Jump to content

Recon Vildmark AB - Nära nedläggning

Flak

Recommended Posts

Hoppas BlåGul tillåter mitt spam!  :rodna:

Recon har funnits sen 1994, men det verkar som om covid kanske tar knäcken
på företaget.

Jag och Måns är kompisar, även om vi aldrig träffats i verkliga livet, så jag är
högst jävig när det gäller Recon.   :unsure:

Måns har tydligen lagt ut ett litet nödrop på Fejjan:

- - - - -

Nu behöver jag hjälp på riktigt av alla mina trogna kunder här. Pandemin har slagit väldigt hårt

mot försäljningen då inte Försvarsmakten har övat som vanligt under snart 17 månader.

För två år sedan så flyttade jag från grannhuset till helt nyrenoverade lokaler i huset bredvid.

Sedan såldes hela kvarteret av Uppsala kommun till en privat aktör. Nu är samtliga hyresgäster

inklusive mig uppsagda, hela huset skall renoveras, även helt nyrenoverade fräscha lokaler som min.

Jag är erbjuden ersättningslokal med en helt oskälig hyresökning som inte kan accepteras.

Det är dessutom sedan länge brist på mindre lokaler här i Uppsala. Det finns just nu inget annat på

marknaden som passar verksamheten, och jag skall nu ut härifrån inom några månader.

Så hela verksamheten står nu och väger om det finns någon framtid och fortsättning på Recon efter 27 år.

Dålig lönsamhet, lokallös eller att acceptera en ren ockerhyra som ytterligare påverkar lönsamheten

eftersom hyran är största enskilda fasta kostnaden.

Jag är inte mycket för gråtut inlägg, jag har haft många bra år här och det har varit otroligt roligt.

Recon har försett främst personal inom Försvarsmakten med kompletterande utrusning sedan hösten 1994.

Flera gånger dessutom med saker som inte ens fanns på marknaden förut. Men man kan också var helt

öppen med hur förutsättningarna är idag. Går det inte vägen så försvinner man ju iväg ändå, men då istället

i tysthet!

Så jag behöver hjälp att sprida budskapet att det finns fortfarande varor här som måste omsättas, som

speciellt vår främsta spjutspetsprodukt idag, våra egna Sidofickor till Stridssäck 2000 med just nu kring

170 par på lager.

Hjälp oss att hitta ut till nya kunder, samtidigt som du om möjligt lägger dina tänkta inköp här hos oss, det

är med sina inköp som man väljer vilka aktörer som finns kvar om några år. Så dela, dela, dela och hjälp oss

att nå ut till fler, stort tack! ❤️

Hälsningar
Måns Wahlstedt

- - - - -

Sprid om ni kan! Shoppa lite om ni har råd!  :camo:

Recon har alltid varit en kul butik i mitt tycke!  :winner:

https://www.recon.se

https://www.facebook.com/recon.vildmark/

Sen är ju Recons gamla katalog en Klassiker, som sprider välmående och nostalgi!  :)

Recon-1.jpg

Edited by Flak