Jump to content

Livgardesgruppens HV

Recommended Posts

Efter all lobbyverksamhet som pågått så väljer du ändå ett kompani som inte håller till innanför tullarna? ;)

Nja så mycket lobbyverksamhet har det väl ändå inte varit frågan om? ;)

Jag ger det en chans, trivs jag inte är det väl bara att byta?

Funderar på att gå med,fick brev från Kompchef i Huddinge Hemvärnskompani,så man får väll se vad som händer

Tycker definitivt du skall gå med. ;)

Huddinges komp.exp. brukar vara öppen måndagkvällar, om du ramlar in där vid 19-tiden så är det garanterat folk där. Det är väldigt blandat med hur mycket folk det är där, ibland mindre än ett halvt dussin, ibland det tredubbla (eller mer). Ring gärna innan så vet de att du kommer och kan ge dig vägbekrivning (om nu inte stod i utskicket) och kan se till att någon viker en stund för att prata med dig och svara på din frågor.

PM:a gärna mig om du har några frågor om kompaniet eller hemvärnet.

--Wilk, just nu "insats" men tidigare grpch i Huddinge komp.

• 1 year later...
Ursäkta ifall jag röjer någons hemliga täckmantel här, men är inte Daniel_Westbom och Dexter samma person?

Nej, det är inte jag. Det är den andra Daniel W som finns i Sverige. ;)

Det gör inte så mycket att jag blev 'outad'. Så bredkäftad som jag har varit som Dexter så räcker det med mitt användarnamn, google och ett par väl valda sökord för att få fram hela mitt livs historia.

Mitt 'officiella' alias blev ganska överflödigt med andra ord.

Nåja, får väl dumpa Dexter och gå över på mitt alternativa alias ifall jag vill fortsätta vara hemlig ;)

Om du är lite utförligare i din profil kanske du har större chans att få träff...
Hmm. Hur menar du då? Det borde väl vara de som ska uppdatera sina för att jag ska hitta dem inte tvärt om? Såvida du inte med träff menade date? ;)

Numera är Sthlm södra 2:a komp. (enligt batorder)....
Undrar vad vi som tidigare var andra heter nu? Nåja, vi får väl höra det på nästa övning. Edited by Dexter

• 4 weeks later...