Jump to content

låning materiel till egen krigsfilm

TheStroyer

Recommended Posts

Finns det någon som helst möjlighet att låna materiel, tex uniformer och stridsselar/västar på något föråd för att använda till att spela in en egen film med? Det är så att jag och några kompisar funderar på att göra en egen krigsfilm som projektarbete i skolan. Om ni vill se vad vi kan åstakomma så ta en titt på filmen som ligger under nyheter här. Det ska föreställa en soldat som trampar på en mina. Skratta inte åt spaden bara. :)

(funkar inte länken idag så beror det på att min polare som har våran ftp server har ryckt ur kontakten pga åska.)

ett litet tips från en filmarbetare:

ring i god tid till polis, närmsta militära förband och gärna någon hemvärnschef innan ni börjar spela in.

annars kan ni med lätthet få möta piketstyrkor, vaktsoldater eller hemvärnsinsatsplutoner.

och de blir inte glada över att få rycka ut på larm om beväpnat folk i skogar och städer.

tro mig, har provat...... :)

vad gäller mtrl, så bör du nog ha en far som är öb's adjutant eller liknade innan du får låna utr. från armen.

men gör ett försök, och se till att skicka med ett manus och en beskrivning på vad ni tänker göra.

det underlättar

Det ska föreställa en soldat som trampar på en mina. Skratta inte åt spaden bara.  :D

Sxhyssta vinklar.. men oftast går man sönder när man trampar på en mina, lite mer gore alzå.. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...