Jump to content

Benhinneinflammation


Recommended Posts

Hallå! 
 

Jag är nu ca 4 månader in i min värnplikt och har haft stora problem med benhinnorna sedan ett år veckor efter inryck. Sjuksköterskan säger att det är benhinneinflammation och att vila är den enda lösningen. Har testat vila, Ipren och voltaren men problemet tycks inte försvinna. 
 

Eftersom jag är halvvägs in i värnplikten nu så börjar tiden bli knapp och jag mer orolig för att jag inte ska klara fälttestet eftersom jag inte ”kan” träna kondition förutom cykling vilket jag inte känner ger så mycket. Är rädd att det bara blir ännu värre ifall jag kör på ändå. 
 

Finns det någon som haft liknande problem och hur gjorde ni isåfall?

 

Link to comment
Share on other sites

Vila bort det är tyvärr det enda som funkat för mig. Simma och gör något annat till det går springa lite igen. Om man är försiktig går de belasta mer och mer utan att få ont. Det är ingen riktig inflammation utan en överansträngning, därför hjälper voltaren dåligt.

Link to comment
Share on other sites

Prova inlägg i kängorna. Hade samma problem när jag gick tillbaka till det gröna efter flera år i det civila mörkret. M/90 kängorna är inte för alla och i vissa fall är de slitna. Jag valde att köpa egna kängor som skulle ha mer dämpning och vara skonsammare för benhinnorna. Det finns särskilda sulor på alla apotek att köpa så prova det. Scholl Sport tror jag skulle passa bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...