Mats Posted July 28, 2002 Report Share Posted July 28, 2002 Måste det godkännas av någon på förbandet lr rent av högkvarteret eller hur är det? Mitt kompani har inget, men jag tycker det skulle vara kul att ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nina Posted July 28, 2002 Report Share Posted July 28, 2002 måste godkännas av högkvarteret... de flesta har dock sina ändå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 28, 2002 Report Share Posted July 28, 2002 Rätta mig om jag är ute å cyklar nu, men på _höger_ axel bäres utbildnings/förtjänstmärken? Vad är ett "kompanimärke"? Motsvarande Amfbat-märket, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 28, 2002 Report Share Posted July 28, 2002 Kompani/skvadrons märken bäres på vänster överarm och utbildningstecken på höger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hanfot Posted July 30, 2002 Report Share Posted July 30, 2002 Amfbat Du sa det själv Gotcha. Det är ett bataljonsmärke och skall bäras på vä arm under flaggan. Har dock sett en del inom Hv som har det på hö arm som utb tecken och säger att deras Kompanichef gett dem tillåtelse till det. Undrar vilken av de två som är dummast. Den som vill ha det där eller den som tillåter ett sånt fel. Om jag har fel så hoppas jag att ngn säger till mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts