Jump to content

Ifrån toppen till botten

Recommended Posts

Mönstring:             2018            2023

Muskel.                     9.                 9

Syn.                           A.                 A 

Arbetsprov cykel.     9.                 9

Färgseende.              A.                A

Hörsel.                       A.                A

Läkarundersök.         A.                A

Iprov94.                     6.                7   

Plicktjänstförmåga.   6.                4

Befälslemlighet.        7.                 4 

Jägartest.                  G.               -

Mönstrade frivilligt 2018 och ville bli röjdykare, då ville försvarsmakten ist få in mig på jägarlinjen. Där och då pssade det inte riktigt i livet då det tog 6 månader innan jag mönstra ifrån att jag sökte den och mycket han hände med nytt jobb och tjej osv.

Allt jag läst på nätet säger att psykologerna är otroligt vassa och de får man väl hoppas men jag kan tycka att det är otroligt konstigt med resultaten åvan. Känns som de bror väldigt mycket på vilken psykolog man får...

Ser jag tillbaka på mig själv 2018 så va jag sjukt osäker på mig själv och hade ingen aning om vad jag ville med livet. Jag va blyg och hade otroligt svårt att ta plats. Nu 5 år senare med arbetslivserfarenhet ifrån olika branscher, ledarskaps utbildningar och en otrolig personlig mognad så är jag tydligen inte alls lika behörig längre... Jag jobbar idag som lärare, PT/instruktör och Hockey tränare jag vågar stå framför folk och leda människor till att bli bättre vilket jag aldrig ens våga drömma om 2018. Hur kan jag nu va mindre behörig till att söka tjänster inom försvarsmakten? 

Den ända utbildning jag nu får söka är skyttesoldat/marksoldat.

Min fråga är av dom som vet och har erfarenhet. Ska jag göra den utbildning och sedan söka mig vidare inom försvarsmakten eller är det bättre att vänta 18 månader för att komma in på en "bättre" utbildning?

Mitt mål nu va jägarsoldat och sedan läsa vidare till officer.

Enligt min handläggare verkade det väldigt svårt nu med tänka på mina låga resultat hos psykologen.

Tankar? Vad borde jag göra?