Jump to content

Mönstrings resultat

Recommended Posts

Vad hade ni för mönstringsresultat?

jag vet inte alla mina resultat, men de jag vet så hade jag:

muskelkraft 3 :D

fysisk arbetsförmåga 6

inskrivningsprov 6

psykolog 3 :)

stresstest ?

kan någon hjälpa mig tyda vad det betyder?

skulle gärna veta vad ni fick för placering också.

muskeltest 3

cykeltest 8

psyk 8/9(befälslämplighet)

inskrivningsprov 8

gjorde inget stresstest

jag blev stridsvagn-/stridsfordonsplutonbefäl på I19

hmmm...the shadow, vad sa du egentligen till psykologen??

;)

blev du arg på henne och sa att hon var en dum hagga?

:D

ja mötte en på p.v. som typ hade börjat bråka med psykologen om något...hon fick inte göra lumpen...hmmm

Guest Nils Holgersson

muskelkraft 8

arbetsförmåga 7

i-prov 8

psykolog 6

befälslämplighet 5

tjänstbarhet A

blev militärpolisgruppbefäl. skulle blivit militärpolisjägare om inte det försvann.

hon frågade om jag hade blivit mobbad och jag kunde inte ljuga (det hade hon märkt) så jag svarade ja. sedan frågade hon om jag hade haft självmordstankar och svaret var detsamma + för fem år sedan aldrig därefter. hon bedömde mig som psykiskt instabil och självmordsbenägen. :( tack för den televerket

Psykologen hade förmodligen inte märkt om du ljög, men det är trevligt med ärliga människor ;)

Styrka: 7

Fysik/arbetsförmåga: 8

Tjänstbarhet: A

Inskrivning: 9

Psykolognuffra vet jag ej, dock "befälsbefattning under måttlig press" eller ngt liknande, Sen var det inget fel på hörsel eler syn med glasögon på heller, 9. Sen missade jag KB-tjänst pga överdriven ärlighet :P

Edit: Hamnade som GB på FBS, F4. Lite mer än ett år kvar, sen smäller det ;)

Guest Johannes

Åttor på allt utom inskrivningsprovet där blev det "bara" en 7:a. Samt godkänt jägartest, dock behövde jag tydligen inte göra stresstestet.

Muskelstyrka 9

Fy.arb.form   8

Syn             9

Horsel          9

Inskrv.prov   9

Psykolog     7,7

Godkant jagartest

Men det gick at H-E pa telegrafiprovet hehe:)Var inte tillrackligt snabb med musarmen.;)

Tycker dom borde döpa om "Jägartestet"

När jag mönstrade var jag tvungen att göra det. Jag trodde det skulle vara nåt dyngsvårt å jobbigt test.

Men det var juh bara för att kontrollera leder&knän :D

Kändes just mer som en "kontroll" än test..

Det finns faktiskt folk som är så svaga. Otränade tjejer t.ex. men även en del killar. Dålig teknik kan bidra.

Sen brukar det inte heller gå så bra för folk som har tillfälliga skador i armar/händer.

Det roligaste med mönstringen var bortförklaringarna från en del av klasskamraterna efter att dom fått en låg siffra på Stången.

En kille körde bortförklaringen att han ville vrida på nåt sätt som han var van vid när han tränade tyngdlyftning (marklyft) :D

haha! bortgjord grabb!

Eller en annan som skrattade när han hörde vad hans kamrat fick, kom dit dan efter å drog själv exakt samma siffra :P

Sånt är roligt :)

(Vänligen observera att jag inte försöker tala illa om er som inte drog "mest" på mönstringen)

hur jag fick 3a?? :D inte så svårt tyvärr....usel teknik och så...kunde nog fått göra om men visste inte d. sen sa de iofs att det är ovanligt att tjejer får högre än 2-3, och att ja skulle va nöjd ändå eftersom medelvärdet för tjejer var ca 1,3.......hmmmm....iofs så räcker ju 3 för KB...så det känns rätt bra ändå. såå ofantligt stark är jag ändå inte.

Min klasskompis jag mönstrade samtidigt med gjorde den sämsta mönstringen genom tiderna. Det var för att han inte ville, men iaf :D

En etta på inskrivningen, sen raka vägen till sjuksyster, drog den axelskada han har samt lite påhittade allergier mm. Psykologen nästa! Han och jag går Musik-dramatisk program, och karln kan spela tater som ingen annan. Drog tidernas värsta story om mobbing och slagsmål, överbeskyddande mamma, pappa som inte brydde sig så mycket. Psykologen fick dra varje ord ur honom. Plus att han under hela sessionen stirrade rätt ner i golvet och fipplade med en nyckelknippa. Han slapp vpl överhuvudtaget ;)

Guest Tobi

Jag vill inte ens prata om mina resultat, inskrivningsprovet/psykolog gick bra, spikade hörsel och en 8 på synen (vet inte hur, borde ha 5-6), och ett A av doktorn, resten är inte viktiga ;)

Ganska komiskt igentligen...

Jag spenderade totalt runt 15 minuter hoss inskrivaren, det första han sa var att han såg att jag var inteserad av datorer/teknik, så han frågade om jag tänkt på systemtekniker.

Jag sa att jag hade tänkt lite på saken...

Han sa, Bra, då ska jag ringa och kolla med dom...

Han ringer, pratar lite, skriver ut ett papper, jag skriver på..

Nu har det gått ca 5 minuter, han kollar upp mig på datorn, såg att jag har blivit av med körkortet, vi spenderar 2 minuter med att prata om att jag inte kan ha gjort det iom att jag inte fyllt 18 då jag mönstrade, någon klickade fel?

Resterande 8-10 min gick ut på att han hade en föreläsning om hur jag skulle träna, jogga, simma, och framförallt längdskidåkning, sedan fick jag ett papper med samma info på, som vi gick igenom... framförallt längdskidåkningen...

Nåja, jag fick den tjänst jag ville ha, och jag kanske ska testapå längdskidåkning i vinter...

Hoppas det är läsligt, jag har varit uppe i ca 30h...

Guest stor och tung
Det roligaste med mönstringen var bortförklaringarna från en del av klasskamraterna efter att dom fått en låg siffra på Stången.

En kille körde bortförklaringen att han ville vrida på nåt sätt som han var van vid när han tränade tyngdlyftning (marklyft) :rolleyes:

haha! bortgjord grabb!

Eller en annan som skrattade när han hörde vad hans kamrat fick, kom dit dan efter å drog själv exakt samma siffra :P

(Vänligen observera att jag inte försöker tala illa om er som inte drog "mest" på mönstringen)

Bra talat Doyle ang bortförklaringar....

Hihi.. jag lyckades jäkligt bra på inskrivningsproven...

fick:

styrka:9

Cykling:8

inskrivningsprov:9

m.m gjorde förövrigt lumpen som  toloplutonchef (KB)

men skitsamma....

hade en gammal kaxig klasskamrat som skulle vara häftigt ( hans bror vart KJ så han snackade å skröt om sin jävla bror hela tiden å ville bli som han ) så när han berättade om vad han hade på proven så hade jag bättre i allt utom cyklingen där vi hade samma men det räckte ju inte då så han började snacka om att han skulle bli kj eller fjs å allt å hans bror vart så häftig.. träffade killen på stan för en vecka sedan eller två å då började han snacka igen.. ja du vet jag ligger ju på fjs nu å bla bla bla.... började fråga om jag hade gjort lumpen å så å klankade ner på min tjänst å snackade om att fjs vart så häftigt å allt vart så kasst.... då vart jag bara tvungen att berätta att jag hade bättre inskrivningsvärden än han å att jag också kunde gjort intagningsproven till kj å fjs ( gjorde det dock aldrig å ångrar det heller inte ).. då blev han tyst en liten stund iaf innan han började snacka om sin bror som är YO nu ( hans bror är verkligen en riktig kanonkille dock så inget illa om han ).. borde sådana här killar få tjänst på FJS eller KJ.. skulle inte tro det ...

Guest stor och tung

En kille körde bortförklaringen att han ville vrida på nåt sätt som han var van vid när han tränade tyngdlyftning (marklyft) :rolleyes:

haha! bortgjord grabb!

Bra talat Doyle ang bortförklaringar....

Hihi.. jag lyckades jäkligt bra på inskrivningsproven...

fick:

styrka:9

Cykling:8

inskrivningsprov:9

m.m gjorde förövrigt lumpen som  toloplutonchef (KB)

men skitsamma....

hade en gammal kaxig klasskamrat som skulle vara häftigt ( hans bror vart KJ så han snackade å skröt om sin jävla bror hela tiden å ville bli som han ) så när han berättade om vad han hade på proven så hade jag bättre i allt utom cyklingen där vi hade samma men det räckte ju inte då så han började snacka om att han skulle bli kj eller fjs å allt å hans bror vart så häftig.. träffade killen på stan för en vecka sedan eller två å då började han snacka igen.. ja du vet jag ligger ju på fjs nu å bla bla bla.... började fråga om jag hade gjort lumpen å så å klankade ner på min tjänst å snackade om att fjs vart så häftigt å allt vart så kasst.... då vart jag bara tvungen att berätta att jag hade bättre inskrivningsvärden än han å att jag också kunde gjort intagningsproven till kj å fjs ( gjorde det dock aldrig å ångrar det heller inte ).. då blev han tyst en liten stund iaf innan han började snacka om sin bror som är YO nu ( hans bror är verkligen en riktig kanonkille dock så inget illa om han ).. borde sådana här killar få tjänst på FJS eller KJ.. skulle inte tro det ...