Guest Posted June 6, 2002 Report Share Posted June 6, 2002 jag skulle behöva lite hjälp! jag behöver nämligen massa info om italienska armén. och jag har försökt söka runt på nätet men det funkar inte alls som jag vill och jag hittar inget bra! är det någon som har tips på någon sida, helst då inte på italienska, om italienska armén? det behöver inte va så mkt. helst inte historia, typ vad de gjorde under ww2 utan mer vad de gör idag! tack på förhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted June 6, 2002 BlåGul -1 Report Share Posted June 6, 2002 jag skulle behöva lite hjälp! jag behöver nämligen massa info om italienska armén. och jag har försökt söka runt på nätet men det funkar inte alls som jag vill och jag hittar inget bra! är det någon som har tips på någon sida, helst då inte på italienska, om italienska armén? det behöver inte va så mkt. helst inte historia, typ vad de gjorde under ww2 utan mer vad de gör idag! tack på förhand http://www.difesa.it/ är väl ett bra ställe att börja på. Eller sök på "italian army" i Google. "Italian army rifle for sale, as new, never fired, dropped once" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted June 7, 2002 Report Share Posted June 7, 2002 Att: Lajsen ACE på G eller???? :rolleyes // Tompa :shaun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted June 7, 2002 Report Share Posted June 7, 2002 Jag ska till Italien på måndag så jag kan ju hålla ögonen öppna iaf jag ser nåt av intresse!!! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 8, 2002 Report Share Posted June 8, 2002 Här är en bra sida... http://www.esercito.difesa.it/english/benve/index.asp med bland annat vilken utrustning de har o.s.v. I mina ögon så ser det ut som att de är väldigt bra utrustade. Dock påstår en del svenskar som varit nere på mission t.ex. att italienarna är rena klåpare. Frågan är om de inte anser det om svenskarna också förstås. Man står sig själv närmast som ni vet. Slutsats: Tur vi inte har Italien som grannland och vore fientligt inställda till dem. Då vore vi körda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 8, 2002 Report Share Posted June 8, 2002 Med tanke på hur duktiga Italienarna var i WW2 så kan man väl tro på det lonely dwarf sa i slutet att dom inte är bättre nu Hörde förresten förra året eller nåt sånt att 300 Italienska alpjägare hamnat lite fel när dom skulle till nåt ställe i Norge som också heter Kristianstad å hamnade dom i Sverige i Kristianstad men all deras utrustning kom rätt Norge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted June 8, 2002 BlåGul -1 Report Share Posted June 8, 2002 Med tanke på hur duktiga Italienarna var i WW2 så kan man väl tro på det lonely dwarf sa i slutet att dom inte är bättre nuHörde förresten förra året eller nåt sånt att 300 Italienska alpjägare hamnat lite fel när dom skulle till nåt ställe i Norge som också heter Kristianstad å hamnade dom i Sverige i Kristianstad men all deras utrustning kom rätt Norge Den norska staden heter Kristiansand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted June 8, 2002 BlåGul -1 Report Share Posted June 8, 2002 Slutsats: Tur vi inte har Italien som grannland och vore fientligt inställda till dem. Då vore vi körda. Jo, att ta hand om stora mängder kapitulerande kan vara tärande. "Italian army rifle for sale, as new, never fired, dropped once" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 8, 2002 Report Share Posted June 8, 2002 tack för alla svar! att tompa: japp =) några erfarenheter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 8, 2002 Report Share Posted June 8, 2002 Tackar!! för rättandet, jag hade lite oflyt på städerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts