Jump to content

Förband med aktiv GSS/T?

Recommended Posts

Har varit med som T:are sedan innan anställningsformen ens fanns. Men de senaste åren har mitt förband i det närmsta helt lagt ner T-verksamheten. Har genom åren vart med på flera övningar per år och även sådana där jag anmält mig frivillig för att täcka upp brister i K-organisationen. 

Nu sitter vi och fiser i civila jobb och bygger ölmagar tills vi avrustas. 

Men jag vill ha en aktiv roll i Försvarsmakten, till den grad det går att kombinera med ett civilt jobb. 

Finns det något förband i Sverige som fortfarande använder sina GSS/T? Och går det att söka sig dit?

(jag vet att Hv finns och jag tittar på det också, men det behöver vi inte diskutera i denna tråd)

4 hours ago, Chassi said:

Beror mycket på vad för tjänsteområde du söker.

Exakt tjänsteområde är inte av största vikt. Min undran är mer generell och jag tror att det är fler än jag som skulle gagnas av att veta vart man kan söka sig för GSS/T-tjänstgöring. 

Själv har jag relativt blandade kompetenser och kan vara till nytta i ett relativt brett spektrum av befattningar. 

3 hours ago, Kilo3 said:

De senaste åren har iaf för vår del varit år med låg budget och vi har av den anledningen inte blivit inkallade. Förhoppningsvis blir det bättre från och med nästa år.

Hoppet är det sista som lämnar människan. I mitt fall har jag levt på hoppet i över fyra år. Men i konungens malpåse har jag förblivit. 

23 hours ago, Ahlgren said:

Exakt tjänsteområde är inte av största vikt. Min undran är mer generell och jag tror att det är fler än jag som skulle gagnas av att veta vart man kan söka sig för GSS/T-tjänstgöring. 

Själv har jag relativt blandade kompetenser och kan vara till nytta i ett relativt brett spektrum av befattningar. 

Hoppet är det sista som lämnar människan. I mitt fall har jag levt på hoppet i över fyra år. Men i konungens malpåse har jag förblivit. 

Jaha.

Då blir mitt svar att så gott som alla förband har GSS/T i någon form, generellt.

Lycka till.

1 hour ago, Chassi said:

Jaha.

Då blir mitt svar att så gott som alla förband har GSS/T i någon form, generellt.

Lycka till.

Tråkigt att du blev sur. 

Jag kunde ju naturligtvis ha ringt runt till alla förband och sen gjort en informativ tråd här för alla andra med samma fundering. 

Men, nu har jag bara varit i kontakt med tre olika regementen och tänkte att någon här kanske satt på info innan jag fortsatte ringa. 

12 hours ago, Ahlgren said:

Tråkigt att du blev sur. 

Jag kunde ju naturligtvis ha ringt runt till alla förband och sen gjort en informativ tråd här för alla andra med samma fundering. 

Men, nu har jag bara varit i kontakt med tre olika regementen och tänkte att någon här kanske satt på info innan jag fortsatte ringa. 

Håll koll på lediga tjänster på försvarsmaktens hemsida.

Du får "söka" jobbet som alla andra.