Jump to content

Hagelammunition i kaliber .12

HvPrsk

Recommended Posts

Är det någon som har koll på om det finns någon bra och billig övningsammunition för hagelskytte. Ammunitionen jag söker måste vara så pass stark att den kan ladda om halvautomater, det vill säga inte Skeet eller Trap…

Är nästan övertygad om att det inte finns, men jag tänkte att jag måste kolla för att se om någon har kolla på det. Som alternativ är kanske det finns billig jaktammunition som man kan få fatt i.

Någon som har nått tips eller idé?

Super star funkar väll i  halvautomater. Och kostar runt 1.20/st det är 250 i en låda. Eller gör egna.

Vet någon var man kan få tag på billig ammo i kaliber 20

?  dvs under 2kr/st

Älskar geväret med det är så svårt att få tag på ammunition i kaliber 20. :(

Är det någon som har koll på om det finns någon bra och billig övningsammunition för hagelskytte. Ammunitionen jag söker måste vara så pass stark att den kan ladda om halvautomater, det vill säga inte Skeet eller Trap…

Tja, jag köpte ett stort parti Polska buckshots...men det kanske inte passar dina syften. Dom heter iallafall Olympic (Pawam Pionki)

och kostar runt 70 öre smällen. Bra ammunition. 6 kulor per puff.

Casca

Har skjutit snart 4000 vanliga 24-grams skeetbulor i min Benelli Super 90 än så länge, ser inte problemet? Byt gascylinder (~500 kr) så skjuter du för 85 öre skottet.

Det vore underbart om det funkade, men jag tror aldrig du får en Spas 12 att ladda om på en Skeet patron...

Har skjutit snart 4000 vanliga 24-grams skeetbulor i min Benelli Super 90 än så länge, ser inte problemet? Byt gascylinder (~500 kr) så skjuter du för 85 öre skottet.

Det vore underbart om det funkade, men jag tror aldrig du får en Spas 12 att ladda om på en Skeet patron...

Sälj den hvprsk, till nån som inte vet. Eller du kanske är nöjd med ditt exemplar?

Casca

Sälj den hvprsk, till nån som inte vet. Eller du kanske är nöjd med ditt exemplar?

Casca

Grymt nöjd med den...

Varför använder ni SPAS istället för tex REM 870?

Varför kör jag Volvo och inte Skoda?

Nej, skämt å sido. Ett kannon pris på en bra bössa säger man aldrig nej till. Jag skulle ha grämt mig hela livet om jag inte köpt den. Där av Franchin och inte en Remmington eller Bernelli...