Jump to content

The brave new world.....

Guest

Recommended Posts

Året är 2002- Vad kommer att prägla detta århundradet? Vilka kommer att utkämpa ( större  ) krig. Vilka kommer att gå ut som "segrare" detta århundradet? Hur kommer vi att leva? Hur kommer vi att kriga? kommer det att bli bättre eller sämre? Hur kommer 3e världskriget att se ut? ( om det kommer)

Är den nya supermakten Kina? Indien? eller kanske förenade afrika..... eller kommer ett stor muslimsk stat bildas likt ottomanska riket vilket fundamentalister drömmer om

Låt fantasin flödda

Sverige kommer under min ledning att bli en militär stormakt. jag kommer dessutom införa ALLMÄN (då menar jag allmän) värnplikt i minst 36 månader. du kommer dessutom att få göra Vpl redan när du är 17 år.

Sverige kommer dessutom att kunna mobilisera minst 1 000 000 man.

sverige kommer också att ligga längst fram i världen när det gäller vapenteknologi.

eller kommer ett stor muslimsk stat bildas likt ottomanska riket vilket fundamentalister drömmer om

Har inte Nostradamus förutspått detta? Har för mig att han sa att ett stort krig skulle rasa mellan europa och detta rike. Arabernas framfart skulle hejdas först när de nådde Norden, dvs oss.

Har förövrigt läst på en del forum att Kina har som mål att inom 10 år ha en krigsmakt som motsvarar eller överträffar USAs. Med tanke på Kinas enorma befolknings mängd och ekonomiska tillväxt potential så kan man nog kallt räkna med att de kommer att bli en supermakt inom en inte alltför avlägsen framtid.

The_shadow du har min röst, iaf om man får göra lumpen en gång till ;)

Sant Kina är på frammarsch... det är numera världens näst största ekonomi efter USA- om jag inte minns fela har dom hunnit halva vägen.... men i denna takten lär det inte dröja innan Kina kanske kan ge USA beng....

eller kommer ett stor muslimsk stat bildas likt ottomanska riket vilket fundamentalister drömmer om

Har inte Nostradamus förutspått detta? Har för mig att han sa att ett stort krig skulle rasa mellan europa och detta rike. Arabernas framfart skulle hejdas först när de nådde Norden, dvs oss.

Har förövrigt läst på en del forum att Kina har som mål att inom 10 år ha en krigsmakt som motsvarar eller överträffar USAs. Med tanke på Kinas enorma befolknings mängd och ekonomiska tillväxt potential så kan man nog kallt räkna med att de kommer att bli en supermakt inom en inte alltför avlägsen framtid.

The_shadow du har min röst, iaf om man får göra lumpen en gång till ;)

du kan kallt räkna med att ALLA på SoldF kommer ingå i min personliga livvakt. och för detta krävs oavbruten träning.

det är klart de blir stoppade när de kommer hit. läs ovanstående från mig så förstår ni varför.

FV kommer ha ca 35% af hela FMs resurser.

Vi kan väl börja med att jämna ut konkurrensen från våra grannländer. Lämpligen genom att skicka ut HMU Gotland & Crew för att torpedera norrmännens oljeplattformer.

Tänk att ingen har kommit på det innan...?

Jag har redan börjat med att smygplacera ut svenska flaggor i Norge (tårtflaggor som låg i bilen).

Nåja, det kanske inte var den framtida stormakten Sverige som var ämnet för den här diskussionen?

Vi kan väl börja med att jämna ut konkurrensen från våra grannländer. Lämpligen genom att skicka ut HMU Gotland & Crew för att torpedera norrmännens oljeplattformer.

Tänk att ingen har kommit på det innan...?

Jag har redan börjat med att smygplacera ut svenska flaggor i Norge (tårtflaggor som låg i bilen).

Nåja, det kanske inte var den framtida stormakten Sverige som var ämnet för den här diskussionen?

meningen är naturligtvis att vi först och främst skall "återta" Åland och Finland. Norge och Danmark blir inte lika lätt då vi troligen kommer få NATO på halsen.

Men vi kan återta baltstaterna! sedan måste vi ju vinna Poltava tillslut ( ukraina?) dessa länder är ju inte med i NATO. Poltava var ju pinsamt värre...

Poltava är inget prio ett i dagsläget. vi måste inrikta oss på att bli självförsörjande först, för att bli detta krävs det att vi har bränsle till våra fordon. någon som vet något oljerikt ställe som vi kan "hyra" in oss på?

Men vi kan återta baltstaterna! sedan måste vi ju vinna Poltava tillslut ( ukraina?) dessa länder är ju inte med i NATO. Poltava var ju pinsamt värre...

Poltava är inget prio ett i dagsläget. vi måste inrikta oss på att bli självförsörjande först, för att bli detta krävs det att vi har bränsle till våra fordon. någon som vet något oljerikt ställe som vi kan "hyra" in oss på?

Vi passar på när USA och GB är upptagna med IRAK och tar norge.

Vi passar på när USA och GB är upptagna med IRAK och tar norge.

Ja det var en smart idé! Vi får passa på när eventuell media är upptagen med mellanöstern :D

Vi har den historiska rätten på vår sida:) Norge, Finland, Baltstaterna, Polen, och ukraina har alla varit svenska vassal stater:) inkl delar av Tyskland som pommern osv... kom ihåg vi ska ha Nya SVerige också ... som ligger vid delaver floden..och Sant Bertolumeu.. PS vi är i krig med ett land! kom inte ihåg namnet:) ( ett mini land fredsfördrag har aldrig skrivit efter krigsförklaring för många hundra år sedan...låt oss få ett avgörande?)

Guest Johannes

Niklas, kan det va så att du tänker på san marino, som förklarade krig mot oss vid typ 30 åriga kriget eller nått, om så är fallet så måste jag göra er besvikna genom att meddela att fredsföredrag har slutits mellan våra länder för några år sen... såvitt jag vet iaf.. kan ju för sig ha fel och då är det fanken bara att rulla ned med pansar bataljonerna muhahah :devil

• 4 weeks later...