Jump to content

Rekrytering till SSG

Guest

Recommended Posts

Ett par saker ska väl sägas om SSG...

- Regel nr 1: Man pratar inte om SSG!

- Regel nr 2: Man  p r a t a r  i n t e  om SSG!

Skämt åtsido. Precis som i filmen så är det internrekrytering. Det ända du kan göra för att bli SSG:are är att bli tillfrågad. Dvs ingenting. Men det är väl ingen vild gissning att man ligger bra till om man är fjälljägare och/eller gått lite kurser 'over there'.  

Utbildningen är troligtvis inte av ngn soldatförbättrande karaktär, de däringa gossarna är nog rätt maximus ducticus ändå. Det handlar nog mest om att få teamet att funka.

/RP

Ett par saker ska väl sägas om SSG...

- Regel nr 1: Man pratar inte om SSG!

- Regel nr 2: Man  p r a t a r  i n t e  om SSG!

Usch vilken usel översättning det var i filmen! Man talarinte om Fight Club. Vadå pratar? Dåliga översätningar är ett gissel, strax under "sär skrivning" i "dålighet"...  :)

Har hört att SSG har rekryteringsmöten på vissa regementen. Vet att dom har varit på F7 och snackat med FBJ:are och ev. andra.

Har också hört att man kan anmäla intresse till rekryteringscentrum.

Finns inte mycket konkret information, SSG är ju inte direkt kända för att vara pratglada.

Det går mycket väl att säga till SSG. Precis som Magnus säger turnerar SSG runt på förbanden och informerar intresserade vpl. Därefter kan man göra en intresseanmälan. Vad som sker sedan vet jag inte då uttagningsprocedurerna inte ärnågot det talas mycket om. Har dock hört om en del tester och de verkar ju hårda, minst sagt.

Jag har för mig att det var någon som sa här på forumet tidigare att uttagningstestet gick ut på allt som du gjort under din vpl fast under en vecka.

M.a.o. ett ganska komprimerat schema.

Testa och gör en sökning på "SSG" här på forumet.

Representanter från SSG besöker intressanta förband för att rekrytera folk. När jag låg inne på MPJ hade de ett info möte med oss för att få folk att söka. Fick ansökningshandlingar m.m. Samt höra lite om kraven.

De sa dock inte så mycket om förbandet då det mesta somsagt är hemligt. Men man måste vara med i minst 3 år.

För information och ansökningshandlingar skriv ett brev till följande adress:

SSG

Box 123

546 21 KARLSBORG