Reklamerad Posted April 11, 2023 Report Share Posted April 11, 2023 Jag har precis fått mitt avtal med Försvarsmakten om att gå med i Hemvärnet. Har även sökt GU-F till hösten. Problemet är bara att vi ska flytta och kommer därför behöva byta hemvärn, dvs till en annan bataljon. Hur genomför man ett byte? Ska man först kontakta sin nuvarande bataljon eller den nya? Ska jag gå GU-F:en först och sedan ta upp frågan om byte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted April 12, 2023 Report Share Posted April 12, 2023 Prata med den utbildningsgrupp du tillhör, det behöver ju även finnas ett behov av din befattning på nästa bataljon. Ditt avtal om GU-F nu är ju baserat utifrån nuvarande behov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders G. Posted April 12, 2023 Report Share Posted April 12, 2023 Meddela utbildningsgruppen på den nuvarande orten att du kommer att flytta. Genomför utbildningen, du behövs garanterat även på den nya orten. Väldigt få kastas ut pga personalöverskott... Välkommen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts