JohnDoe Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Hallå där ute... Jag sitter här och läser inlägget om vapenremmen i matrialplatsen, då ser jag att henke länkar till en ruskigt intressant sida : ) Jag högerklickar på den och väljer att öppna i ett nytt fönster men inget händer. Jag har försökt med andra sidor men det går fortfarande inte att öppna länkar........vad är problemet tror ni? John (datorallergisk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smocken Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Nya viruset? Sök i datorn om du har msblast.exe Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheStroyer Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 msblast.exe? är det det där då datorn vill starta om sig lite då och då. det kommer upp nån ruta som räknar ner till noll. sen startar den om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bronson Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 msblast.exe? är det det där då datorn vill starta om sig lite då och då. det kommer upp nån ruta som räknar ner till noll. sen startar den om? Precis. Men den borde inte ha några sådana där funktioner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnDoe Posted August 12, 2003 Author Report Share Posted August 12, 2003 Japp msblast.exe hittat! Vad fan gör jag nu då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pal_oldpc Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Japp msblast.exe hittat! Vad fan gör jag nu då? Windows update! Vilket du borde köra oftare eftersom du bevisligen åkte på detta virus. Kolla, på start menyn, sedan alla program, och sedan längst upp, eller nästan längst upp. Obs, du är inte ensam om detta problem så microsofts windows update server är väldigt seg idag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Nya viruset? Sök i datorn om du har msblast.exe Tack för påminelsen F-secure nu uppdaterat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Följ instruktionerna här också: http://securityresponse.symantec.com/avcen...moval.tool.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnDoe Posted August 12, 2003 Author Report Share Posted August 12, 2003 Jävla virus, jag märkte för varje minut saker som la av, windowsupdate knappen funka inte, jag kunde inte se några filer i c: osv osv men nu är det borta och jag har laddat ner en patch från windows som skall klara biffen ' Tack alla..... John Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheStroyer Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Jag rekommenderar alla att skaffa en brandvägg också Link to comment Share on other sites More sharing options...
Womack Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Info och tips om viruset MSBLAST.EXE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Info och tips om viruset MSBLAST.EXE Det är den där jävla skiten jag har fått... satan... Hur går man in i "felsäkert läge och radera filen MSBLAST.EXE."? På Windows XP? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ize-Q Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 bondkneppet är att stänga av datorn när den botar då den ttror att något är fel och nästa gång du startar så får du välja lägge. annars borde det gå med skivan i både FS-läge i i windows... DÖD ÅT ALLA VIRUS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Beskriv lite bättre tack... Här på Aftonbladet hittade jag diskussion om blasten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smocken Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 detta hittade jag på www.fragzone.se forum skrivet av Stiltman. Verkar funka tydligen För dom som inte kommer åt windowsupdate eller andra servrar.. Använt nått annat än internet Explorer.. Opera funka bra för mig.. och tanka hem filen från våran server som verkar funka än så länge.. http://www.swesat.com/~pertan/WindowsXP-KB...980-x86-SVE.exe Efter att ni fått hem den.. starta om datorn och dra ur internet kontakten, installera sen patchen och starta om.. tryck sen CTRL +ALT+DELETE och gå in under processer avsluta en process som heter MSBLAST.EXE eller bara MSBLAST.. gå sedan in på start menyn och ta sök på C: efter MSBLAST och ta bort all ni hittar.. jag fick upp 2st filer... starta om en sista gång och sätt i internet igen efter det så ska det fungera.. gjorde det för mig iallafall.. Och föresten.. för dom som inte ens hinner göra nått innan rutan kommer upp och vill starta om gå snabbt in på START menyn och ta KÖR.. skriv sen CMD så borde dos promten komma upp.. skriv sedan SHUTDOWN -a men tryck inte enter än.. när rutan kommer upp om att datorn startas om om 60 sec.. tryck enter där.. så slipper du starta om datorn och kanske har en chans att få hem patchen.. dock så vet jag ju inte om nån hinner läsa detta om dom har det problemet.. men värt att lägga till iallafall =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Info och tips om viruset MSBLAST.EXE Det är den där jävla skiten jag har fått... satan... Hur går man in i "felsäkert läge och radera filen MSBLAST.EXE."? På Windows XP? Stäng av/starta om datorn. Alldeles när datorn börjar starta upp trycker du F8. Själva filen msblast.exe är ju bara att söka efter. Glöm inte tömma papperskorgen bara. /Axial, som själv kör windows ME men som har dödat msblast.exe 3 gånger idag på sin broders dator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ize-Q Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 precis sitt och tryck F8 medan du botar så kommer du in i menyn som jag beskrev med bondreboot B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tivaljör Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Lite ot men, nån som börjar tänka på "Terminator 3"? säk, den evigt paranoide X| Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted August 13, 2003 Report Share Posted August 13, 2003 Jaaaaa! Jag lyckades få bort den fördömda blast-masken, och nu har jag allt nytt och uppdaterat, och en brandvägg... En förlösande känsla! En sak dock, som jag blev lite konfundersam av är detta: "När data ignoreras på grund av ett fel i huvudet..." Konstigt, hoppas det inte är nånn buse som hackat sej in i datorn och skrivit detta. Kan nånn annan kolla upp om det står så på sin dator?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vapenfett 101 Posted August 13, 2003 Report Share Posted August 13, 2003 En sak dock, som jag blev lite konfundersam av är detta:<klippetiklipp> "När data ignoreras på grund av ett fel i huvudet..." Konstigt, hoppas det inte är nånn buse som hackat sej in i datorn och skrivit detta. Kan nånn annan kolla upp om det står så på sin dator?! De avser troligen pakethuvudet på TCP/IP-paketet. Där finns info om avsändare, mottagare, port och en del annat smått och gott. Men jag håller med om att formuleringen är kass, nästan värd en plats på Avigsidan! /Datormannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.