Jump to content

Vilse i tältet - roliga händelser i tält/fält


Recommended Posts

  • Replies 417
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En kille på min lucka sätter sig plötsligt upp och skriker för full hals "FRAM MED ERA PERSEDLAR" lägger sig sedan och sover... redan en klassiker. :blink: En annan väcker alla i knäppetältet för uppställning, kommer senare på att han drömt det. Mindre uppskattat.

Link to comment
Share on other sites

hehe måste vart på sommarn när ni eldade lite eller nått... ananrs hade han nog märkt av sina nattliga förehavanden när han vaknade. jag har själv lyckats bränna mig både en och två gånger på en oljetunne eldstadsbegränsning...

Nej, det var på vintern, uppe i Älvdalen så vi eldade som f-n, det var ju 30 minus utanför tältet...

 

Vi hade ett par träklossar som kaminen stog på, så tunnan blev aldrig varm, sen hade en kille svetsat fast en hållare för hinken till ruska kort, klart funkis!

Den kom på efter en kille hade sparkat ner hinken i sömnen och dränkt halva vedupplagret...

 

Den slutade sina dagar under ett bandvagnsband dock... Blindstyre till Lt!!! Eller så kanske han inte var så blind... Hmmm... :)

Link to comment
Share on other sites

Tja, som vaktpost har man ju sett ett och annat. Jag stog och stirrade mot ett träd cirka 50 meter bort och kunde ge mig fan på att någon buse sakta lutade sig ut från trädet och tittade mot mig. Därefter lutade han sig sakta in igen. Inget dramatiskt kanske.

 

 

 

Ett vaktpost-par kom in i tältet en natt och svor att de hade sett ett UFO på himmlen. Nu var alla grymt trötta (fältkoma) så ni kan ju tänka er att det blev ett svalt intresse om man säger som så. Dock har de alltid hävdat att de såg ett UFO. Vem vet?

:blink: 

 

 

we are not alone :lala:

Link to comment
Share on other sites

haha, ja har 2 roliga incidenter som hände av samma person..

 

en gång när han var eldpost, låg vi alla andra och sov såååå skönt och man trodde aldrig man kunde bli väckt, men då rätt som det var vaknade man av att det var så otroligt kallt. det första man la märke till var att kaminen var kolsvart å tängte "va i helvete!!" då satt han där som ett fån (eldposten), å sa att det inte var kallt.. när man själv hade minimalt med kläder på sig, och han hade på sig allt han kunde få tag på.. men han stoppade aldrig i ved trots att ja som gruppchef sa till honom. han bara mummlade.. men jag sommnade om direkt, men vaknade efter en kort stund igen och såg att kaminen fortfarande var svart å sa till honom att stoppa i mera ved, men det gjorde han aldrig (vet inte vad som hände sedan).. det var iaf ett under att ja kunde sova den natten.. sedan på morgonen pratade jag med min vän som var steff den övningen, och han hade åxå vaknat av kylan som rådde inne i tältet några ggr och sagt till honom utan resultat!! :-(

 

 

sen en annan natt när min vän Johan satt eldpost var jag uppe för att prata med honom om en del saker.. rätt som det var började en person smaska, (som om han åt godis i sömnen) och rättsom det var efter några minuter satte sig killen upp och tog fram en "gott och blandat påse", käkade upp innehållet på nolltid. (detta gjorde han säkert i sömnen eftersom vi såg inga direkta tecken på att han var i medvetandet, förutom att han käkade godis :D ) sen la han sig ner igen å snarkade.. :)

 

detta har vi skrattat åt många ggr.. man måste kanske uppleva det själv för att förstå hur roligt det kan bli B)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sollefteå, vintern -96:

Vi har fältvecka och plutonen har grupperat någonstans ute i skogen. Hela gruppen ligger och sover i tältet, Grpch L sitter eldpost.

Jag vaknar mitt i natten av att något kryper över fötterna, en stor jävla ORM! Fy fan tänker jag och sätter mig upp (tror jag t o m drog fram moran). "Öh, L. Det är en orm i tältet!" Han tittar snabbt på mig, runt kaminen och säger lugnt "Nä du Boris det är det inte". "Men ser du den inte!" säger jag. Sedan blir det en kort omgång av "Jo-Nej" om det finns en orm eller ej innan jag lägger mig ner och somnar om.

 

Dagen efteråt kommer man på hur otroligt dumt det låter med en fet boaorm krypande i tältet mitt i smällkalla vintern. Grpch L tyckte dock att det var rätt kul då jag satt där och pratad om ormen som bara jag kunde se.

Link to comment
Share on other sites

Känner igen många av tidigare inlägg, både hos mig själv o hos kamrater. GSU:n var en riktig resa många gånger! :camo:

 

Den mest annorlunda upplevelsen var nog när jag mitt i natten under pågående insamling av granris till tältet känner att det är dags att lätta på blåsan mot ett träd. Eftersom plutch har beordrat alla vapenremmar av pga. att någon glömt sitt vapen tidigare så lägger jag AK:n bredvid mig där jag står. När jag väl har uträttat mina behov så hör jag en len kvinnoröst som säger: "Glöm inte vapnet...", varpå jag helt naturligt tänker: "Närå...det är lugnt, tack för tipset." :camo: och tar vapnet och återgår till tidigare verksamhet något konfunderad. :camo:

Link to comment
Share on other sites

Under vår slutövning var vi sammanslagna med en pluton från ett annat regemente, gud vet varför. Mitt i natten vaknar jag av att det luktar märkligt i tältet, en av de okända soldaterna har satt foten mot kaminen och strumpan har börjat lukta minst sagt illa. När jag slet bort foten från kaminen vaknar han, tittar surt på mig och vägrar inse att jag just räddat honom från svåra brännskador. Till slut hotar han med stryk och vänder sig om för att sova.

 

Problemet är att jag än idag inte vet om han verkligen hade foten mot kaminen eller om det var jag som drömde, eldposten hade inte sett något, ingen annan heller.

 

Otack är världens lön.

Link to comment
Share on other sites

Under GSU så hände det en del saker i logementen.

 

En kille reser sig upp. Öppnar sitt skåp och tar på sig polinställ och stridsväst och går och lägger sig. När han vaknar så är han lite fundersam vad det var som hade hänt. Samma kille går även upp en natt och ställer sig framför sitt skåp och säger "skåps visitation" och går upp i giv akt. Han står där bra länge innan han går och lägger sig.

 

En annan kille i samma logement vaknar en natt och har tror att han har slarvat bort sitt vapen. Då börjar han att säga "var är mitt vapen?" och leta och känna efter. När han känt på överslafen och hittat sin strisparskompis ben så säger han nöjt "där var mitt vapen" och går och lägger sig igen.

Link to comment
Share on other sites

kom på en rätt kul grej som hände vi hade en hundförare (Arvid) som pratade otroligt mycket i sömnen

 

Mitt i natten..

 

han sätter sig upp i tältet och säger högt och tydligt BOSSE, BOSSE (Bosse är en hund på plutonen dock inte hans egen hund)

 

Bosses HFÖ Wahlström som sitter eldpost säger: Arvid, bosse ligger och sover

Arvid: okej.. men men Wahlström du är ju död!

W: Nej, arvid jag är inte död

A: okej..

 

:lala:

 

varvid han lägger sig ner och sover vidare :D

 

han brukade även kommedera sin hund i sömnen rätt kul när hunden

i god tro börjar sitta och ligga på kommado

när han själv ligger och sussar sött :D:D

Link to comment
Share on other sites

detta har inget med koma i tält att göra men dock den hederliga fältkoman, en pluton på på GSUkompaniet hade efter en natt med strapatser kommittill stranden där de hade blivit beordrade att göra upp eld så att stridsbåtarna kunde se elden och komma och hämta upp soldatera.

en soldaterna börjar då springa fram och tillbaka längs stranden och ger eld med sin AK (lösplugg) och tömmer ett helt magasin!

 

 

jagb har hittils inte varit med om tältkoma med däremot logimentskoma.

 

när vi hade kommit tillbaks från sista fältveckan (GSU) och sov i våra logiment så hördes det en smäll i korridoren. nått har ramlat i korridoren, kanske någon låda eller dyl.

jag själv är HELT övertygad om att det är befälen som skjuter i korridoren och ropar eldställningar (måste ha gjort det tyst då ingen annan vaknar) och är på väg att springa ut i korridoren och besett eldställningarna då jag kommer på mig själv och undrar vad jag håller på med.

lite små kul.

Link to comment
Share on other sites

Imorgon börjar fältveckan så då kanske det händer något... (jag längtar inte)

 

Har i alla fall hänt lite i logementet. Folk som snackar i sömnen, någon som slår i skåpet, sängar som helt plötsligt börjar skaka utav bara helvete för att personen över/under fått för sig något.

Link to comment
Share on other sites

Lite sköna koma-minnen:

 

Andra natten i lumpen, vi ligger på logementet. Vi känner inte varandra så bra och alla sover med ett öga öppet och bara väntar på att helvetet ska braka loss. Helt plötsligt hörs ett ljudligt "MANÖVER" från personen som är veckans grpch. Alla flyger upp men inget händer.. Tog säkert fem minuter innan vi hajjade att personen i fråga talade i sömnen.

 

Det är ju inte bara de sovande i tältet som kan få för sig mystiska saker. Vi hade en eldpost som ställde sig upp och ropade "MANÖVER, STÅ UPP!" När en Lt. kliver in under fältvecka två. Tillägas kan att vi låg i ett patrulltält 8.... Stå upp? -Ja, visst :Malaj:

 

Ett skönt koma-citat från en långmarsch under fältvecka två är när kamraten vänder sig om och undrar om jag tror "att någon skulle märka något om jag (han) springer in på Statoilmacken och handlar". NEJ, det fanns ingen Statoilmack.

 

När jag somnar mitt i en mening, STÅENDE, under vapenvården efter baskerprovet.

Link to comment
Share on other sites

En ganska komisk incident jag var med om under GSU'n:

 

Jag samt stripsparskamrat hade legat som inpasseringspost till förläggningen.

Vi blir avlösta, traskade tillbaka till tältet.

När vi väl kommer in i tältet så utbyter vi några ord med eldposten, tydligen så sov inte en tapper kamrat speciellt hårt.

Vi hör ett ursinnigt prassel ifrån den sovande kamratens tilldeladeplats i tältet.

Han reser sig upp med blixtens hastighet, tittar på oss med en kall blick och med en ganska aggresiv röst säger han: "Vafan gör ni!? Eldar ni inomhus!? Det är ju livsfarligt!" varpå han snällt lägger sig ner och sover vidare.

 

Självklart mindes han ingenting nästkommande morgon.

Link to comment
Share on other sites

Kan berätta om en sak som hände under mitt baskerprov förra veckan, detta är vad min stridsparskamrat berättade dagen efter till mig.

Vi hade satt upp våra tält brevid varandra och under natten så hade han vaknat av att jag hade rest mig upp, tatt på mig hela stridsutrustningen samt packning och stog i manöver.

Han trodde han hade försovit sig men märkte snabbt att alla andra sover, då ber han mig att gå att lägg mig, efter ett tag gör jag detta med packning o allt på mig.

 

Jag tyckte jag sov skönt den natten iallafall.. =)

Link to comment
Share on other sites

Jag har aldrig hallucinerat eller motsvarande. Det tillhör de svaga!

 

Förövrigt kan jag tillägga att står en grön busskur ute i skogen på västra Utö i Stockholms skärgård.

:lol:

Jag vet inte hur det var med er baskermarsch, men jag hade jäkligt kul när jag tittade på "Dallas" på Berghausen framför mig..

 

*bland annat*

Link to comment
Share on other sites

Hahaha,

 

Så underbart med alla snortokiga historier som folk har samlat på sig. Jag måste erkänna att jag aldrig hade hallucinationer under min värplikt (RadioLänkman = löktjänst med lite fysisk aktivitet), och jag vet inte någon annan som hade det heller, men däremot så talade folk i sömnen hyffsat mycket och komade ganska friskt emellanåt.

 

Under första fältveckan (som inträffade bara en vecka efter inryckning) så befann hela kompaniets GBs på Mässtocka övningsfält på ett ställe som kallas för Karabyskogen (det ligger på väg mot StriBy anläggningen Karaby) där vi hade fått montera upp 20-tält om och om igen för att lära oss. Klocka började närma sig 00:00 och alla var helt väck av trötthet (chockanpassning någon?). Vi hade precis kommit in i tältet, fastställt en eldpostlista och börjat sova när en C stabskomp. kommer in i vårt tält och ser sig omkring. Jag är otroligt lättväckt så jag vaknar till (tror jag). Han får syn på mig som drasat ned på min sovplats och somnat utan att ta av mig någonting alls, varpå han påpekar att jag får sova i vilken utrustning jag vill men jag skall ta av mig kängorna.

Vid denna tidpunkt är jag så trött att jag inte förstår VEM som pratar med mig att jag bara vill få tyst på personen så jag utbrister något i stil med:

- "Nej tack, jag har det bra som det är". Naturligtvis så upprepar majoren sitt krav och jag tycker:

- "Nej, det var då ett jävla tjat". Majoren surnar till och säger åt mig lite på skarpen att det är nog bäst att Pettersson gör som han blir tillsagd. Fortfarande inte egentligen medveten om vad som pågår svarar jag:

- "Nu gör vi såhär, du håller käft och försvinner ur mitt tält och låter mig sova, så löser det här sig utan problem".

 

Detta gjorde majoren något paff, varpå eldposten tydligen var bussig nog att påpeka att jag troligtvis inte var helt vid mina sinnens fulla bruk. Eldposten slår till mig och jag "vaknar", får syn på majoren, minns plötsligt allt jag har sagt, inser vem jag talar med och gör enskilld ställning, ber om ursäkt, kastar av mig kängorna och dimper sovandes till backen igen...

 

Majoren och jag blev i ett senare skede mycket goda bekanta så det blev inga bestående problem baserat på mitt agerande.

 

Andra små misstag jag sett är när en NärskyddsSoldat kallade vårt kvinnliga befäl vid förnamn och satte ordet "lilla framför hennes namn (Lilla XXXXXX, så svårt är det inte att göra upp eld"). Hon blev ordentligt härsken. Enda gången jag såg henne arg under 10 månader. Har fortfarande kontakt med henne.

 

En kamrat kastade ut sin AK5 i skogen och skrek skydd. Ställde sig sedan upp och hävdade att han nu sket totalt i värnplikten. Han skulle minsann gå och köpa pizza (närmaste pizzeria är långt bor när man är på Mässtocka)! Han verkade sedan omedveten om hela situationen när en kamrat hämtade hans AK och gav den tillbaka till honom.

 

Den klassiska "postnojjan" är väl något som alla kämpar med de första gångerna man står post i fält. "Schh, det kommer någon", "Nej det gör det inte", två sekunder senare "Såg du det där???", och så håller det på ;)

 

En annan klassiker är när vi som nyinryckta (första dagen) står i korridoren och skall få moment sängbäddning förevisat oss av en löjtnant. Löjtnanten pekar på två stycken och tycker "Du och du är frivilliga, hämta en säng ifrån det logementet och ta hit den" och pekar på en dörr. De två VPL bär ut sängen i korriden och Lt håller sin förevisning. Mitt under denna intressanta lektion i perfekt sängbäddning utbrister kamraten ijämte mig (som senare vapenvägrade och fick civilplikt/tjänst):

- "A-men, shit alltså, måste vi bädda sängen i KORRIDOREN varje morgon!?!?"

 

Jag har fortfarande inte återhämtat mig ifrån det följande skrattanfallet.

 

Ett annat mer skräckliknande minne är när hela UTB-GB sitter och äter frukost inne i Karaby bland husen och det kommer en styrka med besökande soldater (vet inte vart dom var ifrån men jag vill minnas att H. Svensk var ibland dom och att jag såg photon han tagit där vi sitter precis utanför bild) och informerar oss om att dom skall öva i staden och att vi kanske skall flytta på oss. Dom får inte precis någon respons ifrån 20 gröna soldater. När dom frågar vart vårt befäl är svarar ingen (ingen visste någonting) och alla trodde seriöst att dom skulle dö på stubben av utmattning. Den episoden är det enda i hela min värnplikt jag inte vill uppleva igen.

 

Keep it comming!

Edited by ShadowCrow
Link to comment
Share on other sites

Vi hade alltid ett avskuret oljefat (ungefär 2-3 dm högt) som kaminen stod i, det funkaden kanon och ingen brände sig. Kanonsmidigt i och med att glöden trillade rakt ner i fatet, sen var det bara att tömma på morgonen. Hur löste man det annars, inget vidare bra om glöden trillar ner i gräset...

Jo man gjorde som såhär:

 

Man letade upp stenar så det täcker hela eldstaden helst ska det vara en stor platt i mitten en sen gräver bort allt torrt gräs/granris runtomkring sen sätter man kaminen där och glöden trillar ner på stenen, sen får man på bästa sätt städa bort kolen som trillat ner på stenen på morgonen.

 

oljefat? det har jag aldrig hört talas om, stenar finns ju i naturen.

 

Det var bra att hitta en tjock stor platt sten så kunde man sätta upp kaminen på den så sträcktes tältet och man fick bra sträckning i tältduken. Detta kan även vara ett knep efter man fått upp allt och man får omvisitation på just tältduken, så bullar man upp med stenar under den platta stenen så och sen upp med kaminen på den så sträcks tältetduken.

 

Men man få vara försiktig så den står stabilt ändå.

 

Jake - Kung på tält 12 i lumpen

:D

Link to comment
Share on other sites

Koma är en riktig höjdare, när de slängde ut oss i snön (i arvidsjaur) för första gången blev det fan riktigt kaos. Folk som går iväg ut i skogen ensamma helt utan anledning, folk som inte vet var de är, osv.

 

Det värst jag vart med om var dock då jag såg ett fångförhör, dom killarna var helst lost och trodde de var i ryssland, etc.

Link to comment
Share on other sites

Den klassiska "postnojjan" är väl något som alla kämpar med de första gångerna man står post i fält. "Schh, det kommer någon", "Nej det gör det inte", två sekunder senare "Såg du det där???", och så håller det på  ;)

Gick patrull vid ett litet flygfält under en övning i hemvärnet. Vi var fem i gruppen och reagerade på ett "larm". Jag hade haft bissar otur under natten och inte sovit ett skit. Var groteskt trött och var väl inte överdrivet glad åt att harvar omkring på flygfältet.

 

Men vad är fel undrar ni? Det vankas ju skjutning kanske? Svar: Nej. Befälen hade under övningen påpekat 3400 ggr att övningsförutsättningen var att Sverige inte befann sig i krigstillstånd. Detta är ett långt sätt att säga att det inte blir något pangande.

:(

 

Well, det är knall mörkt och vi går genom ett glest granparti och letar efter det som vaktposterna 250 meter bort beskrev som "två busar". Ser något i ögonvrån och snurrar runt. Där står en kille mindre än 10 meter från mig! Givetvis ser mina polare killen men ser inte lika imponerade ut.

 

Jag blir lite tveksam eftersom fienden framför mig står blickstilla. AK4 är osäkrad och jag väntar bara på en ursäkt att börja elda på med löspluggen. Killen bakom mig går fram och frågar:

-Har du sett något?

Va fan menar killen?, tänker jag. Han står ju mitt framför oss! Jag nickar mot fienden med huvudet och undrar stilla hur långt inne i fältkoman killen egentligen har sjunkit.

-Är han vid skylten?

 

Jag tittar noga och ser att jag precis stått i flera sekunder och hotat en varningsskylt med AK4.

:ph34r:

 

Jag harklar mig och säger:

-Öööh, näää. Han kom undan.

 

Pinsamt, pinsamt. Vi fortsatte patrullen och konstaterade att fienden inte var där.

Link to comment
Share on other sites

Ett klockers fall av koma var en kille som glömde sitt vapen hela tiden för han var så borta, tillslut så tejpade befälen fast det i händerna på honom för att han glömde det hela tiden. Men han lyckdes slita loss det och glömma det igen, då band de fast vapnet på hans ben ;-D.

Link to comment
Share on other sites

Mycket skojigt har hunnit hända på bara sex veckor kan jag ju säga :ph34r: Exempel kommrt här:

 

Soldat B sätter sej tvärt upp i sängen inne på logementet, stirrar på fönsterbrädan och säger högt:

-"Vart är mitt vapen?!"

-"Va?"

-"Vart är mitt vapen? Jag lade det på fönsterbrädan! Vad fan, det är borta!"

-"Somna om nu, ditt vapen är inlåst."

-"Nej! Jag låste inte in det, jag glömde det här!"

Diskussionen fortsatte två minuter innan soldat B slumrade in igen.

 

Första helgen efter inryck, ute i fält. Ligger i tältet, ska just till att somna, då någon jävel kommer in och frågar hur vi har det. Jojo, trevligt och så men jag vill sova. Han frågar lite till och jag överväger just i att göra något lite väl demonstrativt när jag hör någon säga -"Ja major", kompch på besök, ojoj, ibland har man tur :Malaj: Sen kunde man inte sova så bra då soldat J varje halvtimme flög upp och undrade om det var uppställning... :P

 

Undertecknad vaknade upp, pissnödig som fan själv. Inte särskilt vaken alls och ska till toaletten, och börjar undra vart fan den är någonstan. Sullar omkring i korridoren och tycker att ingenting stämmer, öppnar en dörr och kommer... UT! Då förstår mitt rusiga huvud att jag är hemma, och INTE på kasern 23... :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

när vi var i fält nu under GSU så snackade alla om att vi skulle bli väckta halv två på morgonen för att kuta ut i kalsongerna för att bekämpa "fienden" (typ).. det blev en hel del sån snack så ingen vågade riktigt ta av sig mycket kläder, visst kängorna och jackan åkte av men det var ingen direkt som sov i kalsonger bara (förutom furiren som för övrigt är en mästare på att snarka..)

Samma natt skulle jag få sova >6 timmar om ingen väckte oss tidigare och eldpost skulle man inte vara heller för den delen.. ändå somnade jag med en hel del orostankar osv :D

Nu kommer jag ihåg själv att jag vaknade minst 4-5 gånger av att ha "hört" folk klä på sig, greppa vapnen och bege sig ut från tältet men samtliga gånger har det visat sig att det bara vara eldposten som väsnades eller grannen som vände på sig. Det roliga i det hela var att jag halvsov, och det tog flera minuter innan man la sig ner igen och kännde sig säker på att det verkligen var bara någon som vände på sig :D

Det roliga var iofs inte min egen reaktion utan eldpostens, då jag mitt i natten sätter mig upp med eld i blicken och kollar runt mig, letar efter vapnet som jag då kramat om som en fin flicka för att inte alltför långt däreftert lugna ner mig och sova igen.. enligt en eldpost gjorde jag detta typ 2-3 gånger under hans pass och lyckades även skrämma upp honom.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kul tråd, måste bara väcka liv i den igen.

 

Efter en något blöt natt på stadens uteställen så går min logementskamrat till pissoaren, tror jag som vaknar till då han går upp. I själva verket så går han i sömnen - naken - och i stället för pissoaren så använder han handfatet (den äldre iof pissoarliknande modellen). Han står då med huvudet lutat mot hyllan för tvålar etc.

Han har inte något minne alls av detta morgonen efter men undrar varför hans kalsonger ligger i fotändan på sängen...

 

Som tur var lyckades två killar ur grannlogementet vakan och fippla fram en kamera för fotografering, dessa foton sattes sedna upp på anslagstavlan för allmän beskådan...

 

En av många roliga incidenter...

Link to comment
Share on other sites

Underbra tråd. Förstår inte hur jag har missat den så här pass länge.

 

NNNsson, Pratar i sömnen: "Bra satsat NNNsson!"

 

Soldat 1. Sätter sig upp och utbrister: "vad håller du på med? Fan NNNsson! Var är handtaget?"

 

Soldat 1. Sätter sig upp och stirrar rakt fram. Tar upp ak5:an och håller i famnen. Klappar ak5:an som om den vore en kattunge. Lägger sig ned och fortsätter sova.

 

Soldat 1. Ligger och sover, börjar plötsligt stöna. Håller på ett kort tag. När han slutar börjar soldat 2 som ligger bredvid honom att stöna. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Triggerpuller

Ett litet exempel på banala drömmar:

 

Jag truppför som plutch och har under dagen varit ganska så stressad. Mitt i natten sätter jag mig upp och tror att jag skall ta emot order från kompanichefen om 2 minuter. Jag får upp min karta och anteckningsmtrl och tar emot en order som i mitt sinne lät ungefär som: Order BS, förinta varuhuset, byggnadsritningar här, spräng och tändmedel finns vid, rapport till mig då uppgiften är löst, slut.

 

Därefter omvandlar jag detta i mitt röriga huvud och producerar en riktigt bra order till mina gruppchefer om vem som skall spränga vad, när, hur osv.

 

Under hela det här förloppet har jag naturligtvis sovit, även fast jag suttit upp och talat med en kapten som inte finns, och därefter gett order till gruppchefer som inte finns. Hela tältet har roat lyssnat till min högst engagerade ordergivning. När jag är klar lägger jag mig direkt ner igen och fortsätter sova med slutna ögon.

Många hade roligt åt det där ett bra tag framöver.

 

Precis när övriga somnat om hoppar jag upp och börjar skälla ut en gruppchef som inte vill spränga varuhuset för att det är fullt med civila och barn. När jag är klar med att hota med krigsrätt mm skriker jag "KRIGET KRÄVER"! och fortsätter sova.

 

Det roliga är att jag faktiskt kommer ihåg att jag drömt detta, men att jag "gått" i sömnen hade jag ju ingen aning om.

Link to comment
Share on other sites

  • henke changed the title to Vilse i tältet - roliga händelser i tält/fält

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...