Jump to content

bra militär butik i köpenhamn?

nsky_517

Recommended Posts

@ Patroels:

Davs! Vi er nogle som ska rejse til Vesterhavet i näste uge. Känner du nogen forretning med militär töj i Vendsyssel (alltså Norra Jylland). Måske i Frederikshavn, Hirtshals eller måske Aalborg?

Det er ikke helt let at skrive dansk, når man er svensk, så det er ingen grund for dej att undskylde det faktum at du er dansk. Det er gåt lang tid siden Slaget vid Lund. :banana

Ha det godt!

:D

Malaj

Det klarede du da helt fint, det der! :D

Kolla här: http://www.armywear.dk

Han som äger firman (-Ove) är en jätte-trevlig kille, men hur pass bra han är på svenska?...

Man MÅSTA nemlig göra avtall, för att besöke hans affär. Men hans priser er dom bästa i DK!

Vägen dit finns här: http://www.kraks.dk

(Navn?: armywear / Vej?: hobrovej / By?: svenstrup. Sen klickar du på person-knappen (-INTE firma)

Ha en trevlig resa :)

Edit: Kära Malaj, jag ber bara om ursäckt för evt stavfel, och tamigfan inte för att jag är dansk! ;) :lol:

Edited by Patroels

@ Patroels:

Tak for hjälp. Vi tar den tur till Svenstrup hvis det blir dårligt vejr i Tannisby. Ellers ska vi bare ta det rolig. Og måske ta en pilsner eller to. Kan det väre rigtig at man vil hålle op med at lave Gammel Carlsberg og Röd Tuborg? I det fald er det ikke bare her hjemme det går galt någengang... :D

Siden ska du sör'me ikke undskylde at du er dansk. Jeg har (siden 1959; i gamle kongens tid) mange gode kammerater i Danmark som jag någen gang kommer sammen med. Da er det fest i byen! :P

Ha det godt i "Ämä'er". Jaja, man må ju skändes lidt også.

:wub:

Hörrudu, Malaj :/

Du måste vist vara lite av en fräckis va?

"Siden ska du sör'me ikke undskylde at du er dansk" 8-/

"Kära Malaj, jag ber bara om ursäckt för evt stavfel, och tamigfan inte för att jag är dansk!"

Va var det du inte hajade? :/

Nädu, det är lugnt :)

Angående öllet: det finns bara en öl... Tuborg

• 2 weeks later...

Sådär, nu är jag tillbaka efter en härlig vecka i Danmark (i Tannisby mellan Skagen och Hirtshals; vid Vesterhavet alltså. Bad och sol = 8| !

@Patroels: Det var ett fint tips med Army Wear i Svenstrup (Syd Aalborg). Vi var dit en dag och blev nästan chockerade av priserna. Mycket billigt och bra. Går att beställa från Sverige också. Tack för hjälpen!

Men du, någon dag i veckan mellan 15 - 21 augusti läste jag i JyllandsPosten en intervju med förre förrädaren och spionen Stig Wennerström. Gubbjäveln lever en fin tillvaro på ålderdomshemmet i Stockholm vid 97 års ålder. Och hade mage att se glad ut på fotografiet.

Var annars en intressant artikel, som jag trodde hade gått i Sverige också, men inte ett ljud när jag kom hem.

Och vad ska nu Patroels göra åt detta? Jag var inne på JyllandsPostens site och hittade artikeln för att lägga ut den på forumet, men den var spärrad för prenumeranter enbart. Fråga: kan du hitta artikeln och lägga ut den? Den kanske har varit i något annat danskt blad??

Min tidning? Jag blev så förbannad så jag "råkade" riva den i småbitar...

Blodtrycket... :((

:winner:

Malaj

Bra att ni hadde en trevlig semester här!

OT/

Du pratar om Morgenavisen JyllandsPosten?

Jag och många av mina kompisar kallar den för "Morgenfascisten JyllandsPesten",

och jag kommar aldrig att ge dom en enda 25-öring!

Men jag skal försöka att kolla upp på SW-artiklen för dig.

/OT

Du pratar om Morgenavisen JyllandsPosten?

Jag och många av mina kompisar kallar den för "Morgenfascisten JyllandsPesten",

och jag kommar aldrig att ge dom en enda 25-öring!

Jo då, den är det. Politiskt står den närmast till höger om Djingis Khan. :)

Men de hade tydligen ensamrätt på den här artikeln. :/ Hoppas du hittar den.

Ha det godt! :D

Malaj

"....Politiskt står den närmast till höger om Djingis Khan." :D:):/:D

Tyvärr har du rätt. "Med eneret for Jyllandsposten"

Men du, nu vett jag inte... Kan inte ditt närmaste bibliotek skaffa själva tidningen hem?

Jag ska försöka gå på biblioteket (maskerad till fransk lökförsäljare) och fråga. ;)

Problemet blir ju att det inte går att lägga ut artikeln pga upphovsrätten. :/

Det vore inte mer än rätt att man i Sverige får reda på hur landsförrädaren har det efter bara 10 år i fängelse. Dessutom har han bytt politisk åsikt och håller inte på Sovjet längre, men gillar USA... :)

Det är intressant att jämföra Stig Wennerströms sköna tillvaro på äldre dagar med till exempel Sveriges baltiska spioner (hur det nu var med dem...)

För övrigt - se min signatur. :D

• 11 months later...

200404-05.gif

Hallö!

Vet nån var man kan köpa den lilla flaggan nån stans, när jag är i danmark så hittar jag bara stora och jag vill gärna få tag i den lilla om nån som vet eller kan hjälpa till!?

Ps: vet nån åså var man kan köpa den danska fält uniformen nån stans i sverige eller skäll land.

// Håkan

Dannebrogsmærket är inte en vara till salu, har jag för mig.

Men försök Næstved Army Center: +45 5573 5575

(Om han pratar svenska vet jag inte, men han har iaf stängt på måndagar... :baskerFN: / :D )