Nifelhel Posted August 7, 2003 Report Share Posted August 7, 2003 Jahopp nu kommer IRON MAIDEN till Stockholm och Göteborg. Den 14 november spelar dem i Globen, Sthlm. Dagen efter den 15 spelar dem i Scandinavium, Gbg. Biljetterna släpps nu på måndag. Vilka skall gå och på vilken arena? Skall gå men vet inte vilken arena bara... Up the irons!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingbat/I19 Posted August 7, 2003 Report Share Posted August 7, 2003 YEAH! Blir väl Globen, synd att man missade dem på Stadion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smocken Posted August 7, 2003 Report Share Posted August 7, 2003 Jag! För tredje gången (Götet blir det denna gång) Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted August 7, 2003 Report Share Posted August 7, 2003 Givet man skall gå! Lär ju sitta vid datorn på jobbet på måndag 0900!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted August 7, 2003 Report Share Posted August 7, 2003 Det blir Globen för mej! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted August 7, 2003 Report Share Posted August 7, 2003 Göteborg. Ska gå med min bror är det tänkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted August 8, 2003 Report Share Posted August 8, 2003 Nu ska jag f-n gå och då får det väl bli globen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrax Posted August 8, 2003 Report Share Posted August 8, 2003 äh IM är jag inte mycket för.... göteborgskalaset då, någon som skall dit? <- represent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted August 8, 2003 Report Share Posted August 8, 2003 Givet som fan. Globen (bor ju nästan precis bredvid..). \m/ B) \m/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted August 8, 2003 Report Share Posted August 8, 2003 och en annan jobbar väl. skall släpa högtalare på scandinavium och slå stockholmarnas utlastningstid, med ett par timmar. jobbar jag inte så får jag väl utnyttja att jag har jobbat åt ema-telstar ett par år, och tigga till mig ett par friplåtar. vad gäller gbg-kalaset, så kan jag se dåliga coverband resten av vintern, och dricka dyr och blaskig pripps i plastmugg? då köper jag hellre ett sexpack och lyssnar på orginalartisterna hemma. var det ingen här som var på gessle, på slottskogsvallen i onsdax då? lämmna gärna lite feedback så vi som jobbade får höra vad ni tyckte om arrangemanget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mozza Posted August 8, 2003 Report Share Posted August 8, 2003 Nu är jag ju egentligen synthare, men... äh... Har promenadavstånd till Scandinavium så det vore dumt att missa deras konsert. Hur snabbt tror ni biljetterna tar slut? 30 min, en timma, en dag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smocken Posted August 8, 2003 Report Share Posted August 8, 2003 vad gäller gbg-kalaset, så kan jag se dåliga coverband resten av vintern, och dricka dyr och blaskig pripps i plastmugg?då köper jag hellre ett sexpack och lyssnar på orginalartisterna hemma. Pripps i plastmugg som är svindyr kan jag hålla med om, men artisterna iår ser bra ut. samtliga konserter är gratis.. Fireside, Moneybrother, Homy, Liberator, Looptroop, Christian Kjellvander, Kingston Airforce, Mory Kante, Peter Dolving Band, Bear Quartet, The Sounds, Franke, Evergrey, Haunted, Hammerfall, Isolation Years, Her Majesty, Randy, Mando Diao, Komeda, Randy, Satirnine, Babylon By Bus, Caine, Mobbade Barn Med Automatvapen, Advance Patrol, Paola, The Ark, Dub Sweden, Kajsa Grytt, Thomas Rusiak, The Concretes mfl.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted August 8, 2003 Report Share Posted August 8, 2003 vad gäller gbg-kalaset, så kan jag se dåliga coverband resten av vintern, och dricka dyr och blaskig pripps i plastmugg? då köper jag hellre ett sexpack och lyssnar på orginalartisterna hemma. Pripps i plastmugg som är svindyr kan jag hålla med om, men artisterna iår ser bra ut. samtliga konserter är gratis.. Fireside, Moneybrother, Homy, Liberator, Looptroop, Christian Kjellvander, Kingston Airforce, Mory Kante, Peter Dolving Band, Bear Quartet, The Sounds, Franke, Evergrey, Haunted, Hammerfall, Isolation Years, Her Majesty, Randy, Mando Diao, Komeda, Randy, Satirnine, Babylon By Bus, Caine, Mobbade Barn Med Automatvapen, Advance Patrol, Paola, The Ark, Dub Sweden, Kajsa Grytt, Thomas Rusiak, The Concretes mfl.) ok jag ger mig, verkar som gbg & co. har insett att det är fler folk än inskränkta småbarnsföreldrar som går på gbg-kalaset. de hade jag nog med på gessle i onsdax, folk som inte har vart på konsert sedan folkparken brann, borde få gå en kurs innan de går in på en arena som tar fler än 1000 pers. människor som är äldre än 45 verkar tro att man kan stå vid kravallen, och inte hamna i trängsel, är tyvärr vanligt förekommande. de kräver att alla som trampar dem på tårna skall kastas ut, och det är oftast de som börjar slåss, när de inte har minst tre meters omkrets omkring dem och deras vänner. detta är svårt när världen består av så många andra....... de är oxå de som står kvar efter konserten och kräver att artisterna skall komma ut och skriva autografer. när man förklarar att bandet är halvvägs till arjeplog, klockan är 04.30, scenen är riven och upplastad på långtradare, så börjar de skrika om hur mycket de har betalt och att de skall stämma arrangören. hellre tio slipknot spelningar på raken, än en enda stadsfestival spelning med ledin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Livhusaren Posted August 8, 2003 Report Share Posted August 8, 2003 GÖTET GÖTET Givet!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheStroyer Posted August 9, 2003 Report Share Posted August 9, 2003 Självklart ska jag dit. Det blir Globen för mig. Jag missade ju konserten nu i sommras för att jag var på semester. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björkis Posted August 9, 2003 Report Share Posted August 9, 2003 Sitter vid datorn 110900 och beställer biljett, jag missade IM i på stadion och misar Ozzy pga dålig tajming med biljettbeställning, nu skall jag fan ha det! För min del blir det Globen! Mvh Björkis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripen Posted August 9, 2003 Report Share Posted August 9, 2003 Självklart att man ska gå.... men blir nog i göteborg för min del...... eller varför inte i stockholm också!!! =) ...... nej en konsert får räcka, såg ju dom nu i juni ju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Bison Posted August 9, 2003 Report Share Posted August 9, 2003 Har inte missat en Iron Maiden-spelning i STHLM sedan 1988, och skall inte heller missa denna!! UP THE IRONS!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Posted August 10, 2003 Report Share Posted August 10, 2003 Givet att man ska komma, blir gbg för min del. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted August 11, 2003 Report Share Posted August 11, 2003 Fy fan va less man är... Det var helt omöjligt att komma in på Ticnet mellan 0845 och 1200, och när man väl kommer in så är plåtarna utsålda Får väl köpa av nån klåpare utanför Globen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted August 11, 2003 Author Report Share Posted August 11, 2003 AAAARRRRRRGGHH!!!!!!! FAAAAN!! Fick inte tag i nån biljett.... :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted August 11, 2003 Report Share Posted August 11, 2003 AAAARRRRRRGGHH!!!!!!! FAAAAN!! Fick inte tag i nån biljett.... :( I second that. :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorleif Posted August 11, 2003 Report Share Posted August 11, 2003 ja då har man hämtat ut sina biljetter till maiden i göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mozza Posted August 11, 2003 Report Share Posted August 11, 2003 Fick en hyfsad sittplats i Scandinavium, men det var på håret Satt 40 minuter och svor innan Ticnet släppte in mig på deras hemsida och då var givetvis ståplatserna borta sen länge. Det verkar som svartabörshajarna stog först i kön, kikar man på tradera, blocket och biljettnu finns det fullt med annonser med biljetter till väl tilltagna priser... Finns det någon maxgräns för hur mycket biljetter man får snika åt sig eller är det bara att köpa på sig bäst man vill till större arrangemang? Mozza -> <- en svart haj [EDIT] Gick in på Ticnet här nyss, där står att läsa att fler biljetter släpps till GBG-konserten. Tidpunkten är 10.00 imorgon tisdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Ståplatserna i scandinavium var borta efter mindre än en kvart. Var hamnade ni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorleif Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Jag hamnade på planen ! köpte biljetterna på Scandinavium! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vapenfett 101 Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Jag lyckades norpa biljetter efter ett vanvettigt klickande på "refresh" *svullet pekfinger*. Förvisso sittplats men ändå. Undrar just hur Ticnet lottar fram de lyckliga som får boka?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stridsmarsvin Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Är det bara jag som vill ha ihjäl folk? Kan man inte slå ner någon fjortis utanför globen och låna en biljett? Fan CP jävla pissråttor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Finns det någon maxgräns för hur mycket biljetter man får snika åt sig eller är det bara att köpa på sig bäst man vill till större arrangemang? Jag TROR att man får boka/köpa max 10st per kund, men biljettmånglarna har väl antingen nån gräddfil eller bara många som ringer direkt och beställer.. edit: att ens försöka stava rätt innan kaffet är inte att tänka på.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheStroyer Posted August 12, 2003 Report Share Posted August 12, 2003 Jag blir så arg. Att det ska vara så svårt att få tag på biljetter. Ticnet får ta och skaffa en bättre server. Man får kika in lite då och då. Det kan ju vara nån biljett som kommer i retur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.