Jump to content
Sign in to follow this  
Sir Vival

"Ak 5-grön" Ak 4

Recommended Posts

Det har funnits inskjutningsbart axelstöd till Ak4 på vapen som användes av bl a FJS. Orkar inte leta reda på mer info, men det finns på forumet i ett antal trådar.

Ni vet det säkert redan men norrmännen har modellen med infällbart axelstöd...

Har de både inskjutbar och infällbar version? jag har bara sett/pillat med den inskjutbara hos Normännen.

? :-P ?

Det har funnits inskjutningsbart axelstöd till Ak4 på vapen som användes av bl a FJS. Orkar inte leta reda på mer info, men det finns på forumet i ett antal trådar.

Har de både inskjutbar och infällbar version? jag har bara sett/pillat med den inskjutbara hos Normännen.

? :lol: ?

Okej, jag ger mig. Ni vapengurus är mig övermäktiga. :P

Menar NATURLIGTVIS inskjutbart axelstöd. Fast det visste ni ju redan...

Mvh Grävmaskinisten

? :lol: ?

Okej, jag ger mig. Ni vapengurus är mig övermäktiga. :P

Menar NATURLIGTVIS inskjutbart axelstöd. Fast det visste ni ju redan...

Mvh Grävmaskinisten

*suck* dessa grävmaskinister.. :P

På tal om gröna Ak4, eller?

Kolla länken så ser du att det inte sitter någon hylsbuffert men hylsfångaren är modifierad. Detta gick att läsa om på forumet för cirka ett halvår sedan så informationen finns här, flera gånger om.

Kolla denna tråd:

http://forum.SoldF.com/in...=0entry132621

Bara en vecka gammal.

Okej, ska kolla den tråden...

Men tydligen är det trubbel med den då... Inte för att HVSS är gudar, men säger dom i helgen som va under en förevisning av Ak4 med rödpunktssikte, att dom inte har nån hyllsfångare ännu så bör det ju vara så... har ganska svårt att tro att 6 månaders gammal information inte gått fram till dem ännu... tror att dom BÖR ha koll på sån information... Säger inte att jag inte tror på er här, säger bara vad min kapten sa till mig i förrgår, som han i sin tur fick veta i helgen. ,O

Tydligen höll dom på att prva en hylssfångare nu, men inget va tydligen fastställt ännu.

2sharp>

Samma person som ovan nämnda prata även om norrmännen då dom hadde haft vilda diskusioner om ak4an vid HVSS, han sa då att norrmännen höll på att ut prova en ak4 med infällbar kolv.

Nu vet ju inte jag om han har missuppfattat det hela och menar inskjutbar... men för det vapen tokige kan det ju vara värt att kolla upp :D

Om det hela va missuppfatting vet jag inte vad han menade med "utprova" då norrmännen haft sin ett tag, eller?

VET... man ska inte tro på allt man hört, det gör jag inte heller... säger bara vad dom sagt... så får proffsen säga sanningen...

//Wittman sköter skitsnacket medan resten får rätta till smeten//

Edited by Wittman