Jump to content

CG16-bild

Recommended Posts

Är i något desperat jakt på ett CG16-märke, helst något sånär högupplöst och utan en massa kladd, alltså inget foto på ett tygmärke utan bara själva symbolen. Tanken är att den ska skickas till tryckeri och fastna på en t-shirt, dock rätt så liten, så det behöver inte vara 2x3m upplösning om man säger så. Någon som sitter på en sådan bild eller vet var jag kan hitta?

Tack!

(Ber om ursäkt om det här hamnar i fel forum, lite osäker på placeringen)

För övrigt kan tilläggas för alla som nyligen gjort värnplikten på Dragonbataljon, LG att hästen Carl-Gustaf har dött. Han nödslaktades efter att ha fått ett ben avsparkat på grönbetet. Basker av för CG...

• 9 months later...

(M-M-M-Monster-BUMP som de säger på beyondunreal.com)

Jaha, nu är det en annans tur att vara på jakt efter en bra bild på CG-märket.

Samma premisser som för den ursprungliga frågeställaren, skall användas för T-shirt-tryck.

Ett alternativ är en högupplöst bild Livgardesgruppens vapen, helst även den svartvit men färg är bättre än inget alls.

Tyvärr så duger sällan de bilder som normalt finns på webbsidor, tex bilden på länken här ovan blir bara "skit" när man förstorar upp den.

(Angående placering av tråd/inlägg så undrar jag inte om Luckan ändå inte är rätt ställe för detta?)

Stort tack på förhand och ja, jag har letat flera gånger både här och där... ;)

Tillägg: vid närmare eftertanke, en bra bild på HVs vapen är ett bra tredje alternativ...

Edited by Wilk

(M-M-M-Monster-BUMP som de säger på beyondunreal.com)

Jaha, nu är det en annans tur att vara på jakt efter en bra bild på CG-märket.

Samma premisser som för den ursprungliga frågeställaren, skall användas för T-shirt-tryck.

Ett alternativ är en högupplöst bild Livgardesgruppens vapen, helst även den svartvit men färg är bättre än inget alls.

Tyvärr så duger sällan de bilder som normalt finns på webbsidor, tex bilden på länken här ovan blir bara "skit" när man förstorar upp den.

(Angående placering av tråd/inlägg så undrar jag inte om Luckan ändå inte är rätt ställe för detta?)

Stort tack på förhand och ja, jag har letat flera gånger både här och där...  ;)

Tillägg: vid närmare eftertanke, en bra bild på HVs vapen är ett bra tredje alternativ...

Har du frågat LG eller HKV? De kan säkert hjälpa dig.

Edited by Ralph

Det är mitt nästa steg. Tänkte att jag skulle prova med MÖP-gänget först innan jag börjar trassla mig runt i myndigheternas organisationer.

Prata med infoavdelningen på LG, de är mycket hjälpsamma och kan samtidigt informera dig om de tillstånd från regementet som du behöver.