Hotel Charlie One Posted August 27, 2003 Report Share Posted August 27, 2003 Lätta trossbåten 667 låg förtöjd i Norra Hamnen Helsingborg idag. Det blåser småspik så jag förmodar att de sökt väderlä. (Yngsta dotterns napp BLÅSTE ur truten på henne, den brukar sitta som i ett skruvstäd, vilket kanske säger lite om vindstyrkan...) På "A" undrar jag vart hon hör hemma? (Trossbåten alltså) På "B" undrar jag om det verkligen är så illa ställt med bekvämligheten ombord att besättningen måste stå ute på skarndäck och duscha, till lokalbefolkningens stora förundran... Nån som varit ombord på ett sånt här flytetyg och kan berätta hur det ser ut ombord? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swed65 Posted August 28, 2003 Report Share Posted August 28, 2003 Fråga A Den tillhör Amf4 Göteborg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EO4 Posted August 30, 2003 Report Share Posted August 30, 2003 A: organisatoriskt (kriorg) återfinns trossbåtarna i amfibiebataljonernas stabskompani, trossplut. B: Har för mig att duschning sker utomhus på denna typ av båt. En lösning som även har tillämpats på andra kustartilleribåtar, exempelvis Mulor, där jag har för mig att manskapsduschen är utomhus. Att överhuvudtaget ha tillgång till en dusch ombord är att anse som en phet lyx i amfibiesammanhang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SERG. B Posted September 4, 2003 Report Share Posted September 4, 2003 Vad är en dusch för något? fd vpl i Amfibiekåren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
serg. Runander Posted September 6, 2003 Report Share Posted September 6, 2003 dusch på mula finns inombords. men på trossbåt så finns det inte plats. gäller även de tyngre trossbåtarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts