Jump to content

M/90 byxan, nätverksteknikerns dröm.

Blå Brigad

Recommended Posts

Har bara konstaterat följande:

Helt suveräna att använda när man ska reparera datorer och nätverk. Plats för en hel box med skruvmejslar, CD-kittet med drivrutiner och ett par reserv TP-kablar + mycket annat.

Visst, folket kanske kollar lite underligt på en, men man slipper bära med sig allt i en väska och kan snabbt nå det när man ligger intryckt mellan en vägg och ett skrivbord. :banana Tryckte tillochmed ned ett minikeyboard i ena benfickan. Det ni... :P

Sådär, nu har man off-topic'at sig klart för den här gången. :((

(tyckte inte den passade in på materialdelen.. men ändra ni om den ligger fel.)

Personligen så tycker jag att det ser för j*vligt ut när folk går runt med 90-byxan och civila kläder till dessa, för att inte nämna gympadojjor till... usch...

Beställ istället ett par "civilfärgade" 90-byxor, typ svarta. Jag vet att någon har skrivit i någon tråd, om vart man kan beställa sådana, ett företag som bl.a. syr upp 90-byxor till privatpersoner... Hittar inte tråden...

Om Du beställer ett par, så kan du ju till på köpet beställa några extra fickor, så att det får plats med ännu fler prylar...

Just det ja, har till och med för mig att en av nätaffärerna som är länkade på mainsidan tillhandahar civila 90-byxor efter sybeställning. Måste se efter igen någon dag och beställa ett par eller två.

Gympadojjor till M/90?! Hemska tanke. *använder kängor året om*

Kan nån plocka fram ett bevis på att det finns enfärgade 90 byxor i samma kvalitet som förssvarets så blir jag lycklig. Vill HA. Då jag också bor i fickorna så har mina privat inköpta 90 byxor blivit allt i allo byxorna hemmavid. Tar dock ej dessa till jobbet osv men finge jag tag iett par svarta så

Är det uniform så ska det givetvis vara uni form också. M90-byxa, annan färg, ok.

Sen kan man ju förstå om folk gillar brallorna. En civil jägare kan få dispens för att nyttja byxorna tycker jag, så länge kängor används till dvs. :camo:

En jägare har ju iaf användning av M90-mönster, fast det bästa vore ju om det fanns något annat kamo-mönster. Skogsgrön är ju ett alternativ.

Skjorta 90 är populär i jägarkretsar annars för att inte tala om fältskjortan... En sån har väl var och varannan svensk i sin garderob.

Det är ju helt sjukt, efter lumpen började man titta omkring på folk och vilja slå dom. Folk har ju för fan allt, någon går förbi en med en 90tröja, nån tjej går förbi med en skjorta 90. Nån tant med regnstället.. osv. Inte för att nämna 90 kängor.

Hur somhelst är jag också het på svarta 90. Helst vaderade p och kanske ännu fler fickor:):D:):D:blink:

Inte så underligt egentligen, armékläder är ju billiga och bekväma. Sen säljs ju regnrock modell 50 (har jag för mig det är. Det är en lång rock.) för just 50:- så den förstår jag att många har.

Likadant med kängorna. (personligen går jag i tyska fallskärmsjägarnas skinnvaderade kängor. Rena kapet för 600:- när ett par falsk-aktiga och dåliga doc martens kostar runt 1500 om inte mer, och ser ut som stryk. Är ju inte ens fodrade. Likadant med gympadojjor, kostar multum och håller 1/50 av vad en armékänga gör i livslängd.)

Likadant med gympadojjor, kostar multum och håller 1/50 av vad en armékänga gör i livslängd.)

Jo, men köper man en gympadoja för att bedriva någon form av träning med så kan man ju inte ersätta dem med ett par kängor eller? Visst kan kängorna hålla i 100 år kanske, men hur bekväma är de efter ett tag? Gamla m/59-kängan höll säkert många många år, men t.ex. känga 90 blir sämre ganska så snabbt. Beror ju på vad man gör i och för sig, är det bara vanlig HV-verksamhet går det säkert bra i flera år, men använder man en känga dagligen eller marschar med dem så slits de ut och förlorar de flesta egenskaper som den hade när den var ny.

Själv föredrar jag dock ett par helt till 100% civila byxor när jag arbetar. Det finns väldigt bra arbetsbyxor, som t.o.m. ser bra mycket snyggare ut fältbyxa 90.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...