RaVeN Posted August 6, 2003 Report Share Posted August 6, 2003 .....Någon fler som har fått rycka ut? http://www.mdn.mil.se/vasterbottensgruppen...c=news&id=16176 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSN Posted August 6, 2003 Report Share Posted August 6, 2003 Jo visst var man där och svettades.....brann ordentligt där ett tag En liten rolig grej eller hur man nu ser det var att jag lyckades bli vatten bombad av helikoptern hela 3 ggr.....vilket mina grupp medlemmar tyckte va extremt roligt...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaVeN Posted August 6, 2003 Author Report Share Posted August 6, 2003 (edited) Hehe det blev blött då.... Vi körde fast med bandvagnen ungefär halvägs ut på myren för vi hade vattnat som satan torsd-fred så stråken som vi kört upp i början av veckan höll inte. Men det var ju bara början av veckan som var jobbig...... Edited August 6, 2003 by RaVeN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted August 7, 2003 Report Share Posted August 7, 2003 Hehe det blev blött då....Vi körde fast med bandvagnen ungefär halvägs ut på myren för vi hade vattnat som satan torsd-fred så stråken som vi kört upp i början av veckan höll inte. Men det var ju bara början av veckan som var jobbig...... exakt samma sak hände när jag släkte skogsbrand för tio år sen. fast vi hade en "civil" bandvagn, tillhörande räddningstjänsten. brandmännen brände ner i en nyligen uppblötad torvtäckt, och fick rädda sig ut ur takluckan på vagnen. de hade oxå kört över samma plats med större hastighet och ung samtidigt det brann på platsen. resultatet blev att stridsvagsbärgare från skövde fick hämtas, och att väg fick byggas för att få ut denna på myren. kostnad för reparation av bandvagn: 150 000 kr en annan kul grej som hände, var att kungens helikoptrar vattenbombade, kungens svåger under släckningen. det var på hans mark det som det brann som mest, och han blåste omkring på sina ägor om inspekterade skadorna, när han körde för långt och hamnade mitt i ett brandområde som säves helikoptrar bombade. han dök upp vid ledningscontainern och var "lite" förbannad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSN Posted August 18, 2003 Report Share Posted August 18, 2003 Se lite uppskattning http://www.mdn.mil.se/index.php?c=news&id=16449 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skytten Posted August 19, 2003 Report Share Posted August 19, 2003 Jo just de... Där var man ju, enkelt att bara smita från jobbet och säga att kungen kallade..=) Har ni fått lönen än? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSN Posted August 19, 2003 Report Share Posted August 19, 2003 Har ni fått lönen än? nope, den borde trilla in kring den sista Aug Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skytten Posted August 20, 2003 Report Share Posted August 20, 2003 Fint som fan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EMK Posted August 24, 2003 Report Share Posted August 24, 2003 En liten rolig grej eller hur man nu ser det var att jag lyckades bli vatten bombad av helikoptern hela 3 ggr.....vilket mina grupp medlemmar tyckte va extremt roligt...... Det tycker jag med Ps!! Har en polare som sa att Lottorna inte var såååååååå nöjda när de skulle vårda "hans" eldhärjade BV. Men men.....så är det i FM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSN Posted August 25, 2003 Report Share Posted August 25, 2003 Ps!!Har en polare som sa att Lottorna inte var såååååååå nöjda när de skulle vårda "hans" eldhärjade BV. Men men.....så är det i FM. hahahah nää dom såg för jävliga ut...stackare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSN Posted August 25, 2003 Report Share Posted August 25, 2003 Nu har det trillat in lite pengar oxå ... har du fått dina *skytten* ? B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Günther Posted August 27, 2003 Report Share Posted August 27, 2003 Jupp, visst var man där och höll i en brandslang. Har för övrigt bara fått betalt för en natt. Någon fler som råkat ut för samma bekymmer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skytten Posted August 27, 2003 Report Share Posted August 27, 2003 SSN >> Jaaadå..de har jag.. Saknade bara OB tilläget då.. Hade utvärdering med Batch idag. Har ni haft det eller?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts