Jump to content

Imorn bär det av.

Recommended Posts

Imorn klockan 16.30 avgår bussen till Holland och Nijmegenmarschen. Är det någon från forumet som ska gå marschen i år?

Jajamensan. Jag åker på söndag, går de sista 40 i morgon. :Malaj:

@linus Funderarde starkt på att gå den iår, men det kom annat ivägen, men lycka till!  :Malaj:

Jag har inte ens FUNDERAT på att gå den någon mer gång efter första och enda gången -94. Inte förrän nu. Det vore kul att gå en gång till i alla fall. Hur långt har ni marschtränat, ni som går i år?

@linus Funderarde starkt på att gå den iår, men det kom annat ivägen, men lycka till!  ,O

Jag har inte ens FUNDERAT på att gå den någon mer gång efter första och enda gången -94. Inte förrän nu. Det vore kul att gå en gång till i alla fall. Hur långt har ni marschtränat, ni som går i år?

Jag har traskat runt 30 mil. började på 1 mil åt gången, sen 2, sen 3, och nu 4.

Hur är det nu när FM mer eller mindre tagit sin hand ifrån det hela, är det fortfarande chartrat tåg ner som gäller eller?

Jag och några kollegor åker med syncrobuss. vi ingår inte i den svenska kontingenten utan frilansar. vi kommer att rasta och käka hos holländarna. hur kontingenten gör vet jag inte.

Och jag som trodde större delen av FM var mekaniserat................Hur orkar man? X|

Exakt! "Den moderne soldaten strider uppsuttet"- Citat: Fd Kvartersmästare P4, numera tillhörande Flottan

@linus Funderarde starkt på att gå den iår, men det kom annat ivägen, men lycka till!  ,O

Jag har bara tränat några mil och sedan gick jag utagningen då jag inte va så risig efter den så orkade jag alldrig gå ut och träna mer.

Någon som känner för att berätta lite mer om marchen? (För oss som inte har koll) :lol:

Jag har hört om den men det var länge sen... :lol:

Ni kan ju få se hur det såg ut förra året:

http://www31.brinkster.com/snk02

Jag kommer inte att gå detta året, eftersom jag gör min värnplikt. :)

Dock kommer det att bli fler gånger.

Jag började marschträna i början av mars, slutade träna en månad (!) innan marschen. Det flöt på bra.

Marschträningen kom upp i strax under 40 mil.

Lycka till, alla gångare!

• 1 year later...

Har vi några Nijmegenmarschare här iår? För min del är det första gången jag genomför marschen.

Och så till frågan: På utrustningslistan ingår permisuniformen som jag så flitigt hämtat ut från förrådet på amf4, men med unifomen ingår det guldbelagda Hv-märken. Kan någon förklara så förståeligt som möjligt var dessa ska sitta (totalt 4st två mindre och två aningen större)?

och JA jag har läst uniformsreglemente men kunde inte hitta just dessa specifika märken. Jag har en hint om var märkena ska sitta men inte vilken storlek som ska sitta var osv.

//Svensk.M

Edited by Svensk.M

Har vi några Nijmegenmarschare här iår? För min del är det första gången jag genomför marschen. 

Och så till frågan: På utrustningslistan ingår permisuniformen som jag så flitigt hämtat ut från förrådet på amf4, men med unifomen ingår det guldbelagda Hv-märken. Kan någon  förklara så förståeligt som möjligt var dessa ska sitta (totalt 4st två mindre och två aningen större)?

och JA jag har läst uniformsreglemente men kunde inte hitta just dessa specifika märken. Jag har en hint om var märkena ska sitta men inte vilken storlek som ska sitta var osv.

//Svensk.M

Dom stora skall sitta på kragen, dom små används inte längre vad jag vet, förr satt dom på axelklaffarna. Där ska nu MD grupp märket sitta.

Mvh Per

tack för svar! Så jag bör skita i de små märkena? Fick inte ut något MD-gruppmärke.

Om du inte fick ut, ja då skulle jag köra utan på axelklaffarna.

Vilken md-grp tillhör du? Förråds killarna vet inte alltid vilka märken som skall delas ut. Har själv varit med om det.

tack för svar! Så jag bör skita i de små märkena? Fick inte ut något MD-gruppmärke.

Om du inte fick ut, ja då skulle jag köra utan på axelklaffarna.

Vilken md-grp tillhör du? Förråds killarna vet inte alltid vilka märken som skall delas ut. Har själv varit med om det.

Jag tillhör f.d Älvsborgsgruppen numera under Göteborgsgruppen med namnet Elfsborgsgruppen. Den är nystartad så MD-grupp märken finns nog inte än.