Mats Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 De har ändå avfyringsbegrängsning bakåt fatkiskt. Vet inte hur stor vinkelsektor den är. VC kan ju observera dit ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 Tänkte mer på att eldröret slår i när man vrider runt om man inte tänker sig för. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flo Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 Hmm ni skulle lagt dit AMOS så skulle jag röstat på den Alltså SSG =Splitter skyddad granat kastare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 Jag la min röst på 121. Visst är 122 på alla sätt säkert en bättre krigsmaskin i vagn-mot-vagn-jämförelser, men med hänsyn till priset tror jag att de nordiska ländernas investeringar i begagnade vagnar varit en av de mest freds- och stabilitetsfrämjande åtgärder vi kunnat vidta under det senaste decenniet. (Hade vi kunnat hyrköpa 121:orna om vi inte köpt 122:orna, förresten?) Dessutom är jag svag för det provocerande lodräta pansaret på Leopardens tornfront. Påminner en hel del om det kompakt kraftfulla intrycket hos Tiger I. Jävla snyggt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soldat isak Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 Jag röstar på SISU XA-180. Jag tycker den är fin...och givetvis,Finsk kvalité... B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerkampfwagen Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 302 302 302 302 302 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 9040B utan att ens tveka lite grann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted October 5, 2003 Forumsledning Report Share Posted October 5, 2003 @The Swede: Rören är väl till för att om någon går bakom eller kommer ivägen för varma avgaser. Därför leder man bort dem rakt upp. Sånt kan ju hända på regementsdagar där barn och vuxna irrar omkring. *Personlig Terori* Har hört att avgasrören på Xa180 var vinklade utåt vänster och att man kunde medvetet eller omedvetet gasa på lite för mycket vid vissa tillfällen så att personbilar bredvid blev rökfyllda med svarta avgaser vid tex rödlysen. Numera är ju de rören bortagna med följden att de varma svarta avgaser sprutar rakt ner på vänster mittdäck som bli kolsvart och slits ner mer då blir varma av avgaserna, men även tyngden av att motorn ligger där påverkar ju slitaget. För övrigt så tycker jag Panzer Haubitze 2000 och AS Braveheart saknas Mamban är ju rätt ball oxå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ace Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 Jag behöver väl inte ens nämna vad jag röstade på? Allrahelst som IKV 91 inte fanns med... Kan inte hålla mig: PBV 302 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 @henke: Med lite träning kunde man avge rätt imponerande rökpuffar rätt in i vaktkurer vid yxornas checkpoints. MYCKET uppskattat! Av oss i alla fall... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 @henke:Med lite träning kunde man avge rätt imponerande rökpuffar rätt in i vaktkurer vid yxornas checkpoints. MYCKET uppskattat! Av oss i alla fall... Har även praktiserat det där på svensk personal vid gaten... Inte heller så poppis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 Det gäller ju att välja rätt tillfällen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedMeister Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 Nu får du väl skärpa till dig.Det sitter väl visst en turbo i PBV 302. När jag låg inne för så där 10 år sen så hadde dom ingen turbo i alla fall. (Tror jag) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 ehh... Pbv 302 har ALLTID haft turbo. Punkt slut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas Posted October 5, 2003 Report Share Posted October 5, 2003 Eftersom man inte kan rösta på T-55 så blir det röstskolk för min del....för visst är det väl så att ju snyggare desto bättre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted October 6, 2003 Report Share Posted October 6, 2003 Jag vägrar rösta med motiverngen att allt som är målat i svart/grönt/ljusgrönt (och ev brunt) som man kan hänga nån typ av vapen på är coolt. Tillochmed /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted October 6, 2003 Report Share Posted October 6, 2003 Undertecknad röstade blankt...... Fattar inte hur ni kunde glömma bort en sådan skönthet som IKV91....*morr* därav min blankröst.... /JBP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isa Posted October 7, 2003 Report Share Posted October 7, 2003 Har endast PBV302 som referenspunkt, inte åkt nåt annat så det fick bli den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted October 7, 2003 Report Share Posted October 7, 2003 122?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted October 7, 2003 Report Share Posted October 7, 2003 122?? coola fordon ska uppfylla följande kriterier: många chanser att klämma sig (både fingrar/armar/ben/huvud) den ska lukta hydraulolja. man ska bli svart i ansiktet av diselavgaser. den ska ha manuell växellåda. man ska behöva en uppsättning reservdelar med sig inklusive egenhändigt designade prylar för att överhuvudtaget kunna anmäla sig klar till plutch. många fordon uppfyller kraven men efter att ha sladdat runt o slagit mig i en pebba så kan rösten bara hamna på PBV302 måste citera ett gäng jänkare som åkte med en gång, vid rast diskuteras givetvis olika utrustningsdetaljer. ett uttalande sticker dock ut: this guys drives stick man, theyre GOOOD man!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Fjellman Posted October 7, 2003 Report Share Posted October 7, 2003 (edited) Jag ville rösta på pbv 501 men den är kanske inte i bruk längre ? Tror inte det finns något förband som använder 501an än... men har för mig att dom står i något bergrum och väntar på vad HKV bestämmer för öde... Gav 401an min röst iaf... inget slår kaukazuz disel och balalajkor //Sgt Fjellman Edited October 7, 2003 by Serg. Fjellman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingo Posted October 7, 2003 Report Share Posted October 7, 2003 Coolast 103C fast det fick bli Pbv 302 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted October 7, 2003 Report Share Posted October 7, 2003 Har bara åkt med PBV 401, men har klättrat runt lite på 9040B och sett Strv122 Röstade på 9040, det är svensk jävlar-anamma! Och till de som röstade på pbv401 - sök hjälp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 (edited) Som gammal PSK finns det bara ett val PBV 302 Bakvänd manuell låda från volvo. Vad kan man mer säga. Var på regementets dag på P7 och blev aldeles tårögd när jag såg att de plockat fram vår gamla vagn ur förådet. /m Edited October 9, 2003 by martinator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSN Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 Gav 401an min röst iaf... inget slår kaukazuz disel och balalajkor //Sgt Fjellman WORD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsleo Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 strv 121 det kantiga tornet gör "som nån tidigare sa" den ser så fin och brutal ut... strv 122 ser ju ut som en leksak...med den spetsiga fronten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smocken Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 PBV 302 det enda valet. Dom som röstar på 122 är fjuniga fbu kidz som inte vet bättre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 Dom som röstar på 122 är fjuniga fbu kidz som inte vet bättre! Helt rätt! Men 90 e grymmare än 302... Har en bild från "Våreld" som talar för sig själv... måste bara hitta nånstans att lägga upp den. Nån som vet vart jag kan göra det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Triggerpuller Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 I just den här omröstningen måste jag faktiskt rösta på 9040B, ungefär den enda vagnen i världen som både kan brotta omkull ett JÄTTESTORT träd samt kryssa fram över FET blötmyr som den värsta Quicksilver. Finns bara en vagn som är coolare och det är CV9030 EC, (Enhanced Capabilities). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 (edited) Finns bara en vagn som är coolare och det är CV9030 EC, (Enhanced Capabilities). Upplys mig! EDIT: Nej, nej! EA var bäst! Edited October 9, 2003 by Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.