Jump to content

Forumens sanna verklighet

Kimster

Recommended Posts

Jag blir verkligen störd på OT i den här tråden. Här kommer man in för få hjälp och upp-lysta fakta om hur man byter en LightBulb och alla ni anal-retentiva personer börjar tjata om stavning och om det heter lys-källa eller ljus-källa (det heter förresten Glöd-lampa på svenska. Glöm inte att det ska vara litet l efter bindes-strecket). Jag förstår inte hur man kan göra ett in-lägg på den här tråden som inte till-för något till diskussionen om hur man byter en Glöd-lampa! Skärp er!

Lyssna noga nu lillen. hade du över huvudtaget gjort lumpen hade du vetat att det inom den riktiga (militära) världen heter det Lys-källa, inte glödlampa som civilistsvin kallar det. Skaffa en susning först, din pajas.

• Replies 436
  • Created
  • Last Reply
Jag blir verkligen störd på OT i den här tråden. Här kommer man in för få hjälp och upp-lysta fakta om hur man byter en LightBulb och alla ni anal-retentiva personer börjar tjata om stavning och om det heter lys-källa eller ljus-källa (det heter förresten Glöd-lampa på svenska. Glöm inte att det ska vara litet l efter bindes-strecket). Jag förstår inte hur man kan göra ett in-lägg på den här tråden som inte till-för något till diskussionen om hur man byter en Glöd-lampa! Skärp er!

Det var väl minst sagt väldigt onödigt sagt? :dong:

Vissa personer är så avundsjuka för att de inte får använda lys-källa. :o

(det heter förresten Glöd-lampa på svenska. Glöm inte att det ska vara litet l efter bindes-strecket)

Det heter för kattsingen glödlampa och bindestreck, med gemener i det första fallet och ett s i det andra. Fan, allt ska man behöva sopa upp efter krattiga lärare...

Förresten: vadan denna onödiga bindestreck-fäbless?

vysotskij- se en till person som kommer med ett ot inlägg om stavnings missar..

tss tss.

Förresten så undar jag om man bor i ett land på andra sidan jordklotet skruvar man då i sina lys-källor* motsols istället för medsols och skulle det inte då bli ett kompabilitets problem om våra försvarmakter skulle göra ett joint-venture?

*böjer mig för majoriteten, har dock hört att visa förband använder just ordet glöd-lampa för att inte röja sin militära identitet när de jobbar undercover.(bindesstreck nödvändigt i glöd-lampa eftersom att man då med lättet tas för en civilist som knappt klarat grundskolan.) "

Ville du ha lite bindes-strecks ut-bildning eller vad var det du sa Vysotskij? :P

*böjer mig för majoriteten, har dock hört att visa förband använder just ordet glöd-lampa för att inte röja sin militära identitet när de jobbar undercover.(bindesstreck nödvändigt i glöd-lampa eftersom att man då med lättet tas för en civilist som knappt klarat grundskolan.)  "

Fel igen. Alla seriösa former av spioneritilltag nyttjar ordet lyskälla, det är ett programmeringsfel från början. Att man lätt kan identifieras genom detta är organisationerna medvetna om, man håller på att åtgärda detta genom att trycka om alla existerande uppslagsverk och ordböcker.

Följande scenario utspelade sig nyligen, en CIA-agent försökte sno det hemliga receptet på julmust för Coca Colas räkning:

:D "Och här är alltså receptet. Det är som du vet superhemligt, men jag visar det för dig eftersom du är en hyvens snubbe."

:) "Aha, jag förstår... Kan du flytta lys-källan litet närmare så jag ser ordentligt."

:angry: "Sa du lys-källa?"

:ph34r: "Eh... vad? Lys-källa? Aldrig hört talas om... eh... eh... fan också..."

*PANG!* :clap:

Guest Truztor

Ingen har nämt något om vården på Lyskälla 60! Vilka delar är extra viktiga att fetta in m.m.? Är det samma vård på 60, 60L/M, 40, 59?

Finns det det inte något 15-fanskap också? :D

Hur mycket farligare är Lyskälla 60 jämf. med Lyskälla 40 osv.? Ger någon av Lyskällorn några allvarliga bestående men?

Mja det här med vård är inte helt enkelt men jag skulle satsa på lysfett 101 alt 220

Har inte lysfett 101 förbjudits på grund av risken för lyshuvud?

tror att det var pga att lysmaskarna fick ont i magen av det. Annars finns ju också lysolja 042. Se bara upp så att nån snåljåp på förrådet inte försöker ge er lampolja dock. Lampolja får absolut inte användas till lyskälla 60. Hur det är med lyskälla M:ä vet jag inte

Kimster. en upplysning

Kom in i matchen. Vi avhandlar lyskällor. inga off-topic glödlampor här inte.

Pärmen är helt enkelt från ett civilt företag som tillverkar lyskällor åt försvaret.

Att den civila varianten heter "glödlampa" betyder egentligen ingenting. Det är ju som att jämföra en Kulspruta 58 och ett civilt luftgevär.

finns det någon manual till Lyskälla 90?

Måste ha gjort något fel i vården, skulle aktivera LK 90 när skiten började brinna.

Ser nu mera ut som ett svullet ***** när jag fick släcka branden med mitt ansikte.

Tacksam för råd och tips.

/en bränd Phaser

Edit/Tog bort en smilie...

A2: Lägg ner, det här är inget kontaktannons-forum. Här avhandlar vi lysmtrl.

...vad gör den där svarta bilen utanför...

Många är de folkets fiender som fått besök av männen från fjärde direktoratet i särskilda institutet för statens upplysning, men få är de som kunnat berätta om det efteråt. De männen tar sin uppgift att motverka mörkläggning av den fredsälskande och magnifika folkdemokratin på största allvar, och vi övriga medborgare är självklart extremt tacksamma för den tjänst som dessa män gör för sitt land och den internationella revolutionära glöden. Ta det som en vink kamrat, och håll koll på dina gnistor så du inte tänder en eld som folket och den stora ledaren behöver släcka.

och vad gör luftgevär i denna tråd? de får inte användas för destruktion av lyskällor. För det krävs minst lysgevär 90

För de mest hemliga enheterna gäller givetvis inte SäkI Lys. Kan inte säga mer här, men under cover kan luftvapnens tysthet vara praktisk.

• 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...