Jump to content

HJÄLP: Vilken flygsimulator rekomenderar ni?

Fredrik|sthlm

Recommended Posts

• Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Har nån testat X-Plane 8? Ser ut att vara riktigt avancerad samt "FAA APPROVAL FOR TRAINING TOWARDS AIRLINE TRANSPORT CERTIFICATE" vilket inte kan vara helt fel?

Finns en hel den trevliga features, vad sägs som att ta flyga lite rymdfärga eller varför inte tag sig en sväng till mars?

http://www.x-plane.com

Jag har testat den men har väl inte riktigt kommit underfund med alla inställningar och valmöjligheter tyvärr. Men i ärlighetens namn så har jag väl inte lagt ned allt för många timma till det heller.

Har ni något tips om en schysst joystick med force feedback?

Själv tycker jag att force feedback är överreklamerat. Det blir inte mer verklighetstroget bara för att spaken skakar, i flera fall tvärtom. Om man tittar på kvalitetsspakar så har de inte den funktionen.

Har ni något tips om en schysst joystick med force feedback?

Själv tycker jag att force feedback är överreklamerat. Det blir inte mer verklighetstroget bara för att spaken skakar, i flera fall tvärtom. Om man tittar på kvalitetsspakar så har de inte den funktionen.

Jag håller med, framförallt om man ska spela moderna flygspel. I ett WW1 eller WW2 kan det ha sin tjusning, men det beror på.

• 4 weeks later...

Tänker bara berätta, utifall någon har missat den ståtliga (och gratis)

37:an till FS2004 som finns att ladda ner från FS Nordic.

http://www.fsnordic.net/

Gå till Filarkivet och sök på JA-37!

För att göra det hela riktigt fulländat så har tydligen en Herr Richard Brinkeback

skapat 18 mäktiga repaints i form av flygplansindivider från historiens

allra manligaste flottilj; Bråvalla! :=o

flakja37.jpg

Titta! Till och med emblemet är med!

,O

:=o

mmmm fanken va sugen man blev på att flyga sim på burken igen, Kände för att damma av min Saitek X36 joystick med trottelcontroler....men tydligen skall den inte funka under windows xp :ph34r:

Blev också sugen. Jag har en Thrustmaster PFCS (den där trevliga varianten med aluminiumbas och stenhårda fjädrar) som jag vet funkar under XP, så så långt är allt frid och fröjd.

Jag har även det tillhörande gasreglaget kallat WCS, och vad gäller den har jag inte en aning om funktionaliteten i XP. Man programmerade den med hjälp av ett antikt DOS-program, är det till äventyrs någon som fått ovanstående gasreglage att funka i XP?

Men varför Rb05 på en JA?

Ja, det undrade jag också, det går ju inte :)

MÖPar!! :/

snarare överintresserad av flygfarkoster.

Dessutom gick det bara att hänga dom på kroppsbalkarna...

:)

Incoming Viggens...RIKTIGT snyggt..

Battle of Griffin is starting in Norway later this month. And some Swedish friends are comming over to join the fun.
skrev Espen :)

Det var det dummaste jag sett! fälltankar på vingarna och amraam längst ut, fel, fel, fel. Gör om gör rätt!!! ;)

Snygga bilder :)

Jo, hörrni flygsim-experter...

Har ni några bra tips på gamla och roliga flygspel man kan köra hemma

mellan två datorer i ett nätverk? B)

Jag är ute efter något riktigt lättdrivet spel, eftersom den ena burken är

en PII 400 MHz. Den klarar dock Battlefield, DFLW och t.o.m Vietcong.

Det behöver inte vara realistiskt eller speciellt snyggt för tanken är mest

att damma på polarna under inflytande av rusdrycker... :lol:

Kör visserligen XP men man kan väl använda Win95 kompabilitetsläge

eller t.o.m. ha nått eget OS på nån disk...

Alla förslag uppskattas!

Jag-----> ;-):baskerFN: <-----Kartig polare

Kan rekommendera "Search & Rescue 4".

Man kör olika räddningsoperationer med

tre olika hkp-modeller.

Lite småsvettigt att hovra i 40 kt:s vind

och samtidigt försöka vinscha. :huh:

För att inte tala omlanding på fartygsdäck,

det brukar oftast bli "hård sättning".. :navy:

Ja, det undrade jag också, det går ju inte :unsure:

Titta på fenan. Det är en AJ. ;)

Nice try, den har den lilla antennmojjen på längst bak nedanför fenan, vilket gör det till en JA med hängda Rb 05 B)

Guest J-Star

Ja, det undrade jag också, det går ju inte :unsure:

Titta på fenan. Det är en AJ. ;)

Vad? AJ har väl rak bakkant på fena medan JA och SK har den större fenan med liten böj på bakkanten?

/J

Sitter här och läser tråden och inser snabbt att jag måste börja "flyga" igen..

En barndom med FV-Ungdom, Segelflyg och F-19 Stealthfighter på C64 kan ju lätt få upp en i varv igen...

Hittade denna tråden för att lite mer beskriva min känsla :surprise:

Då och Nu...

Förresten en fråga oxå.. Alla flashiga shots på Viggen m.m antar jag är add-ons till MS Flight Sim.. Snackar vi endast flyga då? (Vilket ju inte är så lite det) Eller blir det även lite Combat :P

GMY

@imint & j-star

Rätt vad angår antennen. Dock är hela fenan AJ modellen, dvs den mindre fenan med pitot röret i toppen.

Alltså är det en "hybrid" model. :P

EDIT: Saknar den plata stora antennen på ryggen också om man tittar efter de stora detaljerna...

EDIT2: Den har både belysningen från JA och AJ på huvudvingen... helt klar en dålig hybrid model.

Fan..Måste ladda ned FS :) Blir ju sugen jul.. Hittade en bok om hur man flyger skiten på bokrean ;.)

Mavve som har en tröja där det står "jag har landat på Bromma" denna erövrades på en mässa 94 där man skulle landa ett flygplan på JFK med FS 98 :blink: sista erf jag hade av nämnda spel ;-)

Älskade dock att ligga och sjöttla runt med de flesta flygsimmar... På låg höjd...

@imint & j-star

Rätt vad angår antennen. Dock är hela fenan AJ modellen, dvs den mindre fenan med pitot röret i toppen.

Alltså är det en "hybrid" model. :P

EDIT: Saknar den plata stora antennen på ryggen också om man tittar efter de stora detaljerna...

EDIT2: Den har både belysningen från JA och AJ på huvudvingen... helt klar en dålig hybrid model.

Du har rätt, men fakta kvarstår; man kan inte hänga Rb 05 i vingbalk B)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...