Jump to content

vart tog de söta lilla inläggen vägen?

ekblomboy

Recommended Posts

• Forumsledning

JA, jag nollade alla testinlägg, dels för att börja på ny kula och dels för att de låg i kategorin Vapen>Ak5.

Alla som skriver eller svarar måste vara medlemmar. Det kan tyckas tråkigt, men fördelen är att det blir mer seriöst. Varje kategori skall sedan ha minst en moderator. OM den moderatorn har bra koll kan man ju tänka sig att öppna den kategorin för iaf svar på befintliga inlägg av icke medlemmar, etc.

MAn kan göra allt istort sett med detta forum.  Grejen är att jag kommer ha ont om tid i Kosovo att hålla koll på det. Därför måste jag öka skyddet samt delegera uppgifter.

SLUT, frågor? :D

/Henke

• Forumsledning

Det är taget Doyle, har meckat ihop en gammal bärbar Compaq-pjäs jag haft skräpandes här hemma för att ev kunna koppla upp mig mot Internet där nere. Tyvärr har ju KS dragits med en del pedo-surfare så det är hårda restriktioner....

Förhopningsvis kan jag få koppla upp min gammelpjäs mot nätet iaf.  BOHICA. (SLÅ upp...)

Det verkar som SWEDINT börjat använda helt kassa bilar. MB Sprinter(kolla http://www.mercedes.com) . 2,5 m höga transportbilar inköpta av FMV. Skall vi leverera vitvaror? BILTEMA-höjda fjädrar och låtsas-terränggående (axlarna och markfrigång är inte fixat.) bara 2,5 vägg + höjd kaross....= STOR MÅLTAVLA softskinn...+spärrad vid 105km/h.  

Mmmmm varför ha skyddsväst när trafikhotet är statistiskt högst???  

Men men, TGB 11/20 är tydligen inte miljövänliga så vi köper in lite MB för dyra pengar .

Hörde ryktesvägen att FMV var tvungna att göra värsta impulsköptet. Kan bara tänka mig glädjetjuten att få panga RPG mot 2,5 m hög transportbuss med 2 mm plåt om jag vore Fi. Skall man krocka skall man väga mest :D

SISU RULES!!

Efter att ha kört sprintern i ett år kan jag bara säga att det är ett utmärkt fordon... att köra vält med.

Tar sig iof fram rätt hyfsat överallt....där det inte krävs större däck än de vanliga personbilsdäcken som sitter på...

Som fordon för en grupp som inte är under något direkt hot är den alldeles utmärkt, men sådan är ju situationen kanske inte så ofta...

Den är rätt go att köra och den har en del plus tack vare att den är utformad för försvarte, men därifrån till att verkligen vara funktionsduglig för den situation den ska vara i är steget rätt långt...

Småsaker som att du i princip inte inte kan hjälpstarta den utan att slå ut elsystemet kan ju ställa till det lite lätt... ???

Tjena,

Fet-cred till Henke för att fixat ett glockrent forum :D

Är i Kosovo nu (Ks05) M-B Sprinter är en ständig källa till aggression...

Helt ok för landsvägskörning, men det är generellt sett inga bra vägar här nere.

Senaste är att Spintern inte är läplig som patrull fordon och det har köpt in X antal M-B GW (Glendewagen?) som i mitt tycke är bra mycket bättre, har använt den både i Bosnien och i Kosovo.

Trist att man lagt så otroligt mycket pengar på ett fordon som är väldigt dåligt anpassat för de förhållanden vi har här nere....

Tur att jag har min Ksp-90B att trösta mig med ;)

Ha det/2Sharp aka Lynx-Jonas