Yippeeee Posted May 31, 2023 Report Share Posted May 31, 2023 Jag är då köldkänslig vilket kommer påverka min möjlighet till en utbildning inom FM och siktar därför på något utan alltför mycket tid ute i fältet i flera veckor på vinterutbildning osv. Jag undrade då om någon kunde ge mig lite insyn till hur det är som underättelseassistent både inom armen och flygvapnet. All hjälp och svar uppskattas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted May 31, 2023 Report Share Posted May 31, 2023 2 hours ago, Yippeeee said: Jag är då köldkänslig vilket kommer påverka min möjlighet till en utbildning inom FM och siktar därför på något utan alltför mycket tid ute i fältet i flera veckor på vinterutbildning osv. Jag undrade då om någon kunde ge mig lite insyn till hur det är som underättelseassistent både inom armen och flygvapnet. All hjälp och svar uppskattas Se till att hamna på något fartyg, det är nog större schans att fu hamnar där än som underättelseassistent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yippeeee Posted May 31, 2023 Author Report Share Posted May 31, 2023 1 hour ago, Chassi said: Se till att hamna på något fartyg, det är nog större schans att fu hamnar där än som underättelseassistent. Det är något jag också har tänkt på, men underättelseassistent verkade väldigt intressant. Är det stor konkurrens för de platserna som erbjuds eller tror du att något annat skulle kunna hindra mig från att hamna där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted May 31, 2023 Report Share Posted May 31, 2023 5 hours ago, Yippeeee said: Det är något jag också har tänkt på, men underättelseassistent verkade väldigt intressant. Är det stor konkurrens för de platserna som erbjuds eller tror du att något annat skulle kunna hindra mig från att hamna där? Det tror jag definitivt, finns fler möjligheter inom marinen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yippeeee Posted May 31, 2023 Author Report Share Posted May 31, 2023 1 hour ago, Chassi said: Det tror jag definitivt, finns fler möjligheter inom marinen. har du någon erfarenhet av underättelseassistens utbildningen, hur den ser ut m.m.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AR123456789 Posted June 1, 2023 Report Share Posted June 1, 2023 (edited) 15 hours ago, Chassi said: Se till att hamna på något fartyg, det är nog större schans att fu hamnar där än som underättelseassistent. Marinen har väl inga värnpliktiga alls i fartygsbesättningarna längre? Edited June 1, 2023 by AR123456789 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted June 1, 2023 Report Share Posted June 1, 2023 11 hours ago, Yippeeee said: har du någon erfarenhet av underättelseassistens utbildningen, hur den ser ut m.m.? Nej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted June 1, 2023 Report Share Posted June 1, 2023 4 hours ago, AR123456789 said: Marinen har väl inga värnpliktiga alls i fartygsbesättningarna längre? Nej, men det värnpliktsutbildas fortfarande sjömän mot olika marina befattningar, för krigsplacering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perman Posted June 1, 2023 Report Share Posted June 1, 2023 3 hours ago, Chassi said: Nej, men det värnpliktsutbildas fortfarande sjömän mot olika marina befattningar, för krigsplacering. Förr i tiden så var i all fall kocken på ubåtarna värnpliktig. Vet inte hur det är idag. /Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FurirJönsson Posted June 1, 2023 Report Share Posted June 1, 2023 Vissa elektriker ochså. En bekant fick "segla" med HMS Gotland till Medelhavet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts