Jump to content

HJÄLP: Vilken flygsimulator rekomenderar ni?

Fredrik|sthlm

Recommended Posts

Guest J-Star
@imint & j-star

Rätt vad angår antennen. Dock är hela fenan AJ modellen, dvs den mindre fenan med pitot röret i toppen.

Alltså är det en "hybrid" model. :P

EDIT: Saknar den plata stora antennen på ryggen också om man tittar efter de stora detaljerna...

EDIT2: Den har både belysningen från JA och AJ på huvudvingen... helt klar en dålig hybrid model.

Själva fenan är också en hybrid. Sant att AJ har pitot-röret högt upp... men JA och SK har den "knäckta" bakkanten medan AJ och S har helt rak bakkant.

viggen-pict2.jpg

JA37 med "knäckt" bakkant på fenan

002-1017280_F15_AJ37_1.jpg

AJ37 med rak bakkant

/J

• Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Ah. Du menade vinkeln på bakkanten av antennen och fenan ovenför rodret. rätt. Tänkte inte på det på den bilden. Dock är inte AJ fenan "rak" på bakkanten, som in 90 grader vilket var det jag tänkte på när du skrev tidigare. Ibland tänker man inte tillräckligt. :P

Nej.

Du vill veta vad FS 2004 kostar, eller?

Leta reda på det själv, har du boxhandskar på eller finns det nån annan anledning till att du inte kan söka själv på nätet?

En sökning ger 25-30 USD, antar att jag måste konvertera det åt dig? 170-200 SEK.

Tog mig säkert två minuter. Allraminst.

Är det ingen som har provat FM;s flygsimulatorer? =) Fan å få prova en sådann!  :wub:

jag har testat på FMs Gripen Simulator, dock under en kortare tid, tyckte dock att flygkänslan inte var överdriven. Kändes ändå ganska mäktigt att "spaka" JAS 39.

:baskerPa:

Godafton

Skulle vilja ge den här tråden en KRAFTIG reprimand, och samtidigt ödmjukt be Blå/Gul att hindra liknande "speltrådar" i framtiden..

Efter att ha läst lite i tråden installerades FS2004 på min PC, so far so good...

Nu har det tyvärr blivit så att det är extremt svårt att exempelvis diska/städa/tvätta/söka jobb/träna eller göra något annat meningsfullt på dagarna. Detta då jag istället tycks tillbringa massor med tid mellan exempelvis ESAA>ESGG (Arlanda - Landvetter) i en 747:a alternativt flyga runt min hemstad i en JA/AJ37 Hybrid (synd att den inte har "instumentpanel")

Således... FS2004 = WAY TO MUCH FUN

*suck* B) < Givetvis Pilot-RayBan's

Till FS2004 kan jag rekommendera Samdims Tupolev Tu-114/126 som man kan läsa om och ladda ner bland annat här. Snyggt och komplicerat, precis som det ska vara. Ett riktigt tungt as att flyga, men gud så mäktigt.

Detta är ju livsfarligt....

Har alltid tyckt att FS verkade halv b då det "bara" var at flyga runt :) Men efter att ha lagt in det så har jag snabbt ändrat uppfattning.... Det är ju ett underbart spel.. Som är bara så vanebildande...

Men nu skulle jag vilja ha tips på skivor(/program som ger bätttre landskap i sverige.

Någon som har ideer tips så spitt it out....

Men nu skulle jag vilja ha tips på skivor(/program som ger bätttre landskap i sverige.

Någon som har ideer tips så spitt it out....

Titta runt i diverse spelaffärer. Det finns ett expansionspack som heter något i stil med "Scandinavian Airports" eller liknande. Finns en STOR mängd tilläggspaket till den simulatorn.

Har kikat en del på följande joystick:

x52.jpg

Saitek X52

Någon här som testat den? De recensioner jag läst har varit mycket positiva. Skulle dock vilja höra lite utlåtanden från "vanliga" användare också. Den kostar trots allt 1200 kr.

Edit: Vill bara upplysa om att MS Flightsimulator 2006 är på G och skall enligt ryktesvägen komma ut i augusti. Har dock inte hört Microsoft bekräfta detta.

• 5 weeks later...

Tydligen har FM fått ta emot klagomål från American Pacific Airways och någon privat bizjet kille ang. flygförarnas oansvariga Valborgsfirande över sturup....

aircircus.JPG

aircircus2.JPG

aircircus3.JPG

Hmmm.. to much sparetime..

GMY

Ni som testat Alphasims Viggen och funnit den mindre bra, hur är version 1.2? Eller var det den ni testade? Min första reaktion var att den var rätt smal mot de gratismodeller som finns. Rätt svårt att se för mig vad som stämmer. Kan ju se att en del fel verkar hänga kvar dock.

Och SE-88? Finns den till nedladdning för oss som köpt SK-105OE?

// Darkstar

Ni som testat Alphasims Viggen och funnit den mindre bra, hur är version 1.2? Eller var det den ni testade? Min första reaktion var att den var rätt smal mot de gratismodeller som finns. Rätt svårt att se för mig vad som stämmer. Kan ju se att en del fel verkar hänga kvar dock.

// Darkstar

Vad är det för fel som hänger kvar?

Och vad är SE-88?

// Darkstar

Och vad är SE-88?

Nedladdning av mod till SK60 OE

Man får några svensak varianter av denna mod.

Gillar man att spaka omsorgsfullt modellerade WW2 rärror kna IL-2 Sturmovik rekommenderas å det starkaste!

Känslan att angripa sovjetiska örlogsfartyg med Stukas genom intensiv LV eld och att klara sig undan är enorm.

Eller varför inte intensiva luftdueller mellan FW-190 och Spitrife över den franska landsbygden?

Underbart spel som inte är speciellt krävande i jäförelse med LO-MAC

Och vad är SE-88?

Tänkte på t.ex. panelen som är samma för alla modeller.

SE-88 som på bilderna ovan, t.ex. den här

// Darkstar

EDIT: kan ju åtminstone försöka prata svenska.

@BJK

Nu börjar det likna något, men hur var det med Rb 24 i yttre vingbalkläge på AJ? var det draget wire dit ut eller kom det först i modpaket 11/12 om ens då?

@BJK

Nu börjar det likna något, men hur var det med Rb 24 i yttre vingbalkläge på AJ? var det draget wire dit ut eller kom det först i modpaket 11/12 om ens då?

Kom i smb det och AJS-modden tror jag :/

@BJK

Har du photshöppat bilderna en smula, eller ska jag göra ett grafikkortsbål så här på första maj?

GMY

Nej då, dom är helt oediterade förutom att jag minskat dom i storlek för att passa på webben. No fotoshöppande här inte!

Har ett ATI X800XT 256MB PCI-Express som jag är nöjd med. :/

@BJK

Har du photshöppat bilderna en smula, eller ska jag göra ett grafikkortsbål så här på första maj?

GMY

Nej då, dom är helt oediterade förutom att jag minskat dom i storlek för att passa på webben. No fotoshöppande här inte!

Har ett ATI X800XT 256MB PCI-Express som jag är nöjd med. :)

mummel mummel... arghhhhhhhhhh... hmmm här är en kabel man kan rycka i..... grrrrrrrrrrrrr :):/

Rokare öppnar plånboken...

Och se till att ni har track-ir. Att köra flygsimulator utan track-ir är bedrövligt, ingen närvaro känsla alls.

Med track-ir så känns det som en full dome simulator. Jag var också tveksam först, tänkte precis som de flesta att det knappast var nån vits när skärmen stod still framför en som vanligt. Men det var det, så fort hjärnan kalibrerat sig så är det en obeskrivlig frihet. En helt ny dimension av flygsimulering hemma.

Man sitter framför sin pc och rör sig som i ett riktigt flygplan för att titta sig omkring, titta på instrument etc...

För att fatta vad jag menar kolla på denna film:

http://media.naturalpoint.com/video/fanfil...fps-noAudio.wmv

http://www.naturalpoint.com/trackir/

@BJK

GMY

Har ett ATI X800XT 256MB PCI-Express som jag är nöjd med. :)

mummel mummel... arghhhhhhhhhh... hmmm här är en kabel man kan rycka i..... grrrrrrrrrrrrr :):/

Rokare öppnar plånboken...

Brinner det bra?! :)

• 2 weeks later...
@BJK

Kom i smb det och AJS-modden tror jag :rocketl:

Stämmer.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...