Albin Posted Saturday at 11:16 PM Report Share Posted Saturday at 11:16 PM Hej! Jag gjorde Mönstring den 11 november 2022 och jag fick du radiolänkgruppchef, utbildningen är 299 dagar lång, alltså 19 månader. Jag fick min befattning bekräftat ungefär den 19 december 2022. Men jag har nu kommit fram till att jag vill ha en tjänst som har en längre värnplikt. Så min fråga är om det gör att byta? Och isåfall hur man gör det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albin Posted Saturday at 11:17 PM Author Report Share Posted Saturday at 11:17 PM (edited) Och går det att få välja själv vilken befattning man då får? Edited Saturday at 11:19 PM by Albin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AR123456789 Posted Saturday at 11:18 PM Report Share Posted Saturday at 11:18 PM Varför vill du göra en längre värnplikt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albin Posted Saturday at 11:18 PM Author Report Share Posted Saturday at 11:18 PM Just now, AR123456789 said: Varför vill du göra en längre värnplikt? För att jag tycker att det hade varit roligt. Jag vill göra något annat än skolan ett tag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albin Posted Saturday at 11:21 PM Author Report Share Posted Saturday at 11:21 PM 1 minute ago, AR123456789 said: Varför vill du göra en längre värnplikt? Och ska jag vara ärlig har det också med att många av mina kompisar har fått 15 månader, men det optimala enligt mig är 12 månader så vill ha det. Visste inte vad jag ville på mönstringsdagen när inskrivningshandläggaren frågade mig vad jag ville bli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zimme Posted Sunday at 04:22 AM Report Share Posted Sunday at 04:22 AM Det torde ju finnas möjlighet att söka anställning efter värnplikten så vill du fortsätta inom försvarsmakten så bör det inte vara några problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polman1 Posted Sunday at 09:27 AM Report Share Posted Sunday at 09:27 AM Gör värnplikten smart och bra, sök jobb efteråt om du känner att du vill mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cykelskytt Posted Sunday at 12:46 PM Report Share Posted Sunday at 12:46 PM Man kan uttrycka önskemål men man kan inte välja. Jag hade heller inte reflekterat så mycket inför mönstringen över vilken befattning jag ville ha. Jag försökte sedan byta i efterhand men blev nekad. Jag gjorde det jag blivit uttagen till och det gick bra det också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts