Jump to content

Söker: Filmklipp av rb 56 som träffar stridsvagn

Guest J-Star

Recommended Posts

Guest J-Star

För några år sedan såg jag en reklamfilm om Rb 56. I den filmen ingick en sekvens där en stridsvagn under förflyttning blir träffad. Först ser det inte ut som att något har hänt... men allteftersom vagnen saktar ned så slår lågorna ut från under tornkanten... och när vagnen stannar är den helt övertänd. Någon som vet var man kan få tag på denna sekvens?

/J

Jag har sett den på discovery i nån sån där modern warfare dokumentär...

Har även för mig att vi fick see nån rulle där nåra amerikaner testade rb56 på ett rörligt mål men dom missa ganska fett om jag inte mins fel, eller rättare sagt har för mig att filmen visade hur det ser ut när roboten får AD.

Guest J-Star
http://www.saab.se/dynamics/node1278.asp

Kan hjälpa dig lite eller kanske inte men, men shyzzta grejjer än då!

BILL2

ANY TANK

ANY TIME

ANY WHERE

:lol:

Ok... inte den filmen jag letade efter men tack ändå. :lol:

/J

Yes, jag har också sett denna och vill få tag på den. Man ser vagnen lite snett framifrån om jag inte mins helt fel. Vid samma tillfälle såg jag även verkansfilm på 40mm spräng mot helikopter uppställd på byggställning, hade bra gärna velat få tag på den också.

:D

Yes, jag har också sett denna och vill få tag på den. Man ser vagnen lite snett framifrån om jag inte mins helt fel. Vid samma tillfälle såg jag även verkansfilm på 40mm spräng mot helikopter uppställd på byggställning, hade bra gärna velat få tag på den också.

:D

Båda filmerna finns att hitta på de flesta DC-hubbar. Den med helikoptern är om 3P-ammunitionen vill jag minnas.

Vid samma tillfälle såg jag även verkansfilm på 40mm spräng mot helikopter uppställd på byggställning, hade bra gärna velat få tag på den också.

Det är inte den här du tänker på?

Bofors 3P

/Aron

Vid samma tillfälle såg jag även verkansfilm på 40mm spräng mot helikopter uppställd på byggställning, hade bra gärna velat få tag på den också.

Det är inte den här du tänker på?

Bofors 3P

/Aron

That's the one ... :D

Guest J-Star

:dong:

Båda filmerna finns att hitta på de flesta DC-hubbar. Den med helikoptern är om 3P-ammunitionen vill jag minnas.

Någon med DC eller likande skulle möjligen inte kunna göra mig tjänsten att leta upp den?

Har starka aversioner mot att installera fildelningsprogram på egna datorn.

/J

Min film såg inte ut som du beskrev... men det är en fet svensk misil som jänkarna testar... enda som är kvar efter träff är lite skrot och banden... tror det är en t-72:a eller något liknande dom testar middilen på... vet inte heller vadd et är för missil :dong:

Min film såg inte ut som du beskrev... men det är en fet svensk misil som jänkarna testar... enda som är kvar efter träff är lite skrot och banden... tror det är en t-72:a eller något liknande dom testar middilen på... vet inte heller vadd et är för missil :dong:

det är inte filmen med en javelin robot.. (roboten far iväg snett uppåt o tänds nån sekund senare)?

Den filmen är fejk, lr filmen är inte fejk dock effekten av roboten. Pratats mycket om filmen här.

För övrig har jag filmer från tjetjeninen där de spränger pansarvagnar med oxa och skjuer ner helikoprar.

ps: min t fungerar in rikig.

Min film såg inte ut som du beskrev... men det är en fet svensk misil som jänkarna testar... enda som är kvar efter träff är lite skrot och banden... tror det är en t-72:a eller något liknande dom testar middilen på... vet inte heller vadd et är för missil :)

det är inte filmen med en javelin robot.. (roboten far iväg snett uppåt o tänds nån sekund senare)?

hmmm... kanske? först ser man ett eldmoln bara, sen får man se närbilderna i slowmo.... då ser man tanken pulviseras.... i första snutten ser man inte tanken alls...

• 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...