Jump to content

utställning

zip

Recommended Posts

Sitter och letar bland publikationerna både dem hemma och på nätet, men hittar inte något om vad som gäller för att visa vapen på utställningar för allmänheten. Någon som vet nåt klokt :lol:

Sitter och letar bland publikationerna både dem hemma och på nätet, men hittar inte något om vad som gäller för att visa vapen på utställningar för allmänheten. Någon som vet nåt klokt  :huh:

Är det för FM:s vapen så kontakta rekryteringsansvarig på närmsta regemente för senaste uppgifter.

Sist vi skulle ha vapen på utställning gällde det att ah beväpnadskyddsvakt och fastlåsta vapen. Gången innan fanns inga av de kraven och då skillde det endast 2 månader.

Det är just det jag funderar på, det verkar vara lite "godtycke". Själv har jag hört att det gäller att se till att man förhindrar spontantillgrepp t.ex genom att med vajer/kedja förbinda vapnet vid ett större (tungt) eller fast föremål. Tycker att det borde vara reglerat någonstans, allt annat är ju...

Av ngn konstig anledning så ah man inte det. Det finns åskåd vapen men tydligen gäller samma regelr för dem som för fungerande vapen.

"åskåd vapen", är det itusågade vapen?

Av ngn konstig anledning så ah man inte det. Det finns åskåd vapen men tydligen gäller samma regelr för dem som för fungerande vapen.

Inte så konstigt. En bankkassörska/värdetransportör ser knappast skillnad på ett replikt vapen och ett riktigt.

Jaha men vilka regler, jag kan fortfarande inte hitta några - utan enbart spekulationer

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...