Jump to content

Åt helvete med XTND Connect?


Guest J-Star

Recommended Posts

(Med hänsvisning till tidigare diskussion angående BlueTooth och möjligheten att synka mobilen).

 

Fick Bluetooth dongeln igår. Med den kom XTND Blue Manager programvaran. Tankade också hem XTND Connect till T610 och försökte använda det.

 

Min korta recention av dessa programvaror:

 

DE SUGER! FETT!!!

 

Mitt tips till alla som drabbats av detta: Avinstallera skiten... omgående.

 

Använd istället MSI Bluetooth Software. Den fungerar som en dröm. Har hittils kört den mot P800, T610 och T68i. Det finns inbyggd synkronisering i den och körde felfritt hos mig. För telefoner som T610 finns också en kanonbra fil-browser som gör det mycket enkelt att få över bilder och ljud.

 

Programvaran finns att ladda hem direkt från MSI på denna länk:

http://download.msi.com.tw/support/dvr_exe/bt49.exe

 

Lycka till.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Vad är det som gör XTND connect så dåligt?

Själv har jag inte haft några problem på de 2 år jag använt det (visserligen inte över BT).

 

Jag fick helt enkelt inte BT att fungera med XTND's prylar. Dessutom var programmen lätt instabila och inte särskilt bra utformade. Jag kunde inte ens upp hjälpfilerna i Blue Manager utan att det hoppade upp felmeddelanden. Blue Manager klarade inte av att browsa filer på T610. På P800:an kunde den inte göra någonting alls utan slängde bara upp en dialogruta som sade motsvarande "Cannot browse".

 

MSI däremot fungerade bra och var snyggt skrivet. Noll krångel och synkronisering funkade direkt. Att skapa en seriekoppling till datorn via går helt smärtfritt. Fil-browsern till T610 var utmärkt. Och allting skitsnyggt integrerat som en shell-extension till Windows Explorer.

 

Men allt detta gäller som sagt om du har Bluetooth.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...