gislemark Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 Jag letade i genom lite lådor härom dagen, när jag var hos minna föräldrar. Där hittade jag min ENORMA armé med plastkrigare. Då slog det mig. Jag skall göra en film. En "tecknad film". Nu undrar jag om det fins någon som har eller vet om något program, som kan göra en film fil av en massa jpg bilder, (tänkte använda min webbkamera) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myran Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 Flash ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smocken Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 Adobe Image Ready? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted October 8, 2003 Author Report Share Posted October 8, 2003 Adobe Image Ready? Hade tänkt mig något litet simpelt program. Som man inte behöver ha läst på högskola för att ha kompetens nog för att rita en rak linje :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolfsong Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 Platypus Animator. Lätt att använda. Huvudsakligen för lösa bilder samt att man kan lägga till musik och ställa in hur länge varje bild ska visas. Det kommer ut en AVI i andra ändan. Har dock inte använt det sedan 2000 så det finns säkert nyare program.... kanske är svårt att hitta Platypus nu också.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spinalcord Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=...ator&tg=dl-2001 Här finns det flera Animationsprogram att se över Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 VEGAS 4.0 är ett mycket bra program när du väl fått bilderna att bli rörliga För att "sätta ihop" bilder till rörligt så är videomach ett riktigt bra program Jag sysslar mycket med sådant hör av dig om du behöver hjälp [email protected] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kommer få tönt-tjänst Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 Jag letade i genom lite lådor härom dagen, när jag var hos minna föräldrar.Där hittade jag min ENORMA armé med plastkrigare. Då slog det mig. Jag skall göra en film. En "tecknad film". Nu undrar jag om det fins någon som har eller vet om något program, som kan göra en film fil av en massa jpg bilder, (tänkte använda min webbkamera) Tecknad film, ska du rita av alla bilderna? :P Animerad (vilket tecknad film också är) film blir det, tekniken kallas stop-motion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.