Jump to content

Ni missade väl inte...

Guest Fågel Fenix

Recommended Posts

Guest Fågel Fenix

"Desert Fox" handlade som ni kanske har fattat om Rommel och hans liv.

Ganska trevlig film. Dock med mkt bilder där personerna står framför skärmar <--bakgrundsbilder alltså.

Men men det var ju ett tag sen :P

här hittade jag lite böcker för intresserade ww2 böcker

Guest Fågel Fenix

Jo det förstör ju en hel del då man inte får höra "ACHTUNG" och "wIR HABEN EIN INTRUDER" samt "ALARM!" :):dong: (inte för att de förekomm i denna film men de tär roligt ) :P

Döptes inte en Amerikansk operation i Iraq till "Desert Fox" ??

aja det är en Okej film, men nu ska jag komma till höjdpunkten av det här inlägget vilket är att bästa WW2 litteraturen är: Antony Beevor´s STALINGRAD

Ganska väldigt tunt med bilder dock vilket skulle vara det ända minuset (man har ju alltid omslaget).

Guest Fågel Fenix
Döptes inte en Amerikansk operation i Iraq till "Desert Fox" ??

aja det är en Okej film, men nu ska jag komma till höjdpunkten av det här inlägget vilket är att bästa WW2 litteraturen är: Antony Beevor´s STALINGRAD

Ganska väldigt tunt med bilder dock vilket skulle vara det ända minuset (man har  ju alltid omslaget).

jo det gjorde dom

Google är bra till mkt :)

Tyvärr har jag inte läst Stalinggrad. SKall göra det...ngn gång :dong:

Det som är dåligt med filmen är att tysken pratar engelska. Men tyvärr går ju inte James Mason att få i tysk version så..  :)

Det värsta är att han inte finns i någon version längre:

http://www.findagrave.com/php/famous.php?p...&lastName=mason

Internet är tjusigt. Jag har sökt på mitt eget namn, men jag är inte med - än. :banana

:huh:

kollade på www.imdb.com funkar lika bra :P

jag såg den faktiskt i tablån och tänkte skriva något om den också, men det var typ 15 min innan filmen startade så var nog inte många som hade kunnat se min varning :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...