Jump to content

Vad är det dummaste ni har gjort?


Nestor

Recommended Posts

Jag hade fått ett recept på rökbomber av ett par polare, och pyrotekniskt intresserad som man är skulle man ju (naturligtvis!) testa... Det var två ingredienser man kan köpa i vilken matbutik som helst... Många vet säkert vad det är, men mer säger jag inte...

 

 

Bara tvungen nu ändå när du tog upp det där med rök"bomber". Pillade nog lite med samma ingredienser som du, och gjorde det i en liten kopp som jag normalt använde för att smälta tenn/bly i. När jag sedan skulle gjuta något (förmodligen typ.. kulor till slangbella?) nästa gång la jag i en bit metall som passade väldigt bra i botten på smältbägaren. När det började smälta, eller om det smält helt, minns inte riktigt...då tände den lilla mängd "rök"blandning som satt fast i botten.

 

Det ska tydligen även gå göra små bomber av det där om man tycker sådant är skoj (har jag hört).

 

Blanda i lite ******* och låt det stelna i botten....sen kastar du koppen rakt i en provoserande vägg :baskerHV:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply
Jag råkade bli lite väl i hatten på ett uteställe i sthlm en gång, och blev av ordningsvakt ombedd att lämna. Detta lät han mig inte göra på egen hand, utan tyckte att det var kul att leda mig ut. Detta fann jag mig i och gick snällt mot utgången. Väl framme vid utgången puttade han till mig och sparkade till mig på låret. Då brann det för mig och jag vevade till honom i fejset så han gick kraftfullt i backen. Detta utmynnade i att han, med hjälp av ett par kollegor, "tog hand" om mig på ett rrelativt brutalt sett.

Med facit i hand var det jävligt onödigt att slå ner honom, men han hade verkligen förtjänat den smällen. Givetvis gick saken till rättegång, då fanskapet till dörrvakt anmälde mig för våld mot tjänsteman. Jag gjorde en motanmälan för misshandel men hade verkligen ångest för att bli fälld i rättegången. Som tur var så fungerade det svenska rättssystemet just den gången. Jag friades, då mitt slag ansågs vara självförsvar och apan i dörren fälldes för misshandel. Jag fick ett hyfsat skadestånd som nog var de skönaste pengarna jag har slösat bort i hela mitt liv.

Med facit i hand var det en jävligt dum sak att göra, men den utmynnade i något bra till slut!

Vilken jäkla idiot...vakten alltså.

 

Flyt att du hade lagen på din sida iaf:) Var nånstans var det?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, dummaste jag gjort vettefan, har dock deltagit i en hel del sinnessjuka grejjer, oftast på fyllan sjävklart ;)

 

Dummaste i sin form av mest korkade var väl när jag sumpade världen shärligaste och vackraste tjej. Hon tog initiativet efter lång tid, och jag var tyvärr för full för att riktigt fatta.... :((

 

Lite roligare grejjer: Tomterally på höjden! Ett antal ungdomar har skittråkigt, planerna på en datastuga rök all världens väg pga av ett pucko. Jag blir då informerad om "tomterallyt". Bodde iett bostadsområde som bildar en nästan rund stor ring runt lite gårdar, hyreshus, en skola, en närbutik och en pizzeria, och längst ut alltså en massa kåkar med trädgård som vetter mot skogen. Sagt och gjort, vi sätter fart. Löper som tokiga genom varenda trädgård i den stora cirkeln. Fullt ös medvetslös i värsta kamikaze-anda genom buskar och häckar, hoppar över cyklar och grönsaksland, och all frukt och grönsaker man kan få tag på i farten tar man. Lärdomar: Vajer modell tunnare sätter äldre människor strax ovanför en nyplanterad häck. Efter några år syns vajern inte, men sitter alltid precis ovanför knähöjd, vilket ger upphov till smärta men även vurpor av den typ som lämnar märken i gräsmattan och får kamraterna att garva så dom inte kan stå upp. Nivåskillnader mellan gräsmattor på uppåt femtio cm är inte så ovanligt som man kan tro. Halvdrygt när man hoppar skithögt över en liten häck, och när man är som högst antingen slår knäna i marken, eller upptäcker att fallhöjden drastiskt ökat till nära 2m.

 

Badar vid "dammluckorna" varje år. Inte så farligt som det låter. Dock en jävla adrenalinkick att åka liten upplåsbar plastbåt för femåringar nerför den där "lutande" luckan som brukar finnas där vattnet rinner över.

 

Brukar efter krogen och burgare på Max ta oss ca 75 minuter att ta oss en sträcka på ca 2km. Mycket roligt att hoppa igenom/över, klättra på, falla ner ifrån, slå sej på, och garva arslet av sej hur mycket som helst. Tokig är man, men roligt är det!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Nattvakten_3

Det dummaste jag har gjort? Det måste har varit när jag var 11 år och jag och tre kamrater kom på att vi skulle hoppa på isflaken från ena sidan av Göta Älv till andra. Sedan vände vi och började hoppa tillbaka. När vi nästan är framme upptäcker vi att det står två poliser och en massa brandmän och väntar på oss.

 

Då ingen av oss ville åka fast, vände vi och hoppade i land på motsatta stranden.

 

Nu när man har blivit äldre så kan väl bara säga att vi hade en väldig tur. Vi kunde lika gärna ha hamnat i vatten.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dummaste jag har gjort?

 

Att försöka "låna" chips och choklad från Maxi... Lärt mig av misstagen och tanker faan inte göra det igen... Fast killen som jag gjorde det med håller fortfarande på...

 

Sprängt ett antal axe-burkar i en gammal jordkällare som gjorde att grannskapet blev väldigt uppmärksamma...

 

Åkt efter bussen på inlines i ungefär 3 kilometer... Helt plötsligt kommer en bil upp bakom och börjar tuta å härja... Bara å släppa...

 

Finns fortfarande bus i kroppen fast det kommer väl bankas ut under lumpen... :baskerFN:

 

Fast jag tycker det där med att leka commando :D "behind enemy lines" som Johansson genomförde lät jäkligt roligt :) Kanske ska testa... Köra lite SIB i området häromkring höhö

Link to comment
Share on other sites

Guest strvkomp

Det dummaste jag gjort i Gröna Kläder är att inte ta ut inner kspn på vagnen när den skulle in på rep. Fick mig en liten tillsägelse ochstraffade mig själv med 1000 armsträck. :baskerPa::banana:D

Link to comment
Share on other sites

Guest Isaksson

Jag har då gjort tre riktigt dumma saker:

 

1. vid typ 11 år ålder brände jag och en kompis upp en gräsmatta tillhörande någon höjdare inom brandkåren som självklart skickade minst 2 brandsationer för att släcka branden. Detta följdes av en redig utskällning.

 

2. Dumt o Dumt vet jag inte men vid sesådär 14 år så vara jag å några kompisar ut och körde "rörlig spaning" i ett villa område. Detta gjorde vi varje kvälle i en veckas tid o tyckte det var skit roligt. Tills vi ser på efterlyst att de varnade för en(flera) perversa fönstertittare just där vi bor.

 

3. Hände ganske nyligen. Jag och en kille bråkar, hade haft en dålig dag, killen puttar till mig och jag blir allvarligt förbannad och lägger några välriktade slag i ansiktet och traskar där infrån. Några dagar innan jul afton får jag ett brev där jag bli informerad om att jag är polisanmäld. Självklart så var inga av mina kompisar där och bara han. Så nu väntar jag jävligt nervöst på utredning + rättegång.

 

Lite OT men är det någon som vet vilket straff jag evetuellt kommer få. Jag har aldrig blivit polisanmäld förut och jag sköter skolan mm.

 

// Isaksson

Link to comment
Share on other sites

Många här har skrivit om fyllehistorier och jag ska väl inte vara sämre...

Har två fyllehistorier som jag önskar kunde göras ogjorda:

 

1. Förfest med några kompisar i en lokal som jag inte nämner vid namn. Jag hade endast med mig några centiliter kärringsprit.

När jag dragit en första shot får jag en starkbärs av någon jag inte minns vem det var. Sedan fick jag en massa vodka av någon annan och sedan hamnade jag brevid någon tjej som bjöd på öl ur ett till synes outgrundligt förråd. Jag vet inte hur mycket jag drack då, men det var över min kapacitet.

Nåväl, förfesten tog slut och vi skulle ut till en fest på en klubb vars namn jag låter vara osagt. Efter att ha köat i ca 20 minuter står jag mitt framför vakten som ska släppa in mig. Då spyr jag mitt framför fötterna på denne som genast ändrar ansiktsuttryck och säger att om jag inte går hem genast kommer han att sätta mig i en bil med blåa ljus på taket som kommer ge mig skjuts hem. Oj oj... det var ju inte så smart... Jävla tur att jag bor såpass centralt att jag kunde gå hem...

 

2. Fick öl-spelet i födelsedagsprecent av mitt ex. Skulle inviga detta på en förfest hemma hos mig tillsammans med polarna. Det stod uttryckligen i reglerna att man inte ska dricka starköl i det spelet, men dum som jag var gjorde jag det ändå. Efter att vi spelat i ca 1 timme urartade spelandet i ett enda okontrollerat krökande. Sedan när vi var ute på stan kom alla ifrån varandra och jag minns inte särsilt mycket från det. Minnet klarnade framåt tvåtiden på natten då jag satt och spydde i en park och sedan gick jag hem. Dagen därpå vaknade jag och konstaterade att jag hade fortsatt spy även i sömnen (sängen såg inget vidare ut). Den kvällen hade varit dyr och det kändes jävligt onödigt...

 

oj, det blev ganska långt, men men...

Link to comment
Share on other sites

Det dummaste jag någonsin gjort var att inte försöka satsa allt på den flickvännen jag hade för ett par år sedan, min första riktigt stora kärlek. Världens vackraste flicka men man var ung och korkad på den tiden. Har en annan tjej nu som jag är förlovad och planerar att skaffa barn med men kan fortfarande fundera på henne och hur det hade varit om jag inte varit så jävla puckad... och det är över 10 år sedan...

Link to comment
Share on other sites

En annan puckad sak var en Luciafest som jag och en polare skulle ha för ett par år sedan. Vi började pynta med glitter och annat fint vid 12 snåret på dan tillsammans med mr Tequila. När festen började vid 18 så skulle jag ut och spy, la mig ner, somnade .13 december och då snöade det för en gång skull på västkusten. vet inte hur länge jag sov men när jag vaknade var jag ganska frusen. gick hem till mig och däckade vid toaletten. min polare somnade i tvättstugan efter att ha spytt bakom tvättmaskinen. dan därpå frågade jag en tjejkompis varför hon inte kom på festen. fick svaret att hon hade stannat uppe hos mig nästan hela kvällen och värmt mig... hade inget som helst minne av detta... puckad som man är...Värsta var att hon var fin som en peng...

Link to comment
Share on other sites

Självklart så var inga av mina kompisar där och bara han.

Om det bara var ni där och det inte finns bågra vittnen som kan styrka någons historia så kommer utredningen med stor sannolikhet att bli nerlagd i brist på bevis.

Link to comment
Share on other sites

Guest Isaksson
Självklart så var inga av mina kompisar där och bara han.

Om det bara var ni där och det inte finns bågra vittnen som kan styrka någons historia så kommer utredningen med stor sannolikhet att bli nerlagd i brist på bevis.

Jag glömde att lägga till ett lite men ganska betydelsefullt S på slutet an ordet han...

 

Så det var bara hans kompisar som var där.

Link to comment
Share on other sites

Kom på en till dum grej jag gjort när jag läste om någon som eldade upp en gräsmatta :P

 

 

Jag gick väl i nionde klass, var på väg hem från fritidsgården och stod å väntde på bussen med en polare.

Då det var ett litet hål i plasten som sitter över tidtabellen i busskuren så började vi naturligtvis pilla och dra i det.

När jag ska tända en cigarett kommer jag på den eminenta idén att göra hålet större genom att .... bränna det större!

 

Hela tavlan (med karta och tidtabell) fattar eld vi får panik och rusar över gatan (!!) vi stannar endå och beskådar mitt verk och ser att taket på kuren också fattat eld.

Och det brinner verkligen och eftersom det är utav någon plast så "droppar" det ner brinnande plast.

Minns att min polare sa "ok det här håller vi käft om"

Det blev till att gå hem den kvällen och det kändes verkligen som att folk tittade på mig ur varenda fönster.

Nästa Dag i skolan så kommer polarn med ett urklipp från GP.

Stod något i stil med "ungdomar bränner ner busshållplats" över hela sidan

Link to comment
Share on other sites

Det absolut dummaste alla kategorier som jag har gjort hände för några år sedan en fredagseftermiddag.

Min klass hade träslöjd och jag å en polare smiter iväg strax innan lektionen men istället för att gå dit man ska gå så smet vi ner i en källare som låg långt ner under marken, det är där träslöjdsläraren brukar förvara sitt fina virke.

Man går en trapp sen åker man hiss ner resten.

 

När vi kommer ner (fiendeland) så börjar man ju härja runt där nere och sen så ser vi en sådant där skyddsrum med stor järndörr som bara gick att stänga utifrån, med en stor järnbalk som fälls över dörrkanten. Ni förstår vad jag menar.

Jag å min polare går in där och det är aldelens kolsvart när man skuter igen dörren.

-Ska vi testa smälla igen dörren hårt så får vi se om järnpinnen trillar ner? Säger min klyftiga kompis.

-Javisst, varför inte? Svara klyftiga jag.

 

Och så började vi smälla och smälla, och tillslut, booom.....

Följt av lång tystnad i det kolsvarta mörkret.

Sen vrålskratt i 10 minuter och sen inser vad vi faktiskt har gjort.

Vi sitter fast i skolan på en fredagseftermiddag och kommer att få tillbringa minst hela helgen här.. Tiden gick å vi satt och berättade för varandra om höjdpunkter i livet och vad man skulle göra om vi någonsin kom ut. (säkra på att vi skulle dö)

Men det slutade iaf gott. Min polare hittade till slut en tändare i sin ryggsäck och vi utlöste brandlarmet och sen fick vi komma ut som skolans dummaste får :)

---

Sen har jag gjort en till liknande sak när vi (4 st) stängde in oss bak i skuffen på en volvo 240 en het sommardag. Mycket skrik, svett och tårar senare kommer ägaren till bilen, fly förbannad var hon också, jäkla kärring.

Link to comment
Share on other sites

Haha! :D Nu när man läst allt dumt alla gjort här känner man sig inte lika korkad längre.

 

Tänkte del med mig lite. Skippar alla mindre tusentals pinsamheter och nämner bara de dummast grejerna.

 

Bröt mig in på avstängt poolområde på Kos i Grekland, blev gripen av vakter som ringde efter polisen, slog ned vakten som höll fast mig och kutade. Ni kan ju gissa vad man får för straff i Grekland för våld mot tjänsteman och inbrott. :(

Jag kan lova er, jag har aldrig sprungit så fort i hela mitt liv. Jag andades inte ut förrän planet lämnade grekiskt luftrum.

 

Jag och några polare bytte ut skolans moped-förbudsskylt mot en 110-skylt vilken vi norpade från motorvägen. :D

Men vi fick inte bara lärare, rektorer och föräldrar efter oss. Vägverket visade sig tydligen inte ta lätt på snodda skyltar, vilket för övrigt klassades som stöld (och en skylt är dyyyr) och ”grov oaktsamhet vållande allmän livsfara” eller något dylikt. Kom undan med en hårsmån från att polisen kopplades in.

 

Plagierade delvis en uppsats nu senaste terminen i tredje året i gymnasiet i kursen Svenska C. Blev avslöjad av läraren. En lärare som jag dessutom har i flera ämnen. Höll på att stå mig dyrt, jag riskerade att få gå om hela kursen vilken är på 100 poäng! Som tur var är jag på ganska god hand med läraren så det ordnade sig. :)

 

Körde 160 på en 50 väg. Då en polis stod och vinkade in mig! – Trodde jag. I själva verket var det en mötande rullskideåkare som i all sin hast flängde ytterst märkligt med armarna kl. två på natten. Efter detta ödets varningstecken har jag tagit det lugnare.

 

Snodde bensin från en mack som vi fyllde i en 1.5 liters cola-flaska. Flaskan tände vi sedan på. Ganska livsfarligt och jävligt dumt i och med eldningsförbud. Rökutvecklingen blev enorm och vi fick kuta ifrån väktare och polis. Men det brann väldigt fint.

 

Nej, jag har haft rikligt med tur i oturen nu när jag tänker tillbaka på dumheterna.

 

 

Jag tror följande smilies talar för oss alla...

 

Eftertanken -> :dong: <- Impulsen

Link to comment
Share on other sites

Jadu Froddan. Om jag ändå visste, om jag ändå visste...:dong:

 

En annan lite dum grejj är att försöka lura i polisen att jag har tagit hem polismästerskapen i hopprep 3 år i rad.

 

Dom trodde inte på mig, men jag har ett kort på hur jag såg ut då, lägger upp det när jag kommer hem från jobbet.

Link to comment
Share on other sites

@froddan

 

Jo då vi fick inget straff vilket jag tycker e lite märkligt endå eftersom det borde varit ganska naturligt av polisen (som endå blev inkopplad) att prata med fritidsgården och sedan så var det ju ganska mycket folk som såg oss när vi "smet" därifrån.

Jag och polarn var endå i kategorin "stökiga folkölsdrickande tonåringar"

 

Men jag lever med skammen för skäms det gör jag verkligen

Link to comment
Share on other sites

Det dummaste i mening dum som jag har gjort i kronanstjänst var på vår första övning.

Sista dagen var vi som vanligt på en uppställningsplats för 37an och ett plan taxar in. Vi påbörjar tankning då det plötsligt tar slut på flygfotogen i vår tankbil.

-vaf*n vi fyllde ju på nyss, sa jag samtidigt som jag hukar mig ner under bilen för att kontrollerade att inte 14 kubik fotogen hade runnit ut under bilen. :/

Men som tur, var det sista flygpasset den dagen. Planet bogserades tillbaka till flottiljen och där skedde sluttankningen.

 

Faktum var att vi redan hade tankat våra 2 plan som tankbilen räcker till, när sedan det 3e kommer blir det snabbt tomt i tanken.

Link to comment
Share on other sites

Man har pysslat med en massa dummheter och skulle jag skriva allt skulle inlägget bli en 2-3 mil längre... :navy:

 

Men bland det man kommer ihåg var när jag och en kompis övertalade en kille att råna en bensinmack med en soft airgun. vi var alla ordentligt packade och sa till killen: Mats du är en riktig kärring som bär med dig den där töntiga plastpistolen, om du verkligen är så tuff som du låtsas så visa det för fan!

Mats rumlade efter lite sludder in på macken med (plast)pistolen i byxlinningen men han rånade inte den utan gick ut igen.

 

En minut senare kommer polisen med 3 bilar och piketen.

Med dragna vapen skriker de: POLIS! STILLA!! mats vänder dit huvudet och vänder sig om och springer(Ranglar med ökad fart).

Då tappar han pistolen och pistolen höll också upp hans byxor så de ramlar också ner till knäna och mats ramlar ner i diket! :huh:

 

Sedan var det ett jävla liv ett tag men han blev släppt dagen efter.

Han kallas efter det Pistol-Mats! :D

Link to comment
Share on other sites

Sedan har man sprängt en bil som stod parkerad efter vägen.

jag och en kompis hade sett en bil stå efter vägen i flera dagar och tyckte att det var en så extremt ful bil (SAAB 900) så vi tyckte att det var dags att göra nått åt det.

 

Hem och blanda och svetsa till ett ordentligt rör!

bomben blev lagomt stor (2.5Kg) och vi fixade stubin för ca 20 sekunder!

 

Under bilen med "smällaren" och tända på! hoppa snabbt som fan in i epan och köra som faan!

 

Det blev en smäll utan dess like och splitter till förbannelse. däck, dörrar, plåt och stolar regnade och 2 minuter senare hörde vi anropet på polisradion: Alla enheter bombdåd mot personbil På väg XXX i höjd med XXXXXX en blå volvo har setts på platsen!

:navy:

vi stack till en kompis 5 mil därifrån och satt i ett garage hela natten och lackade om Epan..... det blev ett j-a liv och polisen stannade alla blåa volvo 140 och 240 de fick syn på. Tur som f-n att vi hade en RÖD(färgrn hade inte torkat ordentligt)!!

 

Men man får vara glad att man har växt upp nu(?)

Link to comment
Share on other sites

Oj Oj Oj

 

ligger väl i lä om man jämför med andra här!!!

 

men men

 

På en textilslöjds lektion i mellanstadiet fick man för sig att vara lite cool så att tjejerna tyckte att man typ var tuffast i världen *suck* :}

sagt o gjort så tog jag en häftpistol som vi hade till att häfta tyg i trä, och tömde den på stift. satte den sedan mot pannan och sköt. var ju iofs ingen stift i men det far ju ut lite andra taggar o sånt ur apparaten. blodet rann över ansiktet och läraren flippade ur totalt i tron om att det fanns stift i apparaten... :)

snabbt till läkaren för omplåstring...

 

ärret syns fortfarande i pannan

 

//FBS

Link to comment
Share on other sites

På tal om att tillfoga sig själv skada

 

Provade om bilens cigarettändare fortfarande var varm (den glödde inte). Tryckte den mot låret och det brände till lite.

 

En annan gång skulle jag klippa till ett par papper. Även vänster pekfinger fick smaka sax.

 

Ärren kvar!

Link to comment
Share on other sites

Tror detta från Värsta/starkaste minnet från GU kvalar in här också

 

 

En afton åkte jag och några till från plutonen till en pizzeria i Eksjö för att äta italienskt och dricka lite pilsner och Jägermeister. Vi hade det trevligt och var lite sådär lagom runda under fötterna.

 

Vi hade åkt dit i min bil, och några hade gått till fots. På hemvägen ville vi lösa transportfrågan snabbare. Resultatet blev att den som var nykter körde bilen, jag satt i främre passagerarsätet. Tre stycken tog plats i baksätet, och två fick ligga i knät på baksätespassagerarna. Bagaget var oanvänt utrymme, så där tog två tappra soldater plats.

 

Nio stycken i en Skoda Octavia (sedan-modell) bar det iväg på regementet (en färd på 1-1,5 km i ett öde kvälls-Eksjö). Depåstopp på Shell-macken, där vi träffade på en kapten från kompaniet. Han hälsar glatt på oss och växlar några ord med skyddsassistenten som var med i bilen. Konstigt nog blev vi inte åthutade eller på något annat sätt "anmälda".

 

Dumdristigt: Ja, något fruktansvärt

Minne för livet: Ja, definitivt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

9st i en octavia??? det är ju som en balsal! vi brukade regelbundet klämma in 8-9pers i min gammla bmw 320 av 79års modell. dom som vet hur stor en sån är förstår besväret, dessutom åkte ingen i kofferten, det är ju fusk. bilen vart relativt lömsk efter vägen när fjädringen var i botten :)

Link to comment
Share on other sites

Dummaste i grönkläder var nog när jag och mina svårligen berusade kamrater på luckan bestämde oss för att låna KompCs minibuss för att åka till krogen. Sagt och gjort, vi övertalade en stackars PB som i stort sett var den ende nyktre soldaten på hela kompaniet att agera chaufför. Ilastning sker och vi är just på gång att dra...när VB dyker upp och undrar vad i H-LVETE vi håller på med. Oturligt nog var Axelsson inte bara svårt berusad på HB, nej, han var också otroligt otrevlig mot VB. Alla blev leggade och sålunda anmälda.

 

Av ngn outgrundlig anledning klarade jag mig ifrån det där med en kraftig bakfylla och inget mer (förutom att mina befäl hade jättekul åt min blekgröna uppsyn på morgonuppställningen). De flesta andra blev förhörda och fick kvarstanna efter muck för städtjänst.

Link to comment
Share on other sites

Av ngn outgrundlig anledning klarade jag mig ifrån det där med en kraftig bakfylla och inget mer (förutom att mina befäl hade jättekul åt min blekgröna uppsyn på morgonuppställningen). De flesta andra blev förhörda och fick kvarstanna efter muck för städtjänst.

det är ju inte förbjudet att vara full och otrevlig. bara du inte hotar, ärekränker eller ordervägrar. Och så får du ju inte bli påkommen medan du dricker på kasernområdet, det är dåligt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...