Jump to content

Vill skänka en tanke eller två...


Nifelhel

Recommended Posts

Vill skänka en tanke till familj och anhöriga till den 17åriga flickan ifrån Sundsvall samt även till den 5åriga flickan i Arvika. :( :dong:

 

Dem har kommit lite i skugga pga av vad som hände med Utrikesministern.

Jag tycker det är lite orättvist då dem är minst lika värdefulla, men dem var inte kända i media tidigare därför inte lika "lösnummer säljande". :/ Men men det var bara min personliga åsikt...

Link to comment
Share on other sites

Precis det där tänkte jag på med igår... Känns otroligt märkligt att de två andra morden på de där tjejerna hamnade så i skymundan. Undrar hur det känns för deras föräldrar en sån dag, känner man kanske att det är skönt att det inte uppmärksammades på samma vis i tidningar och tv som det annars skulle ha gjort, eller känner man bitterhet att deras barn inte "förtjänade" någon uppmärksamhet alls?

 

En otroligt konstig dag igår...

Link to comment
Share on other sites

Tänker på de familjer som förlorat sina barn. Kan inte tänka mig hur hemskt det skulle vara om man själv förlorade något av sina barn.

 

 

Tycker det är för j-ligt att de inte fått mer publicitet för de var ju trotts all vår framtid, de som skulle ta över efter oss.

 

:(

Link to comment
Share on other sites

Mina tankar går till familjerna

 

Att dessa mord fått mindre publicitet har inget med saken att göra. Människovärde bestäms inte beroende på hur känd man är. Familjerna är lika hårt drabbade oavsett. Dock, att en utrikesministers mord får större tidningsrubriker tycker jag inte är konstigt, men ingen säger att någon människa är värd mer eller mindre än någon annan för det.

Link to comment
Share on other sites

Det totalt helt jäkla meningslösa mordet på femmåringen var som en kniv i mitt hjärta. Jag har ju själv en liten dotter som är ute på förskolans gård om dagarna.

Det är dock svårt att känna hat mot gärningsmannen (kanske hade varit lättare dock om det varit min dotter). Personen i fråga måste ju varit gravt störd. Sådan människor ska hållas i förvar, inte släppas lösa och tillåtas vara till fara för sig själv och andra.

Sjukvårdspolitikerna måste inse att alla människor inte KAN rehabiliteras genom att släppas vind för våg, utan vård, utan uppsikt. Nästa gång kan det vara en landstingspolitiker eller dennes barn som får ta konsekvenserna av nedläggningen av vården. Det är ju trots allt inte så att folk blir psykiskt friskare i vår allt för stressiga, våldsamma och kalla värld.

 

/E

Link to comment
Share on other sites

Personligen tror jag det var bra att flickornas mord fick en mer diskret framtoning. Jag är mycket tveksam till medias roll när det gäller starka händelser och tror att media kan göra skada i det att de förstärker offer-situationen. Familjerna har det jobbigt som det är. De behöver inte media som spelar på att de är chockade också och därigenom förstärker chocken.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Japp!! Tänker oxå på det familjer vars flickor har blivigt utsatta för detta

grova våld som finns i dag..och givet en tanke till det anhörigas vänner

samt flickorna som var med tjejen från Sundsvall minuterna inna hon åkte i väg!

 

Så det blir en tyst minut för dessa tjejerna.

 

//Livhusaren

Link to comment
Share on other sites

Fruktansvärt att en femårig flicka ska bli knivhuggen till döds. Förutom den sorg familjen upplever så kan jag tänka mig att där är många femåriga kamrater som förmodligen inte kommer sova gott på många nätter.

:(

 

När man hör om Anna Lindh, den sjuttonåriga tjejen i Sundsvall och nu den här femåriga flickan blir jag både ledsen och förbannad samtidigt.

 

Mina kondoleanser till samtliga drabbade familjer och anhöriga.

 

*Basker av, tyst minut*

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...