TKraften Posted May 27, 2023 Report Share Posted May 27, 2023 (edited) Jag och en kollega bevistade Armens födelsedag på gärdet idag. Officiellt är det den 17 juni som vår armé föddes ca 2 veckor efter Gustaf Wasas kröning till Kung i Strängnäs 6 juni 1523. En hel del fordon som jag fotade. De hade Arsenalen på plats och alla typer av stridsvagnar och stridsfordon visades både från en förgången epok, den nuvarande epoken samt i drift och eventuellt den kommande epoken i framtiden. Archer, Luftvärn 103 Patriot med 12st blåa 103B dummies, Stridsvagn 122C, Stridsfordon 90D1, CV9035NL från Nederländerna, 8 hjuliga PATGB 360 och den nyare 6 hjuliga PATGB300 med 12cm Nemotornet. Sen två obemannade fordon som används i Ukraina enligt leverantören på plats. Sen en stridsuppvisning av 31 flygburna jägarbataljonen med hkp 16. Bra dag och hålltillgodo med mina bilder där tyvärr många blev fotade i ett motljus. //TF Edited May 27, 2023 by TKraften Stavfel och lite tillägg. 2 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted May 28, 2023 Report Share Posted May 28, 2023 Snygga bilder, tack så mycket. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polman1 Posted May 28, 2023 Report Share Posted May 28, 2023 Jag var också där, ett imponerande arrangemang. Skulle tro att en hel del står kvar även under Veterandagen 29/5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts