Krigsapparaten Posted May 29, 2021 Report Share Posted May 29, 2021 Hej har Precis införskaffat mig en skärmmössa m/30. Det finns både vitt och blått kapell, min fråga är då hur man byter dessa. tacksam för svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frippe Posted May 30, 2021 Report Share Posted May 30, 2021 De skärmmössor jag använt där sitter kapellet påträtt på mösskanten, så bara att dra av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krigsapparaten Posted June 1, 2021 Author Report Share Posted June 1, 2021 On 5/30/2021 at 8:53 AM, Frippe said: De skärmmössor jag använt där sitter kapellet påträtt på mösskanten, så bara att dra av. Ja men mössmärket då och det bandet som de sitter på? Det verkar ju vara fastsytt på mössan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frippe Posted June 1, 2021 Report Share Posted June 1, 2021 40 minutes ago, Krigsapparaten said: Ja men mössmärket då och det bandet som de sitter på? Det verkar ju vara fastsytt på mössan Det brukar inte påverka kapellet, kapellet träs på så det hamnar innanför övre kanten på bandet och bakom märket. Om de nu inte modifierat din mössa. Men enklast är väl att bara testa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krigsapparaten Posted June 6, 2021 Author Report Share Posted June 6, 2021 On 6/1/2021 at 3:07 PM, Frippe said: Det brukar inte påverka kapellet, kapellet träs på så det hamnar innanför övre kanten på bandet och bakom märket. Om de nu inte modifierat din mössa. Men enklast är väl att bara testa. Jaha så man sätter det svarta över det vita? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts