Blå Brigad Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 http://sct.staghosting.com/index.html Ja, det GÅR ju att göra så, men det är inte rätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 HAHAHA Ja herre gud... Vilka nötter det finns Det kanske är dags att införa obligatoriskt körkort för att ens få använda en dator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Hehe, japp, det finns en del ess som vet hur man ska göra Var en tant som sa att det var fel på hennes "mugghållare", den åker in ibland. hon syftade på cd-romen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Gud vad roligt.. Här finns mindre fler roliga, mindre grafiska berättelser om vat datortechs råkat ut för. Ibland är fdet faktiskt teknikern som är "puckot".. iallafall i historien om tjejen som hade problem med att musen gjorde att hennes dator inte startade. Teknikern hävdade att musen inte kan göra datorn ostartbar. Tjejen hävdade att, jo så ÄR det. Teknikern tar sig till kvinnan för att visa att hon har fel bara för att notera att strömsladden blivit söndertuggad av en mus... Länk till techtales: http://www.techtales.com/techroom.html /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
KattenJansson Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Hahaha. Jag har en rolig grej jag kan berätta om som relaterar till en person (X) här på forumet. Vi snackade lite på MSN och personen undrade om jag hade några tips på hur man använde Nero. Jag sa att jag själv inte använde Nero men det kunde nog inte vara så svårt. X förklarade att denne hade köpt CDR skivor och skaffat Nero och installerat detta. Lät konstigt tyckte jag. Hur som helst jag rekommederade att kolla vad "X" gett sin CDR-enhet för bokstav i Nero. Vi letade och letade men kunde inte begripa oss på vad felet kunde vara. Hur som helst efter en stunds funderande frågade jag hur många CD spelare "X" hade i datorn. Det kom fram att personen bara hade EN sådan. Hmm tänkte jag frågade om denna var en kombinerad läsare/skrivare. Det visste inte "X". Sen ville "X" inte prata mer om saken. Jag undrar ännu idag varför!!! =D Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Sen finns ju den gamla klassikern: http://www.rinkworks.com/stupid/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilsson Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Jag säger bara http://www.datortrimmarna.net, dessa grabbarna vet va de pysslar me... :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 En sida som går i samma anda som datortrimmarna; Hej Bilist Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 http://www.datadocktorn.nu/ - de har inte heller nån som helst koll på verkligheten (Alla referenser till skrivborssoldater är helt och hållet din egen fantasi =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaitoh Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 faktum är att vissa ibm-moderkort inte startar om inte mus och tangentbord sitter i (tog en bra stund att lista ut varför datorn inte startade när jag började med usb-mus ) faktum är att jag inte riktigt håller med om att 'pucko-lösningar' är 'pucko-lösningar'. har själv varit med om att rigga upp en server bestående av ett moderkort och cd-läsare i en papplåda, och hårdisken liggandes bredvid på en 90-skjorta. inget strul under ett 5 dagars långt lan. har man ingen låda så har man inte. tycker det är idiotiskt att låta bli att använda grejerna. en annan polare var tvungen att köra köra med en extra cd, annars kunde cd-skivan 'förflisas'. varför finns inte dessa barndomsproblem kvar längre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 faktum är att vissa ibm-moderkort inte startar om inte mus och tangentbord sitter i (tog en bra stund att lista ut varför datorn inte startade när jag började med usb-mus ) faktum är att jag inte riktigt håller med om att 'pucko-lösningar' är 'pucko-lösningar'. har själv varit med om att rigga upp en server bestående av ett moderkort och cd-läsare i en papplåda, och hårdisken liggandes bredvid på en 90-skjorta. inget strul under ett 5 dagars långt lan. har man ingen låda så har man inte. tycker det är idiotiskt att låta bli att använda grejerna. en annan polare var tvungen att köra köra med en extra cd, annars kunde cd-skivan 'förflisas'. varför finns inte dessa barndomsproblem kvar längre... Jasså du har också upplevt IBM. Vissa compuko gör likadant. Sen kan ni få killen som måste spela mp3 för att det ska gå att bränna under windows. Det är en asien lågprisburk men han hadde rätt, den bränner icke utan mp3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaitoh Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 hur lång tid tog det för dig att hitta problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.