Dahlberg Posted July 6, 2003 Report Share Posted July 6, 2003 Här sitter man i lugn och ro och skriver ihop en websida, på gammalt hederligt html-vis, som snart är klar, snygg som bara den... Osså, får webläsaren (eller vad det är som jävlas) ryck och slutar till viss del att ladda upp bild-filerna (GIF och PNG). Den muppar både ute på webben och på hårddisken, även SoldF är utan vissa bilder i topicen just nu... fan... Jag har Windows XP (skit, för övrigt) och explorer-webläsaren är i filversion 6.0.2800.1106 (om det nu spelar nånn roll). Är det någon lösning att avinstallera webläsaren och installera om den, går det över huvud taget i XP? Finns det nånn annan som har/haft detta problem? Hjälp mej någon! Jag går under!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted July 6, 2003 Forumsledning Report Share Posted July 6, 2003 RE-INSTALL är mitt råd, såvida du inte orka sitta o felsöka. (winxp som förövrigt inte alls e skit, utan det handlar oftast om skit bakom tangentbordet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted July 6, 2003 Report Share Posted July 6, 2003 (edited) Har du PAJAT internet!? Ominstallation är oftast det enklaste och snabbaste sättet att lösa problem med burken. Testa en annan webläsare om inte annat? Edit: Det kan inte vara nåt i säkerhetsinställningar eller liknande som blivit kecko när du testat din egen sida? Edited July 6, 2003 by Vargas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
majk Posted July 6, 2003 Report Share Posted July 6, 2003 kolla verktyg/internet alternativ avancerat och se till att ha "visa bilder" i kryssat du kan även ta bort cookies och ta bort filer i fall du har nått skit som ligger å blockerar... samt trycka på knappen längst ner i avancerat fliken... annars finns explorer att ladda ner gratis på massa ställen, har du en legal kopia av xp kan du göra det genom windows uppdate Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted July 7, 2003 Author Report Share Posted July 7, 2003 Nä, det verkar inte vara några enklare inställningar på webläsaren som det är fel på, och det är inget virus, och hur f*n avinstallerar man explorer när "programmet används" hela tiden av diverse program... Och jag har en laglig version av xp så jag har laddat ned ett nytt på windows update, men till vilken nytta när det inte går att installera eftersom "denna version redan finns installerad"... Varje gång jag stänger av/startar om datorn så kommer det upp ett felmeddelande där det typ står att programmet (explorer) håller på att avslutas, eller att det avslutades på fel sätt, och att information kan gå förlorad... Nu ser jag bl.a. varken smileyserna eller "svara"-knappen uppe till höger här inne på forumet... Det försvinner mer och mer bilder, snart blir jag helt avstäng från världen, från SoldF! Aaaaaaaarrgh... Så här ser det ut, en skärm-dump: (om nu bilden kommer att visas rätt) Det står bara nere i aktivitetsfältet att sidan laddas hela tiden, men inget händer... Snart flyger datorn ut ur fönstret... man blir ju så hjälplös när man inte är datanörd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apc302 Posted July 7, 2003 Report Share Posted July 7, 2003 (edited) har varit med om samma sak! För mig brukar det hjälpa att tömma cache-minnet...detta gör du under inställningar i IE... Värt ett försök iaf! EDIT: iaf för att få ordning på bilderna...resten hjläper det iaf inte mot! Edited July 7, 2003 by apc302 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted July 7, 2003 Author Report Share Posted July 7, 2003 Cache? Menar du temporary internet files el. cookies? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swed65 Posted July 7, 2003 Report Share Posted July 7, 2003 Töm Temporary Internet Files och ta bort cookies.... Detta ska du alltid göra efter du har uppdaterat IE från Windows Updates! Lycka till.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted July 7, 2003 Author Report Share Posted July 7, 2003 (edited) Skit, ingenting funkar... Vet nånn vilka program som alltid använder IE? Så att man kan stänga av dom, så att man kan ta bort Explorer... Har någon några bra förslag på andra webläsare man kan ladda ner istället? Är Opera bra? Jaha, då har man laddat ned Opera, och bilder verka funka med denna browser. Så då har man kanske fått det klart att det i varjefall var IE som jävlas... Men jag är ändå inte nöjd; Opera verka inte stödja hemmagjorda rullister (som ej är Java)... Då får man söka vidare... och hjälp sökes fortfarande... Edited July 7, 2003 by Dahlberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted July 7, 2003 Author Report Share Posted July 7, 2003 Och Neoplanet har samma fel som IE... Fler webbrowsers? Netscape? Är den bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Carlsson Posted July 7, 2003 Report Share Posted July 7, 2003 Använder du fildelningsprogrammet Kazaa? I så fall kanske jag har en lösning på problemet. Har en god vän som slet sitt hår och beklagade sig över samma problem som du tycks ha med bilder som försvinner. Lösningen han fann var att radera filen hosts som ska ligga i mappen \Windows\System32\drivers\etc. Glöm inte att säkerhetskopiera filen innan bara om något skulle bli knas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pete Posted July 7, 2003 Report Share Posted July 7, 2003 Och Neoplanet har samma fel som IE... Fler webbrowsers? Netscape? Är den bra? Snabb, snygg och välfungerande: Mozilla Firebird Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted July 7, 2003 Forumsledning Report Share Posted July 7, 2003 Fråga Hur är det för er som använder andra Browser än IE här på forumet ?? Funkar allt som det ska eller ? Själv är jag just nu lite för lat för att installera annat just nu. /want to know Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts