Jump to content
Sign in to follow this  
LeadHead

Eldposttips?

Recommended Posts

Det finns som sagt många episoder vid kaminen. En som vi hade var just att vi var skit trötta, det var vår/vinter så vi beslutade att smyga in hundarna i tältet och skita i att elda, sagt och gjort det höll i ett par timmar vid 3 tiden vaknade jag, snor frös. Men man vill ju inte vara en vekling, så man höll käften och låg där.. efter ca. 1,5 timma gav en kollega upp och sa: satan, jag eldar.. Alla jublade! Ingen hade sovit, och bara legat och frusit. Hehe, så fick man för att man var dum och envis.

En annan historia är ifrån Hemvärnet, då en viss KSP-skytt med långt hår(du vet vem, Raffsec) som var i min grupp låg brevid mig och sov, jag vaknade med att han började smeka mig på armen och kalla mig älskling.. Jag kan säga att jag vaknade rätt fort!! Det var hög tid för platsbyte..

Och till sist en icke tält historia, det var min gode vapenbroder, som vaknade en natt i baracken. Satte sig upp i sängen och beordrade sitt skåp: Halt, halt eller jag skjuter skarpt!! Jag tror nog han skjöt också, för när han lade sig ned igen muttrade han, där fick han den jäveln.. Haha. Han erkänner INTE det här idag, men det är kul att berätta för de tjejer han dejtar.. Fast det tycker inte han..

Det bästa tipset.

Skaffa en fotogenkamin för kläd och skotorkning och se till att alla i gruppen har rejäla sovsäckar. Tror inte att jag satt eldvakt en natt efter dom två första månaderna på min GU.

Själv slipper man ju oftast eldpost (och andra posttjänster), pga att jag måste ha minst 6 timmars vila :=o

Tiden som eldpost brukar fördrivas med vassa knivar som formar träbitar i olika längder och former (host host).

Och när ni klagar på att det är trångt i 12tält. Prova då 25 personer i ett 20tält.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By King Kill
      En snabb fråga bara som jag kom att tänka på när jag handlade mat: vad kallas den där pinnen (eller annan godtycklig tingest som fanns nära till hands) som man skulle stå bakom när det var utspisning i fält för att det inte skulle bli kaos? Vi hade iaf nåt lustigt namn på den som jag för allt i världen inte kan komma på nu...
    • By BasseMcTratt
      Hejsan!

Jag har en fråga angående placering av rödpunkten. 

Om man exempelvis ska skjuta på 100m så kommer kulan att träffa 9cm över rödpunktens centrum. Själva rödpunkten har, på 100m, en diameter på 12cm (dvs en radie från centrumet på 6cm). 

Betyder det om man vill träffa exakt att man ska rikta rödpunktens överkant 3cm under där man vill träffa för att få en så exakt träff som möjligt? Tänker jag rätt eller har jag fått det helt om bakfoten?

• By TrängSoldat
      När det kommer till mat och snuskburken, vad har vi som är lätt att laga, snabblagat och som bara kräver två kärl för tillagning?
      Korv och makaroner är ju en klassiker, men jag tänker mera mat som går lätt att svänga ihop när man sitter eldpost och kanske vill ha någonting att göra.

Ge mig förslag.

(Ja, det är bara för BlåGul att flytta om det är felaktigt placerat.)
    • By henke
      I tråden tipsas om bra GRATIS-program till PC.
      Tips för appar till Android och IOS (iPhone, iPad) tas i de bägge respektive trådarna.

Tråden kommer rensas vartefter inlägg bli inaktuella.
      Det är tips som gäller, inte förfrågningar eller diskussion om enskilda appar.
      Det får skötas i enskilda trådar.

• By Teknikern
      Jag tyckte vi behövde en tråd där vi delar med oss av hur man I-N-T-E ska göra när man är ute i terränglådan, eller där nåt som började så bra slutade i ren misär.

I höstas var jag ut i skärgården och paddlade några dar och eftersom jag kom till öarna där jag skulle övernatta ganska sent var det ju beckmörkt. Naturligtvis var det ljud och ljusdiciplin som gällde och jag lyckades under hela veckan med konststycket att placera tältet med minst ett pissmyrsbo i absiden.
      Tältet heter numera "Camp pissmyra".

*tack Hilleberg för insektstätt innertält, och tack Ursuk för "pisstäta" torrdräkter*
  • Create New...