter är det svinnkallt i salen. Lagades eftersom en säkring i kännaren gått men fan vad jag hade ångest på kvällen.

Trodde att en person höll på att smälla min brevlåda. Jag öppnar fönstret på andra våningen och hottar ut tre ägg i snabb följd. Sedan lägger jag märke till att personen kommer ifrån Jehovas vittne och skulle lägga sin satans tidning i min brevlåda. Hon glor upp mot mig och sedan dess har jag inte fått varken reklam eller pårigningar av dom. Undrar varför?

Civilit: (lite för att vissa hur tråkigt mitt liv innan lumpen var)

Hade en tjej kompis som jag umgicks med en del ett tag, vi var bland annat med i samma rollspelsföreningen, sagda tjej brukade väldigt sällan bära byxor, jag har sett henne i byxor ungefär 3 ggr under de nästan 4 åren vi umgicks. Första gången jag träffar henne med byxor, var på en rollspelshelg där jag utan att tänka mig säger:

"Hej. Oh coolt du har byxor på dig, det är första gången jag ser dig med byxorna på."

Ja vilken reaktion detta fick är väl rätt själv förklarande. tycker jag.

Militärt:

Slängt ett Kasthog (stavning?) i huvudet på ställföreträdande chefen för örlogsbasen i karlskrona.

• 1 year later...

BUMP.....

Nyasfalterad plan mellan skolan och idrottshallen. Där står lite basketkorgar och så men annars tomt. Hittar under en av dom kallare dagarna på ett bus. Går dit med en kompis och börjar spola hela planen med vatten. Det fryser och vi spolar på lte mer. Och lite till. Sedan står vi och inspekterar vårat jobb. Kompisen får en idé. Han hoppar upp på taket och ställer sig framför en av kännarna som ska förhindra just folk uppe på taket. Han kliver ner och ber mig att gömma mig i en buske. Tre minuter senare hör vi en bil. In på planen dundrar en av Sceuritas bilar. Ni som kan gissa er till vad som händer. Ni har rätt. Bilen håller väl 60 när han kommer in och tappar omedelbart kontrollen av bilen. Dundrar rakt in i en basketkorg och stapplar ut och trillar på isen. Reser sig upp och trillar igen. Kryper in i bilen och plockar fram telefonen och ringer efter hjälp. Isen låg där i tre veckor och inte fasiken hjälpte det att skolan sandade,grusade,saltade. Alla gick och trilla minst en gång om dagen på den planen. Och dom som inte tänkte sig för cyklade rakt ut på isbanan och vurpade.

Kan nämna ett par stycken incidenter:

cirka 10 bast

Jag var hemma hos en kompis, och vi spelade väl tv-spel eller något. Efter ett tag så lämnar kompisen rummet, och kommer in igen med sin farsas studsare. Jag blev helt lyrisk. Och började genast sikta ut igenom fönstret, varpå jag siktar på ett träd och avfyrar den till synes mantlade winchestern :banghead: Vi blev båda jävligt förvånade, och gömde studsaren i källaren...

Det helade slutade med en bortskjuten ruta, och den största utskällningen jag fått i mitt liv.

en annan episod:

15 bast

http://www.youtube.com/watch?v=l8tMCP2ZOcc

Det dummaste jag gjort i militära sammanhang (hittills iaf) var under en examination i enskild soldat strid i Kusträsk, Boden. Löjtnanten som höll i övningen förevisade banan strax innan, och visade var målen skulle dyka upp (Vi hade tre mål; förhand, duell och efterhand). Jag gick med under förevisningen och tittade på banan, dock med inte full koncentration då jag var upptagen med att fylla på ett magasin skarp 5.56.

Hur som helst, jag kommer fram till tredje målet, som jag fått för mig ligger närmare i terrängen och ser inte att det dyker upp på andra sidan vägen ca 50m framför mig (Jag tittar på kanske 30m). Efter ett tag vrålar Löjtnanen: "NER I SKYDD DÅ! STRÖMGREN ÄR JU NEDKÄMPAD FÖR LÄNGESEN!!! SKYDDSKYDDSKYDD!" varpå jag blir extremt stressad, kastar mig ner i skydd. Löjtisen skriker sedan "SKYDD! FÖRBÄTTRA!", och jag tar en snabb översikt i terrängen och upptäcker ett mindre hål med en sten framför (Jag har fortfarande inte upptäckt målet). Jag halvspringer/halvkryper dit och kastar mig ner i hålet, varpå benen sticker upp (Jag står nästan på huvudet i hålet). Jag inser att detta är en olämplig skyddsställning, och drar in benen bakom stenen. Jag hamnar typ i någon sorts gynekologställning, dvs knäna halvvägs upp till bröstet. Jag skymtar målet på andra sidan vägen och inser att han måste bekämpas så jag kan få en bättre skjutsställning. Jag drar på automateld och drar iväg en salva på tre skott (Allt jag hade i mag). I brist på bättre beskrivning så hänvisar jag till denna bild: http://zenphotos.net/file/Online/SVD/Misc/20Round5.45mag02.jpg. Fast jag har huvudet upp för att se hur jag skjuter. Hur som helst missar jag målet, och blir utskälld av löjtnanten som säger att jag "inte bara är en fara för fienden, utan även för hela gruppen!". Jag tänkte påpeka att detta visserligen var ENSKILD soldat strid vi övade, och att detta troligtvis aldrig skulle hänt om vi agerat grupp, men insåg att det inte var rätt läge för argumentation. Löjtnanten blev så sur att han inte pratade med mig på tre - fyra månader. Men jag blev kompaniets hjälte bland soldaterna...

...Såhär i efterhand skulle jag avvaktat med att fylla på magasinet tills efter genomgången, alt. bett att få avbryta redan när jag hamnat bakom stenen och insett min dåliga skjutställning...

• 5 weeks later...

Kört strax över 11 mil på bakfyllan, mestadels på 70-110 väg. Det var flera gånger jag höll på att somna... Sen tycker jag att det var djävligt dumt att jag inte sa ifrån när jag mådde dåligt och behövde hjälp och istället väntade åtta år med ett avlastningssamtal.

Jag kan summera ett gigantiskt berg av dumheter jag hållit på med, nämligen att hjälpa andra med div. grejer, allt från att laga traktorn till att hjälpa till att flytta. Nu har jag (lyckligtvis) kommit till insikt om att när jag nu behöver en hjälpande hand så är det ingen jävel som ens är intresserad att hjälpa tillbaks. >:-(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...