Guest Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 kan någon hjälpa mig!? jag har totalt tappat min motivation att träna.. innan mönstringen tränade jag 6 ggr/veckan och var motiverad som fan men nu plötsligt har det bara försvunnit... *suck* blir bara 1 gång i veckan nu och det är ju på tok för lite... blää... nån som kan ge mig några förslag på hur jag kan få tillbaka den där grymma motivationen? vet att det finns många här som kan mkt. tack på förhand /lajsen :=( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _G_ Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Sätt upp mål för dig själv, träningen blir meningsfullare om du har något du vill uppnå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 för mig har det funkat att bara börja träna. tvinga ut sig själv så har motivatonen snart kommit tillbaka efter några gånger (som iof inte e särskilt roliga menmen.. ??? ) annars kan du ju alltid kolla nån krigsfilm lr nått så brukar iaf ja få en liten kick... =D eller läs andy mcnabs böcker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Tänk såhär..du tränar 1gång/vecka...du får en brud per vecka... träna 6ggr/vecka=du får 6 brudar per... nej men skämt åsido Träna är för mig hälsa, jag mår bra när jag tränar... Det är inte bara så att jag märker att jag mår bra utan andra gör det också... Samtidigt som man orkar mer... Det är tillräckligt för mig... //Lillan, still :inlove Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 har jag taskig motivation så plågar jag mig ut fastän det känns åt H-E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 har jag taskig motivation så plågar jag mig ut fastän det känns åt H-E Dåligt....sånt kallas inte motivation, skaffa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Tänk såhär..du tränar 1gång/vecka...du får en brud per vecka... träna 6ggr/vecka=du får 6 brudar per... Du skulle nog ha skrivit killar eftersom lajsen heter Lisa in real life men man vet ju aldrig hmmm..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Man vet aldrig hur lajsen är lagd... (skämt lajsen, skämt) Men nej det visste jag inte, men nu vet jag!!! Alltså gör om gör rätt Tänk att du tränar en gång varje vecka, då blir det en kille varje vecka... 6ggr/veckas träning=6 killar/vecka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest super Matrosen Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 För mig är motivation inget problem..Får typ ångest om jag inte tränar. Blir på dåligt humör också. Finns inget bättre än att träna och känna att man ligger på topp:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berkyboy Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Ett bra tips är att skaffa en träningskompis. Om du verkligen inte känner för att träna så måste du ändå pallra dig ut och springa/gymma/cykla eller vad det nu är för nåt, eftersom du inte kan överge din träningskompis. Om det är motivationshöjande eller inte vettefan, men när du väl fått arslet ur TV-soffan och kommit igång med dagens träning känns det inte lika jobbigt, det är just vägen dit som är kämpig... ;) MVH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Kämpig, men ser man resultat så... Funderara nu på att skaffa mig en träningskompis *tänker* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest super Matrosen Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Själv föredrar jag att träna ensam. Man kan köra i sitt eget tempo och kan dra till gymmet eller ut och springa när man vill.Man slipper ta hänsyn till en annan person. Men det e klart har man prob med motivationen kan det vara bra att han någon som kan släpa en ur soffan:) Sedan så kan man ju peppa varandra under ett träningspass. Finns således både nackdelar och fördelar med en träningskompis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berkyboy Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 njaa....jag menade nog mer vägen till gymmet eller ljusspåret :P och då hinner man nog inte se så mkt resultat... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J0nas Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Skit i motivation, ut och kötta för fan, sätt upp ett schema, följ det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Skit i motivation, ut och kötta för fan, sätt upp ett schema, följ det. Scheman är till för att brytas!!! Så inget sånt, man håller ändå aldrig...gör det som känns rätt för stunden!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J0nas Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Träningsscheman är till för att följas.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 INTE träningsscheman... :P Såna bryter jag...därför slutar det alltid med att jag simmar... Och simning är kul!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest super Matrosen Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 sant simma är skoj.. Men det känns lite omständigt att dra till badhuset:) Mycket lättare att ta bilen och åka 2 min till gymmet en förmiddag när det är helt tomt:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liljestrand Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Jag har oxå problem med träningsmotivation, när man väl har börjat e det ingen fara, men sen kommer en knäskada eller en förkylning och så går allt åt H-E. Förr så gick jag upp och sprang en mil innan skolan relativt ofta och gjorde det lätt på 45min. Har även sprungit under 40 en gång. Men nu, usch kan säkert inte springa milen på 1timme ens :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sudden Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Om du bara går och driver hemma, och inte känner alls för att ut å springa...: Ta på dig träningskläderna och sätt dig framför TV:n eller nått. Då känner du troligtvis att: Äsch, va fan...jag har träningskläderna på mig. Kan lika gärna ut och springa. Testa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjorven Posted June 21, 2002 Report Share Posted June 21, 2002 Det som RangerX skriver funkar helt klart för mig. Läsa en bok, se en krigsfilm eller ännu hellre en Bloodsportfilm eller liknande. Då blir huvudet fullt av wannabeetankar och man går ut och köttar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Holger3D Posted June 21, 2002 Report Share Posted June 21, 2002 Det är mycket värre att vilja träna men man kan det inte. Jag kraschade med cykeln igår och böjde bakhjulet och kan inte cykla på 5 dagar för att hjulet är reparerat då :( Och jag har ingen större motivation att springa samt att jag har bränt mig i solen så jag kan inte gå några mil med en tung ryggsäck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted June 21, 2002 Report Share Posted June 21, 2002 Andy McNabs böcker funkar JÄVLIGT bra som motivation. Läs 10 sidor och dra ut och träna sen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björkman Posted June 21, 2002 Report Share Posted June 21, 2002 att Lajsen: Det verkar nästan som om du har bestämt dig för att inte träna. Motivation är ingenting som kommer flygandes till en, man får skaffa sig det. Hur många gånger har man inte viljat sitta kvar framför TV:n men ändå tagit på sig springkläderna och dragit ut i regnet? -Tänk på att det känns skönare efteråt! 6 ggr/v. är väl knappast nödvändigt.. börja med 3ggr/v. nu och öka sedan till kanske 5 ggr. Träna det du tycker är "roligt" ! Ta på dig lite packning när du går ut o springer, prova nya övningar på gymmet, kör ett nytt BRAK-program hemma, åk in-lines el. rullskidor.. Vad som helst; prova lite nya grejer så ska du se att motivationen kommer krypandes tillbaks! Lycka till ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Holger3D Posted June 22, 2002 Report Share Posted June 22, 2002 Eller försöka slå ett par rekord: Armhävningar: 46 001 armhävningar på 24 h eller 123 på en minut. Om du har mycket tid över kan du slå rekordet på 1 500 230 under 12 mån. Sit ups: 194 på 1.51 min Knäböj: 1 800 på 15.19 min Hittade inte ryggböj :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjorven Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 Att försöka sig på sådana rekord är som att be om skador. Ett x antal benböj på en begränsad tidsrymd kan inte vara bra. Satsa på antalet istället för att göra något på en viss tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Greven Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 Motivation är att bita ihop och ge sig iväg även om man saknar just motivation! Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen! Mitt enda råd - ta dig i kragen och öka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J0nas Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 Lysande svar greven.. Kan bara instämma.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 måste bara tacka för alla svar!! det går faktiskt bättre nu jag och en kompis åker inlines långa sträckor flera gånger i veckan och det är ganska bra träning tycker jag nog. vet inte hur bra det är om man jämför med löpning men iaf. testade annars med lite allt möjligt, läste tex andy mcnabs "kris fyra" (någon föreslog hans böcker) fast jag tyckte den var ganska seg... 60% handlade ju om när han låg och tryckte på o-plats och gjorde sina behov i plastfolie... ;) så av den blev jag inte så motiverad men någon föreslog filmer, och det funkar faktiskt bra. har sprungit några gånger också, kändes ganska bra... jag ska ta mig i kragen helt enkelt, tack greven! får bli träningsschema till hösten.. aja TACK igen för alla svar! mvh lisa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casca Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 Det finns en mycket bra träningsdagbok som jag använder mig av. Den är skriven av Per-Erik Rönnestrand idrottsofficer på MHS Ö och heter "Träningsdagbok för försvarsmaktens skolor och förband". Boken löper över 24 månader och har många tips och förklaringar om träning och kroppens reaktioner. Du sätter själv ditt program och de del- och huvudmål du jobbar mot. Boken borde gå att fixa fram via BRA-service på närmaste regemente. Kan rekomendera den varmt. Rönnestrand är numera tränare för Svenska skidlandslaget. Casca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts