Jump to content

MC-olycka

Fbj972

Recommended Posts

Under sommarlovet från PHS jobbar jag på polisens ledningscentral i den stad där jag bor. Häromdagen skedde det jag länge fasat för. Jag tog emot ett samtal om en trafikolycka mellan en MC och en bil strax utanför centrumkärnan. Föraren till MC'n var troligtvis redan avliden enligt SOSAB. Jag skickar dit några radiobilar som snabbt bryter på plats. Efter en stund ringer de in till mig på ledningscentralen och vill ha en dataslagning på två reg.nr. Jag fick en känsla av olust när jag knackade fram dessa nummer på dataskärmen... Jag tyckte mig känna igen namnet på den som ägde motorcykeln, men det kopplade inte riktigt... Ägaren var en kvinna... När jag sedan får ett personnummer på föraren detonerade bomben... Det är en god vän till mig som förolyckats. Motorcykeln var registrerad på hans mor - inte undra på att jag tyckte mig känna igen namnet...

Att sedan sitta och göra det som ankommer polisen var väldigt jobbigt... Att beställa en likbil och uppge sin kamrats namn och personnummer var en vidrig känsla. Det hela kändes dock overkligt - verkligheten gjorde sig dock gällande när jag besökte olyckplatsen och möttes upp av gemensamma vänner...

Jag skulle inte bli förvånad om denna person är reggad på detta forum, då han delade vårat intresse...

N.G ta väl hand om dig dit du nu kommit - jag kommer att sakna dig!

Guest Fågel Fenix

Svårt att sätta sig in i hur det känns. Som tur är vet jag inte.

Det närmaste jag har varit med om är min bror som var med om MC/bil olycka för några år sedan.

Var inte helt roligt.... men han dog iaf inte.

Hoppas att kompisen får det bra var han än må vara!

.R.I.P.

Beklagar sorgen. Det är en hård verklighet för dem/oss som arbetar inom Polis, brandkår och andra allmännyttiga verksamheter att behöva konfronteras med saker som händer våra nära och kära under vår egen tjänsteutövning.

Hoppas att din myndighet ger dig det stöd du behöver. Min erfarenhet efter 6 år i polismyndighetens tjänst säger mig att i dessa lägen så får man en jävla massa backning av sina kollegor. De vet allt för väl vilken situation man är i. Hoppas det är så för dig.

Återigen så beklagar jag sorgen.

Beklagar sorgen.

Vet inte om jag gör det något lättare för när jag säger att jag vet hur du känner det, har själv förlorat två vänner i trafikolyckor. Det gäller bara att kämpa på, förhoppningsvis så får du stöd av dina kollegor.

Mina tankar går till dig och hans familj.

:huh:

Beklagar sorgen broder. 

Har du fått någon klarhet om han var forumsbroder?

Tack!

Nej, jag vet inte huruvida han ägnade sina lediga timmar här på forumet... Skulle dock bli mycket förvånad om så inte var fallet... Han var en eldsjäl - vill minnas att han påbörjade gu (PBS/KJ) år 2000, för att sedan avbryta för att operera benhinnorna... Den långa väntan på operationen gav honom kraftig abstinens efter att på nytt få försöka genomföra sin vpl på KJ/Amf 1. Kan inte tänka mig annat än att han slog ihjäl tid här, då jag vet att han kände till forumets existens.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...