Jump to content

HV brandbekämpning...........

Recommended Posts

Jo visst var man där och svettades.....brann ordentligt där ett tag

En liten rolig grej eller hur man nu ser det var att jag lyckades bli vatten bombad av helikoptern hela 3 ggr.....vilket mina grupp medlemmar tyckte va extremt roligt...... :ph34r:

Hehe det blev blött då....

Vi körde fast med bandvagnen ungefär halvägs ut på myren för vi hade vattnat som satan torsd-fred så stråken som vi kört upp i början av veckan höll inte. Men det var ju bara början av veckan som var jobbig......

Edited by RaVeN

Hehe det blev blött då....

Vi körde fast med bandvagnen ungefär halvägs ut på myren för vi hade vattnat som satan torsd-fred så stråken som vi kört upp i början av veckan höll inte. Men det var ju bara början av veckan som var jobbig......

exakt samma sak hände när jag släkte skogsbrand för tio år sen.

fast vi hade en "civil" bandvagn, tillhörande räddningstjänsten.

brandmännen brände ner i en nyligen uppblötad torvtäckt, och fick rädda sig ut ur takluckan på vagnen.

de hade oxå kört över samma plats med större hastighet och ung samtidigt det brann på platsen.

resultatet blev att stridsvagsbärgare från skövde fick hämtas, och att väg fick byggas för att få ut denna på myren.

kostnad för reparation av bandvagn: 150 000 kr

en annan kul grej som hände, var att kungens helikoptrar vattenbombade, kungens svåger under släckningen.

det var på hans mark det som det brann som mest, och han blåste omkring på sina ägor om inspekterade skadorna, när han körde för långt och hamnade mitt i ett brandområde som säves helikoptrar bombade.

han dök upp vid ledningscontainern och var "lite" förbannad :lol:

• 2 weeks later...
En liten rolig grej eller hur man nu ser det var att jag lyckades bli vatten bombad av helikoptern hela 3 ggr.....vilket mina grupp medlemmar tyckte va extremt roligt...... :D

Det tycker jag med :)

Ps!!

Har en polare som sa att Lottorna inte var såååååååå nöjda när de skulle vårda "hans" eldhärjade BV.

Men men.....så är det i FM.

Ps!!

Har en polare som sa att Lottorna inte var såååååååå nöjda när de skulle vårda "hans" eldhärjade BV.

Men men.....så är det i FM.

hahahah nää dom såg för jävliga ut...stackare :wub: