ImperialKouhai Posted July 2 Report Share Posted July 2 Hej allesammans! Jag sätter just nu ihop en komplett m/59 med uniform samt stridssele och jag undrar vad som förvarades i ryggväskan som satt därbak på stridssele S? Min gissning är förstärknings klädsel, snuskburk och annat smått men en packlista skulle vara skönt att ha. Det skulle även vara bra ifall någon vet vad man spänner fast på ryggen av selen, än så länge har jag knäpptetält ensamma vargen och regnkappa men jag har hört att sovsäck också spändes fast? Finns det någon som har använt stridssele S en gång i tiden som skulle kunna dela eller ifall det står något i någon SOLDF/SOLD MTRL bok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted July 5 Forumsledning Report Share Posted July 5 Enligt Sold Mtrl 1983 I ryggväskan: matbestick 1 kokkärl 1 kåsa 1 enmanskök 1 torrskaffning 1 stridsförplägnad (omsådan utdelas) 1 plastpåse 1 reservlivsmedel 1 konservbrytare 1 ylletröja 1 fältskjorta 1 strumpor, 1 par 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reservingenjör Posted July 6 Report Share Posted July 6 Regnkappa/regnskydd och vindrock utan foder rullades och spändes fast i packremmarna ovanför ryggväskan. Sovsäck hade vi inte. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ImperialKouhai Posted July 12 Author Report Share Posted July 12 On 7/5/2023 at 12:43 PM, henke said: Enligt Sold Mtrl 1983 I ryggväskan: matbestick 1 kokkärl 1 kåsa 1 enmanskök 1 torrskaffning 1 stridsförplägnad (omsådan utdelas) 1 plastpåse 1 reservlivsmedel 1 konservbrytare 1 ylletröja 1 fältskjorta 1 strumpor, 1 par On 7/6/2023 at 8:37 PM, Reservingenjör said: Regnkappa/regnskydd och vindrock utan foder rullades och spändes fast i packremmarna ovanför ryggväskan. Sovsäck hade vi inte. Tack för svar från båda av er! Det verkar som jag saknar ett par saker på listan men jag ska skaffa allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts