Jump to content

Vad är det dummaste ni har gjort?


Nestor

Recommended Posts

är man prickskytte galen och det är en "fest" och du har en ny ghillie och inget att göra så är det ju perfekt att tränna lite smygning :ph34r:

 

(när man bor på landet finns det inte mycket att göra ) B)

 

:uzi:winner::winner:

 

 

kika på min bild så får du veta hur det nya ghillien ser ut :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply
Det dummaste jag gjort var nog rökbomben för ett år sedan.

 

Jag hade fått ett recept på rökbomber av ett par polare, och pyrotekniskt intresserad som man är skulle man ju (naturligtvis!) testa... Det var två ingredienser man kan köpa i vilken matbutik som helst... Många vet säkert vad det är, men mer säger jag inte...

 

Första satsen gick bra, både i tillverkning och användande. 30 gram fyllde hela trädgården med tjock, vit rök.

När jag gjorde andra satsen och släppte konservburken skiten kokade i i ungefär två sekunder, slog en svetslåga upp ur burken och jag dängde till den med handen. Skiten for ner på golvet, spred runt en massa skit i köket och eldade i stort sett upp hela köksgolvet. Hela huset var fyllt med rök efter ungefär 10 sekunder...

 

När min fader kom hem var jag på holken och höll mig där tills min moder kom hem. Hade jag gått ut hade farsan ryckt av mig huvudet på stubinen... Han var nära på att slå ihjäl mig ändå, när jag kom ut...

Började chocka senare den kvällen och kunde inte röra mig på ett par timmar... Satt bara och skakade...

 

Jag är så jävla glad att det inte blev mer än det blev. Lite eldad plastmatta, en rasande och mordisk fader, chock och en aning skitstänk i ansiktet (inga ärr eller men...) Hela skiten hade ju kunnat brinna upp...

 

Kan ju säga att jag inte gjort om detta efteråt...

 

Detta är det absolut dummaste jag gjort i hela mitt liv! Det kommer åtminstone inte ske igen...

Det är månne inte en sån här du pratar om?

smoke.jpg

 

Används med fördel utomhus... ;)

Link to comment
Share on other sites

1) Gator, m/yngre har en kompis vars farsa precis målat sitt nya garage KRITVITT. På tomten bredvid står ett träd med färska körsbär...you figure out the rest... :uuh:

 

2) Gator, m/fyllesmart yngling röjer en sommarnatt på Sthlm Centrals bangård, tillsammans med några likasinnade. En flaka (flakmoped) hamnade t.ex på ett spår etc etc. Liite svettigt blev det morgonen efter då man på radionyheterna hör: -"Tågurspårning på Stockholms Centralstation i natt..." Innan man lyckades ta reda på att det inte hade med oss att göra... 8-/:D

:((

Link to comment
Share on other sites

Har gjort mycket dummt, det mesta kan man säga har varit mycket oansvarigt.

Diverse brand, rök och färgbomber som exploderat på mycket fel plats, kastat en knytnävsstor sten i huvudet på min bästa kompis...

Skrämt upp allmänheten med diverse "Övningar", bla SIB med softairguns i bostads kvarter.)

Link to comment
Share on other sites

Brände ner en papperskorg när jag var typ 10 år, sån där grön gjord av plast.

 

Gick runt med lite tändstickor och råkade kasta in en tänd tändsticka i papperskorgen.

 

Den smälte ihop till en liten grön förvriden plasthög.

 

Och om inte det var nog så kom det en ledig brandman precis när jag kastat i... jag stod där helt ovetande och tittade på när den smälte... :unsure:

Han blev fly förbannad och började yra om brandkår osv... :surprise:

Link to comment
Share on other sites

Guest Lt. Payne

Hmm..

 

 

De tre dummaste sakerna jag gjort i mitt liv.

 

1. När mönstringsförättaren sa: Dina resultat ser lovande ut är du intresserad av

att söka till FJS?

Jag: nej, jag vill bli dykare i flottan som min far.

(Vilket jag pga. en lunginflammation inte blev.)

 

2. Klantade till saker och ting så att jag förlorade min ungdoms stora kärlek.

 

 

3. Skällt i onödan på mina barn.

 

 

Sen har jag även gjort andra saker som inte jag vill att mina barn ska göra..

Men det är inget jag ångrar.

Link to comment
Share on other sites

Just det! Jag kom på en dum grej som också innehåller pyroteknik!

 

För ca två år sedan var jag helt galen i eld. Luntade överallt. Vid ett (flera) tillfälle(n) tog vi en sådan där duschflaska man har till blommor. Den fyllde vi med bensin och knallade ut i skogen (Smart, va?!)

 

Där dränkte vi in en trädgren (lös) med bensin och tände på. Sedan sprutade vi in bensin á la eldslukare. När det blev min tur, blev min hand så indränkt i bensin att det tog sig i min hand och i själva flaskan. Jag kastar iväg den en bit och går efter för att släcka. Där trampar jag på flaskan, men det vill sig inte bättre än att skiten "vrider upp sig" och en jävla massa (brinnande) bensin rinner ut på marken och över min fot. Detta märker inte jag, utan kutar till en gran och försöker bryta av en ruska, medan min kompis säger "Öh, Skunken... Hmm... Det brinner i din fot..." Då tittar jag på foten, fortsätter bryta i granen tills jag fattar vad jag egentligen såg. Då blev det lite hopp och skutt från min sida... När jag till slut står still har skiten brunnit ut...

 

När jag kom hem på kvällen, sa jag "God natt!" till mamma (som är en konstig-lukt-radar, men som inte märkte något), gick in i badrummet och skulle ta ur linserna. Då upptäcker jag att det som återstår av min ögonfransar är små, vita, ihopkrullade klumpar... Då blev det till att ta fram nagelsaxen och klippa av resten!

 

Resultat: uppbrunnen högersko, manligt rakat högerben (inte ett hårstrå upp till knät), inga ögonfransar kvar, sotig, bensinstinkande... Något skakig var man ju också..!

 

Här är jag också jävligt glad över att det inte blev värre!

Link to comment
Share on other sites

Det dummaste jag gjort var nog rökbomben för ett år sedan.

 

Jag hade fått ett recept på rökbomber av ett par polare, och pyrotekniskt intresserad som man är skulle man ju (naturligtvis!) testa... Det var två ingredienser man kan köpa i vilken matbutik som helst... Många vet säkert vad det är, men mer säger jag inte...

 

Första satsen gick bra, både i tillverkning och användande. 30 gram fyllde hela trädgården med tjock, vit rök.

När jag gjorde andra satsen och släppte konservburken skiten kokade i i ungefär två sekunder, slog en svetslåga upp ur burken och jag dängde till den med handen. Skiten for ner på golvet, spred runt en massa skit i köket och eldade i stort sett upp hela köksgolvet. Hela huset var fyllt med rök efter ungefär 10 sekunder...

 

När min fader kom hem var jag på holken och höll mig där tills min moder kom hem. Hade jag gått ut hade farsan ryckt av mig huvudet på stubinen... Han var nära på att slå ihjäl mig ändå, när jag kom ut...

Började chocka senare den kvällen och kunde inte röra mig på ett par timmar... Satt bara och skakade...

 

Jag är så jävla glad att det inte blev mer än det blev. Lite eldad plastmatta, en rasande och mordisk fader, chock och en aning skitstänk i ansiktet (inga ärr eller men...) Hela skiten hade ju kunnat brinna upp...

 

Kan ju säga att jag inte gjort om detta efteråt...

 

Detta är det absolut dummaste jag gjort i hela mitt liv! Det kommer åtminstone inte ske igen...

Det är månne inte en sån här du pratar om?

smoke.jpg

 

Används med fördel utomhus... ;)

Det ser precis ut som min omgång! Vrålade den också som fan?

 

Eget fotografi?

 

Jo, jag vet att den med fördel används utomhus, men jag planerade inte direkt att dra av den i köket... ;)

Link to comment
Share on other sites

Har inte gjort så många dumma saker, utan mer korkade saker, jag hoppas att nu när man blivit gammal att man inte gör om de misstag man gjorde när man var yngre.

 

de flesta korkade saker gjorde man under tiden man gick i högstadiet och på gymnasiet. Att exempelvis dra paralleller mellan svenskaläraren och fångvaktare i Gulag 2 dagar innan slutbetygen skulle sättas kanske inte var allt för smart. detta är dock en av de mildrare saker man gjorde under denna upproriska tid.

 

sedan gjorde man väl det vanliga oxå, pyroteknik på allmänplats. tjej-relaterad misstag osv.

Link to comment
Share on other sites

F-n vad helylle jag känner mig helt plötsligt. :o

 

Ok... dummaste som inneburit ren förstörelse/fara var då jag och en "kompis" stod och kastade småsten på bilar på landsvägen. Det var kul tills en vindruta sprack. Ingen person skadad men mamma och pappa fick säkert en räkning för det.

 

Sedan mindre dumma saker som enbart drabbade mig själv. Var på Flygvapnets Ungdom -89. F10, Ängeholm, varm och skön sommar. Får sällskap av ett par trevliga tjejer. Badar senare med en av dem i solnedgången (hon topless)... och vad gör J? Svar: Absolut ingenting. Inte ens en kram under hela kvällen. Suck. Jag borde ha medalj för min gentlemannamässighet. :)

 

Annan dumhet var att inte lyssna på mönstringsförrättaren som nu i eftertankens kranka blekhet självklart visste bättre än min sommarjobbskompis vad jag passade som. Mönstringsförrättaren vill ha mig som gruppchef på FRA. Jag - min dåre - hade av kompisen hört att klargörare skulle vara "lugnt" så jag tjatade... och blev menig klargörare på Draken. Att "lugnt" innebar "tråkigt" fattade jag först när gröntjänsten/teknikutbildningen var över och vi gick på vanlig tråkig linjetjänst som i princip gränsade till grå arbetskraft. Av en polare som dessutom hamnade på just den tjänsten jag egentligen borde haft fick jag sedan veta att han hade fått 20 poäng språkutbildning. 8-/

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Jag har hållt mig väldigt lugn under min ungdom... Men nu under den senaste månaden har jag vart med på två rikigt dumma grejer...

 

1. Stod vid mötesplatsen i Motala för bilfanatiker... Varpå en kompis frågar om jag ska med ut o åka med hans nya 240 i skogen?.. Visst säger jag och vi blir tre stycken som ger oss iväg mot medevi där det finns lite "välhängda" grusvägar... Det hela slutade med att kylaren (som var ny) satt aningens för långt in mot motorn och hade blivit ersatt av ett träd... Som tur var så skadades ingen.. inte ens en liten wiplash..

Sensmoral: Ska aldrig mer med ut i skogen o åka i skitbilar.. :huh:

 

2. Jag och en kompis var ute o åkte i hans gårdsbil.. En Subaru 1800 pickis från 88 som var rostig som ett annat härke.. Det var ingen last på och då är den inte alls tung i bak(man kan nästa lyfta baken på den själv..) kommer i 150 på 50 väg genom ett litet bostadsområde.. (vid 02.00 onsdag kväll..) det kommer en kurva.. arslet släpper och det börjar gå brett som faan över hela vägen... det hela slutar med att vi åker baklänges ut i skogen... Dock hade polaren lyckats få ner hastigheten till 60-70 knyck.. Det hela slutade med att vi stod 10 meter in i skogen med lite nerbrutet sly som följd... men det var bara o starta bilen o lägga i 4-wd o köra ut ur skogen och upp ur diket... Bärarmen i bak kröktes och fälgen var totalsne...

 

Ska hålla mig till hastighets gränserna när jag får körkort... 0:)

Link to comment
Share on other sites

Guest strvkomp

En dum grej man gjort i lumpen var att inte fälla ner transportstödet för eldröret på strv 122, och seda vrida tornet tolv, vilket resulterar i ett jävligt snett transportstöd. Vad detta gick loss på att laga vill jag inte ens veta men med FM:s logik gick det väl på en 15 000.-.

 

Strvkomp :unsure:

Link to comment
Share on other sites

hmm skjuta kpist i min lägenhet på 25års dan var kanske inte så smart . men skjuta lerduvor med kpist är kul ( dubbla rekylfjädrar ger lite högre eldhastighet men ganska farligt då bössan kanske inte stannar förrän pluggen är slut ) men allt detta är preskiberat .. är numera en försiktig kille.. mvh

Link to comment
Share on other sites

Jag har också varit och vandrat på den pyrotekniska stigen:

Jag och en kompis skulle tillverka en krutbomb. Bland annat satt vi i två hela dagar i hans mormors kök och skrapade svavel från tändstickor (det blev rätt många sådana där jättestora askar) och till slut hade vi en glasskartong (Big Pack i plast) nästan full av krut. Kompisen får då för sig att testa blandningen för att se om proportionerna var rätt: han tar upp en tesked full av krutet, håller den över en askkopp och tänder på. Krutet brann i och för sig mycket bra men det han (och jag) inte tänkte på var ju att krut stänker rätt bra när det brinner så det skvätte brinnande partiklar över hela köksbordet. Och på bordet stod kartongen med krut... :)

Ingen kom till skada och de materiella skadorna begränsade sig till ett sönderbränt köksbord och delvis förstörd matta i köket men det är inte så bra att göra sånt här i hyreshus. Men det dummaste är att vi inte lärde oss av läxan utan gjorde en ny laddning och tillverkade en bomb av en glasburk och krut. Denna skulle vi initiera med en koppartråd och batterilåda 303 (både kompisen och jag var FBU-ungdom så det gömde sig en del i förråden). Vi trodde att strömmen från batterilådan skulle värma koppartråden såpass att krutet tog eld. Tji fick vi. Men på vägen från sandtaget där vi tänkt smälla av kalaset kom en väktare och undrade vad vi hade där att göra (tydligen ronderade man någon kontorsbarrack i sandtaget). Vi fick vackert visa leg och jag tänkte att nu är vi torsk ! Men det hände aldrig något.

Kuriosa: min nuvarande flickvän bor i just den lägenheten, den är dock numera totalrenoverad (av andra orsaker än vår bomb) men varje gång vi lagar mat och det blir lite stekos kan jag inte låta bli att tänka på den kvällen när hela lägenheten var så fylld av krutrök att man knappt hittade ut.

 

EDIT: grisfingrar.

Link to comment
Share on other sites

En dum grej man gjort i lumpen var att inte fälla ner transportstödet för eldröret på strv 122, och seda vrida tornet tolv, vilket resulterar i ett jävligt snett transportstöd. Vad detta gick loss på att laga vill jag inte ens veta men med FM:s logik gick det väl på en 15 000.-.

 

Strvkomp :((

Äh... du kom billigt undan. Vår bogserförare knäckte pitot-röret på en Drake... och spräckte i processen radomen också. Ca 230 000:- enligt 1995 års penningsvärde. :D

 

Och en polare som var i luftvärnet låg inne samtidigt som en jubelidiot fick för sig att välta en radar-bil och paja utrustning för 6 miljoner. Dumhuvudet framförde den topp-tunga bilen i ca 70 km/h inne på regementsområdet.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

En dum grej man gjort i lumpen var att inte fälla ner transportstödet för eldröret på strv 122, och seda vrida tornet tolv, vilket resulterar i ett jävligt snett transportstöd. Vad detta gick loss på att laga vill jag inte ens veta men med FM:s logik gick det väl på en 15 000.-.

 

Strvkomp :((

Äh... du kom billigt undan. Vår bogserförare knäckte pitot-röret på en Drake... och spräckte i processen radomen också. Ca 230 000:- enligt 1995 års penningsvärde. :D

 

Och en polare som var i luftvärnet låg inne samtidigt som en jubelidiot fick för sig att välta en radar-bil och paja utrustning för 6 miljoner. Dumhuvudet framförde den topp-tunga bilen i ca 70 km/h inne på regementsområdet.

 

/J

Ibland börjar man undra om det verkligen är så klyftigt att sätta unga klåfingriga bevärvningar på att handskas med såpass dyr utrustnig..

Hoppas att inge tar illa upp ´nu bara ;)

Link to comment
Share on other sites

Söp till ordentlig vid muck från GBS på Lv 6. Mycket stark sprit intogs under mycket kort tid.

Fick åka ambulans till sjukhuset, magpumpas och vaknade kl 8:00 på sjukhuset dagen efter. Mycket obra. :((

 

Själv så mins jag inte så mycket, men ryktena som florerade på regementet var inte kul att höra. Ungefär 99% var ren osanning och förvanskling. :blink:

 

Fick 12 dagar löneavdrag i straff för försenad ankomst. Samma incident hände dock med en annan vpl på Livkompaniet samma år. Tur för den killen att befälen så väldigt lätt på det hela, eftersom det enda han fick var ett gott skratt. :((

Link to comment
Share on other sites

biden på rökbomben får mig att tänka på när vi smällde guldburkar :baskerHV: trevlig tid

 

 

@ Fu Bodin

 

var en kille på vår pluton (01/02, 90komp. 2plut.) som gjorde en liknande tabbe vakna upp på sjukhuset efter att ha haft 3,5 promille i blodet (absinth race med kapten :baskerHV: )... samma kväll bröt löjtnant X armen av en annan kille... ;)

Link to comment
Share on other sites

biden på rökbomben får mig att tänka på när vi smällde guldburkar  :)  trevlig tid

Det är bara att ställa en guld(/konserv)burk i en eld, och sedan smäller den av trycket? Det verkar logiskt...

 

Låter kul! Får köpa en så'n där jätteburk med varmkorv! :camo:

Link to comment
Share on other sites

Det "dummaste" jag gjort är nog när jag å polaren skulle ut å tälta på en väldans välbesökt ö där varenda hundägare i sthlm rastar sin hund. Vi hade givetvis precis sett blairwitch å hade därför beväpnat oss med varsin luftbössa samt riggat lite snubbeltråd med bjällror osv runt tältet.

 

När unga grabbar e utomhus med luftbössor är det väldans naturligt att man plockar fram dem å skjuter lite. Inget mer med det. Sen av nån anledning fick vi för oss att maskera tältet litegranna (inte mkt, utan vi böjde ner nåt träd över tältet) sen gjorde vi såklart en stridskuk.

 

Somnade väl vid 00:00... 01:tiden är det nån som skjuter fyrverkeri en bra bit bort (några km). vi lägger oss igen å försöker somna... vid 01:30 prasslar det som fan utanför, vi blir båda två pissenervösa, taggar upp oss å hoppar ut samtidigt, jag med bössan å polaren med kniven i högsta hugg, vi vevar lite i mörkret å ser en fet fågel flyga iväg.. garvar lite å sen går vi å lägger oss... polaren somnar men jag är vaken. Vid 02:30 tiden prasslar det åter utanför, nu betydligt tyngre.. jag ligger vaken å lyssnar.. jag ser en ljuskägla svepa över tältet, å blir såklart HELT mongo i huvet, bröjar först fundera på om det kan va månen eller nåt, men sen inser jag att det är nån som upptäckt tältet. väcker polaren försiktigt å ropar sen högt: HALLÅ?!.. det är tyst ett litet tag, sen hörs det utifrån: JA, DET ÄR BARA ATT KOMMA UT MED HÄNDERNA ÖVER HUVUDET, DET ÄR POLISEN!...

shit tänker jag å polaren, vi öppnar tältet å tittar ut, möts av 2 ficklampor som lyser rakt i ögonen på oss, när ögonen vant sig ser vi 2 pistolmynningar VÄDLIGT nära våra ansikten... sen får vi sätta oss på knä därute i kallingar å en snubbe söker igenom vårt tält den andre står å siktar på oss med sin pistol... eftersom de inte bär uniform får jag för mig att fråga om legitimation, å då jävlar blev det inte mindre stressat...

efter ett tag lugnar situationen ner sig å de fattar att vi är "fel" personer.. De berättar att det varit ett bankrån tidigare under dan, och att rånarna flytt i motorbåt i riktning mot just denna ö. Tydligen har nån hört fyrverkerierna och ringt polisen som trott det var skottlossning...

 

Än idag kan jag få kallsvettningar när jag tänker på vad som hade kunnat hända om vi hoppat ut med bössa å kniv när polisen stod där istället för när det bara var en fågel...

Då hade de helt klart skjutit oss.

Link to comment
Share on other sites

hmm jag sprang om kring i skogarna kröp över åkrarna i full brittisk stridsutrustning som jag sammlat på mig, camomålad, granris i hjälmen,  camoflerad airsoft bössa :ak: jaja en sen höst kväll eftter att ha vart ute i 8 timmar skulle jag springa hem och äta, sprang på en vanlig bilväg kl var 02,40. Jag såg att det kom en bil så jag stälde mig bara i diket och han fick syn på mig  han stanade och titta på mig jag tog ett steg upp från diket och han drog iväg med sin bil som attan, jag tänkte inte mer på det....jag fortsatte gå i ca 20min sedan hörde jag massa bila jag kollade bakåt såg 6 bilar i en kolon med stora strålkastare åt alla håll ca 1km bakom mig (såg över alla öppna fält) jag kutade allt vad jag hade hemåt böt om  tog all utrustning och kläderna och kastade in dom i pannrumet och satt mig vid fönstret  och kollade ut såg att bilarna närmade sig jag såg att det gick massor av mäniskor framför bil lyktorna sedan knackade det på dörren dä stog några poliser det va 2st instasstyrkor med skarpladdade mp/5´or det va 6st hudförare med hundar och några valiga poliser. dom frågade om vi visste nått om att det krypit nån på vår gränsmatta och ca 1mil bort (dom hade gått och spårat mig med sina super duktiga hundar. jag är rätt imponerad) 

så jag sa att jag vart ute på en promenad med militärkläder  0:)

det va nån som ringt till polisens terrorist blablabla och sagt att det va terorrister i Lillh***d          ---> polisen  :dong:  <----jag 

allt löste sig men han som annmält  mig skäms fortförande när han ser mig (bor i en liten håla på landet alla känner alla)  :lala:

 

 

DETTA HÄND NATTEN MELLAN 2002/11/24---2002/11/25 i västerås /lillhärad

 

:lol:

HAHAHA.. det var f*n det roligaste jag hört på mycket länge!

 

Det en liknande grej som hände mig var att jag och en kompis gick in i en gammal nerlagd kvarn där en snube förvarar massa plankor och annat trä mojs.. vi kände honom mycket väl eftersom vi hälsade på honom varje dag..en trevlig gammal man... Men så när vi var där i kvarnen å det började mörkna så hade vi som roligast.. och av nån anledning tog vi varsin trä påle och dunkade dom i golvet (gammal kvarn med skitiga golv..ingen fara) och det var ju kul så vi dunkade på som bara den.. vilket resulterade i att det lät mer utanför än innanför..så när en gammal tant gick förbi med sin hund ringde hon polisen...när dom sen kom i vi satt utanför å kastade sten i dammen fick vi reda på att hon sagt att det var Norska sabotörer (???) där inne som skulle riva hela kvarnen så den trevlige gammle mannen skulle gå i konkurs.. :dong:

 

damen som hade ringt är känd för att vara ganska virrig...

 

Jag kan säga att polisen kom ju inte direkt flygandes...

Link to comment
Share on other sites

Jag råkade bli lite väl i hatten på ett uteställe i sthlm en gång, och blev av ordningsvakt ombedd att lämna. Detta lät han mig inte göra på egen hand, utan tyckte att det var kul att leda mig ut. Detta fann jag mig i och gick snällt mot utgången. Väl framme vid utgången puttade han till mig och sparkade till mig på låret. Då brann det för mig och jag vevade till honom i fejset så han gick kraftfullt i backen. Detta utmynnade i att han, med hjälp av ett par kollegor, "tog hand" om mig på ett rrelativt brutalt sett.

Med facit i hand var det jävligt onödigt att slå ner honom, men han hade verkligen förtjänat den smällen. Givetvis gick saken till rättegång, då fanskapet till dörrvakt anmälde mig för våld mot tjänsteman. Jag gjorde en motanmälan för misshandel men hade verkligen ångest för att bli fälld i rättegången. Som tur var så fungerade det svenska rättssystemet just den gången. Jag friades, då mitt slag ansågs vara självförsvar och apan i dörren fälldes för misshandel. Jag fick ett hyfsat skadestånd som nog var de skönaste pengarna jag har slösat bort i hela mitt liv.

Med facit i hand var det en jävligt dum sak att göra, men den utmynnade i något bra till slut!

Link to comment
Share on other sites

Kom på en riktigt dum grej som jag måste dela med mig av...

En person som jag och en polare ogillade hadde en bil som han hadde kört av vägen med... eftersom han inte va 18 så tog han ibnte bort den och påstog att den va stulen, detta stämmde dock inte. Visöp lite och bestämde oss för att åka dit (fulla, ja) och bränna upp och slå sönder bilen, dock i omvänd ording.

Mycke riktigt, stup fulla hoppar vi in i en gammal golf m/ä.

Åker dit och slår sönder bilen och bränner den lite, får dock inte fyr på den, sen vart det rörelse i området så vi drar... när vi kommer ut i ljuset (bilen låg i diket vid en skogsväg utan belysning) så upptäcker vi att polarn har skurit sönder hela armen... så då skulle vi åka till akuten (jag hadde alldrig kört bil) men får kalla fötter och åker hem till han istället... han gasar och styr medan jag växlar... sen sitter vi där och snackar och kör hem... på en längre raka blir han tyst... jo, då somnade han... SMACK in i en tegel mur... tur går det inte fort... så wittman får köra bilen resten av vägen hem. Fast polarn gasar fortfarande, men jag växlar och styr... då får han stål fot... bilen brassar iväg mycket fort... wittman drar i 1an och den redan slitna lådan rasar... men bilen tappar fart.

Dock tackade han mig senare :Malaj:

 

Ung och dum... vad mer kan man säga? bara glad att inget hände..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...