Jump to content

Modifierade AK 4:or?

Guest

Recommended Posts

O...

Är det någon som vet om det "bara" blir de nya optiska riktmedlen?

Det har ju teoriserats vilt (??) om vikbara kolvar, handskydd med lampa, ny (grön) färg etc.

Men är det någon som vet hur det blir?

• 2 weeks later...
Vad är det för modifieringar du menar? De nya siktena är nog på väg, Aimpoint bidde det.

Det har var nagot vi blev ganska sura over nar jag lag inne. HV skulle fa Aimpoint. Vi skulle fa hallas med jarnsiktena. Hm.

Den gröna färgen finns även på vapen som inte har fått den nya skenan. Jag var inne och bytte min AK för ett tag sedan mot en som skulle vara sprillans "ny".

Tveksamt om vapnet är nytt, utan jag antar att den är rotrenoverad, vet i alla fall att pipan är ny på den. Bultarna satt så hårt att jag knappt kunde plocka isär den...

Den gröna färgen finns även på vapen som inte har fått den nya skenan. Jag var inne och bytte min AK för ett tag sedan mot en som skulle vara sprillans "ny".

Tveksamt om vapnet är nytt, utan jag antar att den är rotrenoverad, vet i alla fall att pipan är ny på den. Bultarna satt så hårt att jag knappt kunde plocka isär den...

du har rätt, det mest troliga är att ditt "nya" vapen är renoverat :D

För vi ska lämna in våra vapen för att få ut med nya siktet och gröna färgen, och då ska våra gamla målas å piffas till, fast det kan även hända att en del AK4or kommer ju att simma över till baltikum med. :)