Johano Posted March 3, 2022 Report Share Posted March 3, 2022 Hejsan! Första gången jag är här inne och kikar, jag har idag tagit mina första steg för att bli Soldat. Idag har jag fått godkänt Rekryttest, som ni säkert vet så svarar man på 60-tal frågor. Det tog cirka 5 minuter sen blev jag godkänd. Jag är utbildad svetsare som jag gjorde på en gymnasieskola (Komvux), jag har godkänt i Engelska 5 men inte i matte 1. Är allting kört redan nu? Jag är nyfiken då för jag blev ju ändå godkänd för att boka prövning, nu i efterhand har jag sett att det krävs Engelska 5, Matte 1 och Svenska 1. Gör Försvarsmakten undantag? Spelar Inskrivningstestet någon roll just där? Skulle jag kunna visa mina kunskaper inom dessa ämnen som gör att jag ändå kan bli antagen? Det har alltid varit lite av en dröm för mig att gå med i det militära, men min skolgång i tonåren däremot var inget vidare. Det är inte mina kunskaper det är fel på, det handlade mycket mer om problem i hemmet och ''Skoltrött'' som gjorde att jag inte åkte dit helt enkelt, är ingen ursäkt jag försöker trycka fram här, även om det må låta så. Min sista och egentligen största fråga, ska jag avboka min tid för prövning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...